שתף קטע נבחר

"ישנתי אדוני השוטר, אבל המכונית הייתה על אוטונומי"

נהג טסלה נתפס כשהוא ישן בזמן נסיעה בקרבת סן פרנסיסקו. בדיקת שכרות שערך לו השוטר העלתה כי רמת האלכוהול בדמו גבוהה פי 2 מהמותר. הטיעון לא עבד

נהיגה בשכרות היא אחת הרעות החולות על הכביש, בישראל ובעולם כולו. בהתאם, כוחות האכיפה מתורגלים כבר בכל תירוץ אפשרי של נהגים שנתפסו כשהם אוחזים בהגה ובדמם רמת אלכוהול גבוהה מהמותר. ואז הגיע נהג טסלה צעיר שקבע רף תירוצים חדש. בהגה מכונית הטסלה שהתבקשה לעצור על-ידי רוכב של משטרת התנועה בקליפורניה לא אחז איש. שכן הנהג ישן. בדיקת שכרות מהירה שנערכה לו העלתה כי הוא גם ישן, וגם היה שיכור עם רמת אלכוהול גבוהה כפליים מהמותר בדמו.

 

נהג הטסלה לאחר שהתעורר (עמוד הטוויטר של CHP San Francisco) (עמוד הטוויטר של CHP San Francisco)
נהג הטסלה לאחר שהתעורר(עמוד הטוויטר של CHP San Francisco)

 

אלא שמבחינת הצעיר זו לא הייתה בעיה, שכן מערכת הנהיגה האוטונומית בה מצוידות מכוניות טסלה פעלה בזמן הנסיעה. מבחינת המשטרה זו בהחלט בעיה. שכן ראשית, מערכות נהיגה אוטונומיות המותרות לשימוש כיום מאפשרות נהיגה עצמאית מוגבלת בלבד, ובכל מקרה דורשות כי הנהג יהיה עירני ובעל יכולת התערבות מיידית אם יש בכך צורך. רק מערכות עתידיות - רמה 4 ו-5 - יאפשרו נהיגה בה לא תדרש מהנהג מעורבות. שנית, על-פי חוק אסור לתפעל רכב כשאתה תחת השפעת אלכוהול מעל הרמה המותרת הקבועה בחוק, ללא קשר למצב הרכב.

 

כפי שתיארו זאת אנשי משטרת התנועה של קליפורניה בטוויטר: כשאתה מעולף מאחורי ההגה על הביי-ברידג' (הגשר בין סן פרנסיסקו לאוקלנד) עם יותר מכפליים כמות האלכוהול המותרת ונעצר על-ידי שוטר רכוב. הנהג הסביר שהעביר את הטסלה למצב אוטונומי. הוא נעצר ויואשם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. הרכב הוחרם ונגרר (לא, הוא לא נסע בעצמו למגרש כלי הרכב המוחרמים).

 

וכבונוס, קבלו תמונה של בעל רכב שהחליט לנסות ולהתחמק מעמידה בפקקים האינסופיים של המפרץ בשעות העומס, בעזרת הנתיב המהיר בו מותרת הנסיעה רק ל-2 נוסעים ויותר:

 

 (עמוד הטוויטר של CHP San Francisco) (עמוד הטוויטר של CHP San Francisco)
(עמוד הטוויטר של CHP San Francisco)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עמוד הטוויטר של CHP San Francisco
ישנתי רק קצת אדוני השוטר
עמוד הטוויטר של CHP San Francisco
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים