שתף קטע נבחר

המאבטח המיתולוגי של בן גוריון הלך לעולמו

עמירם שמיר היה ראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ וניהל את ביקורו ההיסטורי בארץ של הנשיא סאדאת. בשנותיו הראשונות בשירות היה מהמאבטחים של דוד בן גוריון. שמיר נטמן ליד בנו, שנפצע בפיגוע ומת שנים אחרי מדום לב במהלך טיול

 

 

עמירם שמיר. "סייע להפוך את היחידה למאורגנת ומודרנית" ()
עמירם שמיר. "סייע להפוך את היחידה למאורגנת ומודרנית"
עמירם שמיר, לשעבר ראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ ומי שניהל את מערך האבטחה במהלך ביקורו ההיסטורי בארץ של הנשיא אנואר סאדאת ב-1977, נפטר אתמול והוא בן 78. שמיר נקבר ליד בנו שנפצע קשה בפיגוע בבית ליד ומאוחר יותר מת מדום לב במהלך טיול אופנועים.

 

שמיר התגייס ליחידה עוד בימי ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון והיה משומרי ראשו. לאחר מכן שמיר היה מאלה שהקימו את מערך האבטחה של בן גוריון אחרי שפרש לשדה בוקר. הוא כיהן כראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ בשנים 1978-1975 וגולת הכותרת של תפקידו הייתה לנהל את מבצע האבטחה המורכב במהלך הביקור של הנשיא סאדאת בישראל.


שמיר (ראשון מימין). "התרומה שלו הייתה חשובה מאוד" ()
שמיר (ראשון מימין). "התרומה שלו הייתה חשובה מאוד"

"עמירם שמיר היה מראשי היחידה שסייעו להפוך אותה ליחידה מאורגנת ומודרנית, אחרי עשרות שנים שבהן היא הייתה מסופחת ליחידות שונות בשב"כ. ככל שנוספו המשימות היה צורך ביחידה גדולה יותר ומסודרת, כאן עמירם נכנס לתמונה והתרומה שלו הייתה חשובה מאוד", סיפר טוביה ליבנה,  שהיה ראש היחידה החמישי לאבטחת אישים בשב"כ (באמצע שנות ה-80).

 

לאחר פרישתו מהיחידה לאבטחת אישים עבר שמיר לאגף הביטחון באל אל והיה אחד ממנהליו. באמצע שנות ה-80 פרש שמיר מאגף הביטחון ומאז עסק באבטחת מתקנים, אבטחת אישים ואבטחת תעופה. בשנה האחרונה הוא חלה ולא הצליח להתגבר על מחלתו.

 

שמיר השאיר אחריו אישה (לאה) ושני ילדים. בנו גיא שהיה לוחם מצטיין בצנחנים, נפצע פעמיים בלבנון ולאחר מכן נפצע קשה בפיגוע בבית ליד בינואר 1995. לאחר שהחלים מהפיגוע חזר להשלים את השירות בצה"ל וכשהשתחרר נפטר במפתיע מדום לב במהלך טיול אופנועים בארץ.

 

כ-300 איש ובהם בכירי השב"כ לשעבר ליוו היום את  שמיר בדרכו האחרונה בבית העלמין הישן בראשון לציון. הוא נטמן באותה חלקה שבה נטמן בנו גיא.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים