שתף קטע נבחר

"האלמנה השחורה מהריביירה" שהרעילה גברים מבוגרים עשירים

בצרפת נפתח משפטה של פטריסיה דאגורן שנאשמת שפיתתה גברים מבוגרים והרעילה אותם - שניים מהם מתו - במטרה לזכות בכספם. בנה לא מופתע: "תמיד הייתה לה אובססיה לכסף קל ומהיר"

פטריסיה דאגורן מכחישה את כל האישומים נגדה: "הייתה לה ילדות קשה" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פטריסיה דאגורן מכחישה את כל האישומים נגדה: "הייתה לה ילדות קשה"(צילום: AFP)

 

בצרפת נפתח היום (יום ב') משפטה של אישה שזכתה לכינוי "האלמנה השחורה מהריביירה" משום שפיתתה גברים מבוגרים עשירים והרעילה אותם, שניים מהם מתו. התביעה בצרפת דורשת להטיל על האישה, פטריסיה דאגורן בת ה-57, מאסר עולם.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

דאגורן כבר מרצה חמש שנות מאסר בגין גניבה, מרמה והשתלטות על נכסים של גבר בשנות השמונים לחיים באלפים הצרפתיים ב-2012, לאחר שזה הסכים לתת לה לחיות איתו בתמורה לקיום יחסי מין. הגבר בן ה-87, רובר מאזרו, הותקף לאחר מכן על ידי "האלמנה השחורה מהריביירה".

 

מצבו הבריאותי החל להידרדר בזמן שדאגורן עשתה סידורים עם עורך דינו. רובר וו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מצבו הבריאותי החל להידרדר בזמן שדאגורן עשתה סידורים עם עורך דינו. רובר וו(צילום: AFP)

שנה קודם לכן המשטרה כבר חשדה בדאגורן לאחר שגופתו של מישל קנפל, גבר בשנות השישים לחייו שאיתו גרה בבית מלון בניס, נמצאה ביולי 2011. במקרה זה לא הוגש נגדה שום כתב אישום, אבל החקירה נפתחה מחדש לאחר שהורשעה שנה לאחר מכן. המשטרה הצרפתית מצאה בקבוקונים של ואליום ומסמכים אישיים ששייכים לתריסר גברים שונים, בהם תעודות זהות, פרטי חשבונות בנק וכרטיסי ביטוח בריאות.

 

בעקבות הגילוי הגיעו חוקרי המשטרה למקרה רצח נוסף - של פרנססקו פיליפון, בן 85, שגופתו נמצאה בפברואר 2011 בחדר האמבטיה שלו במצב של ריקבון מתקדם מחוץ לעיר קאן. דאגורן פדתה מוקדם יותר המחאה מפיליפון על סך 21 אלף אירו (25,600 דולר), כסף שלדבריה קיבלה ממנו במתנה כדי לסייע לה לפתוח חנות תכשיטים. "היא מכחישה לחלוטין את האישומים נגדה, כולל את הגניבות", אמר אחד מעורכי דינה, ז'ורז' רימונדי.

 

כשכתבי אישום הוגשו ב-2015 נגד דאגורן במקרים אלה, רימונדי אמר שהלקוחה שלו אדם "שברירי" שבגיל צעיר הועבר לטיפול אומנה ולדבריו "היא מרגישה טוב יותר בקרב אנשים מבוגרים".

 

"היא להוטה להסביר את עצמה", אמר עורך דין אחר של דאגורן, סדריק וויסו, והוסיף שהיא סבלה במהלך שנותיה בכלא.

 

משטרת צרפת חושדת שדאגורן פגשה לפחות 20 גברים לאחר שהגיעה לריביירה הצרפתית ב-2011, רובם דרך סוכנות שידוכים. ברוב המקרים, כך טוענות הרשויות, היא ביקשה מהגברים שפגשה כסף או להכניס אותה לצוואות שלהם, או שגנבה מהם מסמכים וכמה מהם הואשמו שאנסו אותה. שניים מהגברים, אנג'ה פיסקיוטה, בן 82, ורובר וו, בן 91, הגיעו היום לבית המשפט בניס להעיד במשפטה של "האלמנה השחורה מהריביירה".

 

דאגורן עברה לגור עם וו בתחילת 2012 בעיר החוף פרג'ו, ומצבו הבריאות החל להידרדר במהירות בדיוק בזמן שהיא עשתה סידורים עם עורך הדין שלו.

 

דאגורן, בעלת תואר במשפטים, נידונה בעבר לשנת מאסר על תנאי בתיק שבו היה מעורב בעלה לשעבר שנמצא אשם בהונאה. בשנת 2013 סיפר בנה לעיתון מקומי שהוא לא הופתע מההאשמות נגדה. "תמיד הייתה לה אובססיה לכסף קל ומהיר", אמר הבן שהזדהה בשם גיים לעיתון "ניס-מאטן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
התביעה דורשת מאסר עולם. פטריסיה דאגורן
צילום: AFP
מומלצים