שתף קטע נבחר

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

נשיא ארה"ב אמר בפורום הכלכלי העולמי כי מדינתו לא תסכים להסכמי סחר חופשי עם מדינות שמנצלות זאת לרעה; הצמיחה בארה"ב ברבעון הרביעי עמדה על 2.6%, מתחת לתחזית האנליסטים. אינטל זינקה ב-10.5% והנפט טיפס ב-4.5% בשבוע

המדדים בבורסות ניו יורק ננעלו היום (ו') בעליות - ובשיאים חדשים. דאו ג'ונס עלה ב-0.8%, נאסד"ק - ב-1.3%, ומדד S&P 500 - ב-1.2%. בסיכום שבועי עלה דאו ב-2.1%, נאסד"ק - ב-2.3%, ומדד S&P 500 - ב-2.2%.

 

מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עלה היום ב-1% ל-66.1 דולר לחבית. בסיכום שבועי הוסיף הנוזל השחור 4.5% לערכו. מחיר הזהב ירד ב-0.8% ל-1,352.1 דולר לאונקיה. עם זאת בסיכום שבועי המתכת הצהובה עלתה ב-1.4%.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנאומו בפני הפורום הכלכלי העולמי בעיר דאבוס, שוויץ, כי "לא נסכים להסכמי סחר חופשי עם מדינות שמנצלות זאת לרעה". לדבריו, "לא יכול להתקיים מסחר חופשי ופתוח אם ישנן מדינות המנצלת את המערכת על חשבון אחרים. על המסחר להיות הוגן והוא צריך להיות ביחסי גומלין. ארה"ב לא תמשיך לעצום עיניים נוכח התנהלות בלתי הוגנת כגון סובסדיות ותכנון כלכלי רחב היקף ומתמשך".

 

טראמפ שיבח את כלכלת ארה"ב ואמר כי היא "חזקה ושוקי ההון מרסקים שיא אחד אחרי השני. עסקים, אמון הצרכן והאמון הכלכלי - הגבוהים מזה עשורים. העולם חווה את עלייתה המחודשת של אמריקה חזקה ומשגשגת".

 

בראיון שנתון היום לרשת CNBC אמר טראמפ, כי הוא מצפה שהכלכלה האמריקאית תמשיך להתחזק בשנים הקרובות. לדבריו, סביר להניח שהצמיחה תהיה גבוהה יותר ממה שרוב הכלכלנים צופים. כשנשאל התחזיות שלפיהן כלכלת ארה"ב תתרחב בשיעור של 3%, ענה על כך: "אני סבור שהיא תתרחב הרבה מעבר לכך".

 

עוד אמר הנשיא, שמאמציו לטפל בתקנות מופרזות סייעו לדחוף קדימה את הכלכלה. "ביטלתי יותר תקנות מכל נשיא בהיסטוריה", אמר והוסיף, שביטול התקנות "גדול באותה מידה כמו הפחתות המס".

 מנכ"ל גולדמן זאקס, לויד בלנקפיין, אמר היום כי תוכנית המגירה של הבנק להתמודדות עם הברקזיט עומדת להגיע לנקודת האל-חזור."מידי חודש אנו נוקטים צעדים הדרגתיים ובנקודה מסוימת הדברים יהיו בלתי הפיכים", אמר.

 

המיליארדר ג'ורג' סורוס ניצל את הבמה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ, כדי למתוח ביקורת חריפה על ענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק וגם על נשיא ארה"ב טראמפ. לדבריו "זהו רק עניין של זמן עד שהשליטה הגלובלית של מונופולי ה-IT מארה"ב תישבר - דאבוס הוא מקום טוב להכריז שימיהן של חברות כאלו ספורים". על טראמפ אמר, כי "הוא מוביל את ארה"ב אל עבר מלחמה גרעינית". כך מדווחת CNBC.

 

בנק BNP פאריבה הצרפתי ישלם קנס של 90 מיליון דולר לרשויות בניו יורק, כדי ליישב את ההאשמות שלפיהן אפשר לסוחרים לבצע מניפולציות בשערי המט"ח. הבנק הודה כי פגע בתחרות לאחר שקבע מחיר קבוע למטבעות של מדינות שונות בין השנים 2011 ל-2013. הבנקים ברקליס, סיטיגרופ, ג'יי.פי מורגן, UBS ורויאל בנק אוף סקוטלנד כבר הודו בחלקם בפרשה, ושילמו קנסות בהיקף כולל של 2.8 מיליארד דולר. 

