שתף קטע נבחר

חברת הנהלה באיגוד הכדורסל ניסתה להשפיע על שופט

יו"ר מכבי רמת חן וחברת הנהלת האיגוד, אורה גלזר, התקשרה לפני משחק הגביע מול אליצור חולון לשופט כפיר מועלם, שדיווח מיד לממונים עליו. השיבוץ הוחלף, הטיפול הועבר ליועצת המשפטית. "רק ביקשתי ממנו שלא יהיו משקעים, עשיתי טעות בתום לב"

פרשה חמורה של ניסיון להשפיע על שופט בליגת העל לנשים נבדקת בימים אלה ע"י היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, עו"ד רונית אמיר יניב. במרכזה ניצבת אורה גלזר, יו"ר מכבי רמת חן וחברה ותיקה בהנהלת האיגוד, שהתקשרה לפני משחק רבע גמר הגביע מול אליצור חולון לאחד השופטים ששובצו למשחק.

 

השופט, כפיר מועלם, עשה בדיוק את המוטל עליו לפי הקוד האתי ודיווח ליו"ר איגוד השופטים גוני צחר. האחרון טיפל מיד בעניין, שינה את השיבוץ, והעביר את הטיפול בפרשה ליועצת המשפטית של האיגוד.

 

גלזר. פרשה חמורה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
גלזר. פרשה חמורה(צילום: אורן אהרוני)

 

גלזר מסרה אתמול בתגובה: "היה בשנה שעברה משחק הכי מכריע בסדרת גמר הפלייאוף, שבו אותו שופט הרחיק את המאמנת שלנו, שירה העליון. היא פחדה ואמרה לי: "מה אני אעשה?'. התקשרתי לשופט ואמרתי לו בתום לב 'בבקשה בלי משקעים מהעבר'. הוא אמר לי 'אני חייב לדווח', אז אמרתי שאני בעצמי אדווח. אני מבקשת סליחה, לא חשבתי בכיוון הזה, אני 30 שנה בכדורסל".

 

דווקא בגלל זה הסיפור יותר חמור. חברת הנהלת איגוד שמתקשרת לשופט לפני משחק?

"אתה צודק, אבל מותר לאדם לטעות? כפיר היה איתי במשלחות בחו"ל, לא ראיתי בזה משהו לא בסדר, לא הבנתי את המהות".

 

מועלם (משמאל). דיווח ישר לממונים עליו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מועלם (משמאל). דיווח ישר לממונים עליו(צילום: עוז מועלם)

 

יו"ר איגוד השופטים גוני צחר: "יש לנו קוד אתי ואנחנו דורשים מהשופטים לעמוד בו. לא יכול להיות מצב שתהיה פנייה לשופט, נקודה. השופט עשה את הדבר הנכון ודיווח מיד, ולכן שיניתי את השיבוץ והעברתי את הטיפול למי שצריך".

 

היועצת המשפטית של האיגוד, עו"ד רונית אמיר: "הדבר היחיד שאנחנו עשינו הוא לברר את כל הפרטים ולקבל את כל הגרסאות".

 

עברו כבר שבועיים מאז.

"נכון, אבל עקב האילוצים התחלנו לברר וזה לוקח זמן. אחרי המכתב של יו"ר איגוד השופטים, העוזר שלי ביקש מכל הצדדים את גרסתם, נבדוק, ואחר כך נעביר את הממצאים להחלטת תובע האיגוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אורה גלזר
צילום: עוז מועלם
מומלצים