שתף קטע נבחר

פורסם צפי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת החורף

הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי חשפו את תחזיותיהם לתשעת הספורטאים שישתתפו בעוד 23 ימים במשחקי החורף בדרום קוריאה

משחקי החורף האולימפיים בפיונגצ'אנג, דרום קוריאה, יחלו בעוד 23 ימים, והבוקר (רביעי) פירסמו הוועד האולימפי בישראל והיחידה לספורט הישגי את צפי המשלחת.

 

סגן אלוף אירופה בהחלקה אמנותית מ-2016, אלכסי ביצ'נקו (29), שסיים עשירי באליפות העולם, ינסה להשיג את דירוג השיא של ישראלי אי פעם בקטגוריה זו ולעקוף את המקום ה-16, אותו השיג מיכאל שמרקין בליליהאמר, נורבגיה, ב-1994.

 

ביצ'נקו. ינסה לעקוף את המקום ה-16 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ביצ'נקו. ינסה לעקוף את המקום ה-16(צילום: EPA)

 

על פי הצפי שנקבע לביצ'נקו, הוא יעלה לגמר ויופיע עם התרגיל החופשי ויסיים במקומות 10-12, כשבאותו קטגוריה יופיע דניאל סמוכין (19), אלוף העולם לנוער 2016, שעבורו תהיה זאת הפעם הראשונה במשחקים האולימפיים. התחזית לגביו היא שיתברג במקומות 16-20.

 

בספטמבר האחרון התקיימה בגרמניה תחרות ההזדמנות אחרונה לקבלת כרטיס למשחקים האולימפיים, שם צמד הריקוד הספורטיבי, יבגני קרסנופולסקי ופייג' קונרס, סיימו במקום הרביעי והבטיחו את מקומם בדרום קוריאה. הצפי מהם הוא להתברג בין 16 הראשונים.

 

בענף ההחלקה המהירה על הקרח במסלול קצר ישתתף ולדיסלב ביקנוב, שנמצא בכושר נהדר אחרי הזכייה במדליות באליפות אירופה בגרמניה. עם זאת, נראה כי ממנו מנמיך הוועד האולימפי את הצפיות. על פי הצפי, ביקנוב יסיים בעשירייה הראשונה במרחק ל-1,500 מטר, שבו זכה השבוע במדליית הארד בארד באליפות אירופה, ויסיים בין 16 הראשונים במרחק ל-500 ו-1,000 מטר. בסקי אלפיני, איתמר בירן צפוי לסיים בחצי העליון בסללום ובסללום ענק.

 

ביקנוב. נמצא בכושר נפלא (צילום: AP) (צילום: AP)
ביקנוב. נמצא בכושר נפלא(צילום: AP)

 

אדל טנקובה (17) ורוני זילברברג (21), שמשתפים פעולה בשנה האחרונה, יקחו חלק בתחרות הריקוד בהחלקה אמנותית, והצפי לגביהם הוא מקומות 20-24.

 

יניב אשכנזי, ראש המשלחת, אמר: "אנחנו בשלב האחרון להרכבת המשלחת וממתינים עוד כמה ימים להשלמתה. תקופת ההכנה כללה איתור וסימון ספורטאים פוטנציאלים עם האיגודים, קביעת קריטריונים, סיוע מרבי בהכנתם של הספורטאים לתחרויות ומעקב צמוד אחר ביצועיהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים