שתף קטע נבחר

אבלים על מות ליאל בן ה-13: "עלם חמודות שתמיד חייך"

משפחת אלמקייס ממצפה רמון הייתה בדרכה לחתונה בצפון ולפתע התנגשה בגמל בכביש 40. הבן ליאל נהרג במקום, הוריו ואחיו נפצעו: "במקום לחגוג, המשפחה הגיעה לבית החולים". קרובים ותושבי העיר הלינו על תופעת הגמלים: "בעל הגמל צריך להישפט ולשבת בכלא על רצח"

 

 

"ילד שקט, עניו ומנומס, תמיד עם חיוך על הפנים". קרובים וחברים אבלים על מותו של ליאל אלמקייס בן ה-13, תושב מצפה רמון, שנהרג בתאונת דרכים קטלנית אמש בכביש 40. ליאל, הוריו ושני אחיו היו בדרכם לחתונה בצפון, ורכבם התנגש במפתיע בגמל ששוטט על הכביש. ליאל נהרג במקום, אימו חגית נפצעה באורח קשה, האב שי נפצע בינוני ושני אחיו, בני 14 ו-9, נפצעו קל. מחר (ה') בשעה 13:00 הוא יובא למנוחות בבית העלמין במצפה רמון.

 

ליאל אלמקייס. "בית הספר ספג שתי אבידות קשות תוך חודשיים" ()
ליאל אלמקייס. "בית הספר ספג שתי אבידות קשות תוך חודשיים"

 

"מדובר במשפחה צעירה שבמקום לבלות בחתונה הגיעה לבית החולים. הכאב הוא גדול", אמרה עדי עמר, קרובת משפחה. נלי דמרי, חברה של המשפחה, הלינה על ריבוי התאונות במעורבות גמלים: "למה בעלי הגמלים לא מגדרים אותם? בעל הגמל צריך להישפט ולשבת בכלא על רצח".

 

"מצפה רמון זו משפחה אחת גדולה - כולם קשורים לכולם. כשיש שמחה אז כולם שמחים, וכשיש כאב, כואב לכולם. הכרנו את ליאל ואת המשפחה וכולנו עצובים", הוסיפה ברט בן שושן, סבתו של עינב סוויסה ז"ל, נער בן 17 שנהרג בתאונה חזיתית ליד העיר לפני כחודשיים. לדבריה, "תופעת הגמלים הייתה קיימת תמיד. מאז שמצפה רמון קמה הם מסתובבים בכבישים ואיש לא עושה כלום. אם לא הרוגים, יש פצועים".  

 

רכב המשפחה לאחר התאונה הקטלנית (צילום: חיים הורנשטיין) (צילום: חיים הורנשטיין)
רכב המשפחה לאחר התאונה הקטלנית(צילום: חיים הורנשטיין)

 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 

 

"ליאל היה עלם חמודות ובן בית אצלנו, קשה להאמין שטרגדיה כזו התרחשה", סיפר תושב מצפה רמון. "לא מזמן ספג בית הספר אבידה קשה לאחר שעינב סוויסה נהרג בתאונת דרכים, והילדים מקבלים את זה קשה מאוד. כולם הכירו אותו ואת המשפחה. זה בלתי נתפס".

 

ראש מועצת מצפה רמון, רוני מרום, הפנה אצבע מאשימה לעבר הרשויות בשל טיפול לקוי בתופעת הגמלים בכבישים: "אני מנסה קרוב לחמש שנים, הן כאזרח והן כראש רשות, לקדם מענה לתופעת הגמלים המשוטטים ללא רועה. שלחנו מכתבים לרשויות השונות, ארגנו הפגנה, עסקנו בהסברה בקרב תושבי מצפה רמון ורמת נגב, נפגשנו עם מנהיגי הבדואים במרחב - אך לצערי לא זכינו להתייחסות כלשהי מצד המשרדים השונים ובראשם משרד החקלאות".

 

ראש מועצת רמת נגב ערן דורון הוסיף: "התופעה של גמלים משוטטים מוכרת. אנחנו מצפים שהגמלים יהיו בהשגחה ושבעלי הגמלים ייקחו אחריות על הגמלים. אלה לא חיות בר, אלא חיות עם בעלים. צריך לשנות משהו בסיסי בחקיקה. כמו שכאשר כלב נושך אדם, הבעלים שלו נושא באחריות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים