שתף קטע נבחר

בית זוועות בקליפורניה: הורים חשודים שכלאו את 13 ילדיהם

אחת הבנות נמלטה מהבית והזעיקה את המשטרה. השוטרים מצאו 12 אחים כבולים בשלשלאות, מלוכלכים מאוד וסובלים מתת-תזונה. מסמכים מראים שהבית היה רשום כבית ספר פרטי, והאב - כמנהל המוסד. שכנים: "הם היו מאוד קנאים לפרטיותם"


"ריח רע וחושך". בית המשפחה בקליפורניה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"ריח רע וחושך". בית המשפחה בקליפורניה(צילום: AFP)

 

הורים ל-13 ילדים, תושבי קליפורניה, נעצרו אתמול (יום ב') בחשד שהתעללו בילדיהם וכלאו אותם בבית. המשטרה הוזעקה על ידי אחת מבנות המשפחה, בת 17, שהצליחה להימלט. הכוחות מצאו 12 ילדים, בני שנתיים עד 29, כשחלקם קשורים בשלשלאות, כבולים למיטות, סובלים מתת-תזונה קשה ומלוכלכים מאוד.

 

מהמשטרה נמסר כי האב, דייוויד אלן טורפין, בן 57, והאם, לואיז אן טורפין, בת 49, נעצרו ויואשמו כל אחד בתשעה מקרים של התעללות והעמדת קטין בסכנה. דמי הערבות לשחרורם נקבעו על 9 מיליון דולרים לכל אחד.  

 

הנערה שחשפה את בית הזוועות עשתה זאת באמצעות טלפון נייד שמצאה בבית. בבוקר יום ראשון האחרון היא נמלטה, התקשרה למשטרה ודיווחה כי היא מוחזקת על ידי הוריה בניגוד לרצונה - וכי אחיה עוד מוחזקים במקום. השוטרים הגיעו לבית המשפחה בעיר פריס, שנמצאת כשעתיים נסיעה מלוס אנג'לס, ונדהמו. ריח רע מאוד וחשכה שררו במקום.

 

ממשרד השריף נמסר כי חלק מהילדים שנמצאו בבית היו כבולים בשרשראות ומנעולים. "ההורים לא יכלו לספק באופן מיידי סיבה הגיונית לכך שהילדים שלהם כבולים כך", נמסר בהודעת המשטרה. השוטרים גילו בית בלי גישה למים או מזון ראויים, ומסרו כי אפילו לא הבינו בתחילה ששבעה מבני המשפחה הם בגירים - כיוון שהם רזים באופן קיצוני. השוטרים חשבו שהנערה בת ה-17 שדיווחה על הזוועה היא ילדה בת 10.

האם, לואיז טורפין (צילום: MCT) (צילום: MCT)
האם, לואיז טורפין(צילום: MCT)

האב, דייוויד טורפין (צילום: AP) (צילום: AP)
האב, דייוויד טורפין(צילום: AP)

 

השוטרים נתנו מים ואוכל לאחים - שאמרו להם שהם מורעבים. לאחר מכן הועברו האחים לבתי חולים לקבלת טיפול רפואי. טרם נמסר מה מצבם. לא נמסרה הערכה כמה זמן הוחזקו הילדים בבית.

   

שכנים של המשפחה סיפרו כי הם המומים מהמעצרים. "לא היה לי מושג שזה קורה", מסר שכן שגר מעבר לפינה. "לא ידעתי שיש ילדים בבית". השכן סיפר כי לפני כמה שנים הוא ואימו ראו כמה בני משפחה בחצר הבית וכי שוחח עימם - "אך הם לא אמרו מילה". שכנים אחרים תיארו את המשפחה כקנאית מאוד לפרטיותה.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי מסמכים בקליפורניה מראים כי האב קיבל אישור מהמדינה לנהל בית ספר פרטי בביתו בשם the Sandcastle Day School. בבית הספר היו רשומים השנה שישה תלמידים בכיתה ו' עד י"ב, והאב היה רשום כמנהל המוסד.

 

עוד דווח כי הזוג הגיש בקשה לפשיטת רגל ב-2011 בהצהירם בפני בית משפט שנקלעו לחובות בגובה של 500,000-100,000 דולרים. באותו הזמן האב עבד כמהנדס בחברת נורת'רופ גראמן, יצרנית מערכות ביטחוניות, והרוויח 140 אלף דולרים בשנה. האם הייתה רשומה כעקרת בית.

 

עורך הדין שטיפל בבקשת פשיטת הרגל מסר אמש כי ההורים נהגו לדבר רבות על ילדיהם - 12 באותו הזמן. "הם דיברו עליהם בצורה טובה מאוד", אמר וציין כי האב סיפר לו שהמשפחה אוהבת לבקר בדיסנילנד שבדרום המדינה ונוהגת לנסוע למקום לעיתים תכופות. "אנחנו זוכרים אותם כזוג מאוד נחמד, זה מזעזע", אמר עורך הדין. הוא הוסיף כי הילדים מעולם לא ביקרו במשרדו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ההורים החשודים בהתעללות
צילום: EPA
מומלצים