 

שיעור ריבית המשכנתאות בארה"ב ל-30 שנה עלתה ל-4.15% בשבוע שהסתיים ב-25 בינואר, לעומת 4.04% בשבוע שקדם לו, כך לפי נתונים של פרדי מאק. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז אפריל, וברמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2017.

 

משרד המסחר דיווח היום כי הצמיחה הכלכלית בארה"ב האטה באופן לא צפוי ברבעון הרביעי בעוד רמות הצריכה הפרטית החזקות ביותר מזה שלוש שנים הביאו לגאות בייבוא. התוצר צמח ב-2.6% בשיעור שנתי והוא גם כן נבלם בשל שיעור מתון בצבירת מלאים. הכלכלה צמחה בשיעור של 3.2% לרבעון השלישי. כלכלנים שנסקרו בידי רויטרס צפו כי לצמיחה כלכלית בשיעור של 3% לרבעון השלישי.

 

בורסות אירופה

הבורסות באירופה ננעלו בעליות שערים על רקע נתוני מאקרו שתפרסמו הבוקר. דאקס בפרנקפורט הוסיף 0.3%, פוטסי בלונדון טיפס ב-0.7%, וקאק בפריז עלה ב-0.9%. 

 

בבריטניה, כך דיווח אתר מרקטווץ', התוצר המקומי הגולמי עלה בשיעור של 0.5% ברבעון הרביעי של 2017 - גבוה יותר מהתחזיות שהעריכו כי התמ"ג יעמוד על 0.4%. בעקבות כך, הפאונד עולה לרמה של 1.427 דולרים. שיעור הצמיחה השנתי בבריטניה עמד על 1.8% - הקצב הנמוך ביותר מאז 2012.

 

מארק קרני, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, אמר בראיון ל-BBC כי הכלכלה הבריטית קטנה כעת בנקודת אחוז אחת בגלל הברקזיט. לדבריו, הפער עתיד להעמיק עד ל-2 נקודות האחוז עד סוף השנה. בהתבסס על גודלה המשוער של הכלכלה הבריטית בסוף 2017, התוצר האבוד עשוי להסתכם ב-40 מיליארד ליש"ט (57 מיליארד דולר), פי שניים ממה שתומכי הברקזיט טוענים שבריטניה תחסוך בשנה הודות לעזיבתה את האיחוד האירופי.

 

בצרפת, נפל קלות מדד אמון הצרכנים בחודש ינואר. המדד עמד על 104 נקודות - מעל הממוצע הארוך טווח של 100 נקודות אך מתחת לרמה של 105 נקודות שנרשמה בדצמבר. הביטחון בייצור עלה בינואר ל-113 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2000 והרבה מעל הממוצע של 100, כך מסרה לשכת הסטטיסטיקה במדינה.

 

מניות במרכז

אינטל פרסמה אמש בתום המסחר את תוצאותיה הכספיות. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הפסד של 687 מיליון דולר או 15 סנט למניה, לעומת רווח של 3.87 מיליארד דולר או 73 סנט למניה ברבון המקביל. הרווח המתואם עמד על 1.08 דולר למניה, מהותית מעל צפי האנליסטים שעמד על 86 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-17.05 מיליארד דולר, לעומת 16.37 מיליארד דולר ברבעון המקביל, גם במקרה זה מעל הצפי שעמד על 16.34 מיליארד דולר.

 

סטארבקס דיווחה אמש לאחר המסחר על רווח של 2.25 מיליארד דולר או 1.57 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת 752 מיליון דולר או 51 סנט למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 65 סנט למניה, צפי השוק עמד על 57 סנט למניה. הכנסות הרשת הסתכמו ב-6.1 מיליארד דולר, לעומת 5.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל - הצפי עמד על 6.2 מיליארד דולר. מכירות החנויות הזות עלו ב-2%, הצפי בשוק עמד על עלייה של 3%.

 

נייקי נסחרה על רקע הודעת פרשינג סקוור (Pershing Square), חברת ניהול הנכסים של המשקיע האקטיביסט ביל אקמן, כי היא נכנסה להחזקה בחברה - שיעור ההחזקה לא פורסם אך ההערכה היא שמדובר בהשקעה פאסיבית, ושאקמן לא מתכוון להתערב בניהול החברה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים