שתף קטע נבחר

הדחה נוספת בדרך? "טראמפ מחפש מחליף לראש הסגל ג'ון קלי"

אתר "ואניטי פייר" דיווח כי טראמפ ובתו איוונקה מחפשים מחליף לראש הסגל בבית הלבן, הגנרל המעוטר ג'ון קלי, שידוע באופיו הנוקשה. "טראמפ כינה את קלי מטורלל שחושב שהוא מנהל את המדינה", סיפרו מקורבים לבית הלבן

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחפש אחר מחליף לג'ון קלין, ראש הסגל בבית הלבן. כך דווח הלילה (ג') באתר "ואניטי פייר". גורמים רפובליקנים רמזו כי טראמפ עשוי להכריז על ראש הסגל החדש כבר בימים הקרובים, ואף שאל על דייוויד אורבן, לוביסט לשעבר שסייע לו בניצחון במדינת פנסילבניה. אך טראמפ לא לבד בחיפושים, על פי הדיווח בתו והיועצת הקרובה איוונקה משחקת תפקיד מרכזי בחיפושים אחר המחליף.

 

ג'ון קלי הושבע לתפקיד: הבוס החדש משנה את החוקים

הדחות, עימותים ופליטות פה: השנה הסוערת של טראמפ

יחסים מתוחים. טראמפ וראש הסגל ג'ון קלי (צילום: רויטרס, AP) (צילום: רויטרס, AP)
יחסים מתוחים. טראמפ וראש הסגל ג'ון קלי(צילום: רויטרס, AP)
גורם ששוחח עם איוונקה, ציין כי היא זאת שעושה את עבודת השטח בחיפושים אחר ראש סגל חדש. "איוונקה מודאגת יותר מכולם", ציין. גורמים נוספים אמרו כי הדחתו של קלי לא תתאפשר בקרוב. "קלי רוצה להישאר בבית הלבן יותר מריינס פריבוס (קודמו בתפקיד)", אמר יועץ חיצוני לבית הלבן. לנשיא האמריקני לא יהיה פשוט לפטר בכיר נוסף בבית הלבן, בתום שנה סוערת שכללה החלפה של רוב סביבתו הקרובה.

 

הגנרל המעוטר שנכנס לבית הלבן בחודש יולי אשתקד כונה לא פעם בקרב עובדי האגף המערבי "אשת הכנסייה" בשל אופיו הנוקשה. טראמפ דחה את הדיווחים בתקשורת האמריקנית אודות תפקידו של קלי כמשליט הסדר בבית הלבן. רפובליקני שמקורב לבית הלבן אמר כי "ככל שקלי התמיד בתפקיד המבוגר האחראי - כך טראמפ יצא מדעתו יותר ויותר".

 

"עושה את עבודת השטח". איוונקה מחפשת ראש סגל חדש (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"עושה את עבודת השטח". איוונקה מחפשת ראש סגל חדש(צילום: AFP)

בימים האחרונים טראמפ שיתף את חבריו הקרובים כי קלי מתנהג כמי שמנהל את העניינים בזמן שטראמפ מצייץ וצופה בטלוויזיה". מקורב נוסף ציטט את טראמפ מתלונן על קלי: "יש לי כאן מטורלל שחושב שהוא מנהל פה את העניינים". גורם רשמי בבית הלבן אמר כי אין כל בסיס לדיווחים אודות חוסר שביעות הרצון של טראמפ מקלי, וכי התבטאויותיו היחידות כלפי הגנרל התעסקו בעקשנותו ובאופיו הקשוח.

 

בעבר דווח כי קלי לא חסך את התרשמותו מהתנהלותו של הנשיא. בחודש אוגוסט האחרון, קלי התלונן לחברו על דברי טראמפ על המהומות בשארלוטסוויל.

חודש לאחר מכן, קלי נתפס במצלמות הטלוויזיה בזמן נאומו של טראמפ באו"ם כשהוא תופס את ראשו כשהנשיא כינה את שליט צפון קוריאה "איש הטילים" ואיים להשמיד את המדינה המבודדת לחלוטין. על פי ה"ניו יורק טיימס", קלי איים להתפטר כמה פעמים מאז שהושבע לתפקיד.

 

החיכוכים בין טראמפ לקלי התגברו לאחרונה על רקע משבר תוכנית המהגרים במדינה. בריאיון לרשת "פוקס ניוז" אמר קלי כי טראמפ בוחן את הבטחתו מימי הבחירות על הקמת חומה בגבול עם מקסיקו, והנשיא תקף אותו למחרת בחשבון הטוויטר שלו: "תוכניותיי בעניין החומה לא השתנו מאז היום הראשון שחשבתי עליהן". עוד דווח כי קלי אמר למחוקקים הדמוקרטים, שמתנגדים להקמת החומה, כי טראמפ לא היה מודע למעשיו כשהבטיח להקים את החומה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, AP
דונלד טראמפ וג'ון קלי
צילום: רויטרס, AP
מומלצים