שתף קטע נבחר

טפטפות מודל 2018: הפיתוח של הנערים מג'וליס

ממסטיק המזהה רכיבים אלרגניים במזון ועד לשדרוג ההמצאה הישראלית של שנות ה-50 – הטפטפות: נערים חניכי עמותת יוניסטרים הציגו את הפיתוחים שלהם בוועדות השקעה בפני אנשי עסקים בכירים במשק הישראלי

11 קבוצות של בני נוער, חניכי עמותת יוניסטרים ממרכזי יזמות שונים ברחבי הארץ, הציגו את הפיתוחים שלהם במעבדת החדשנות של סיטי ובמועדון בנק הפועלים, בפני אנשי עסקים מבכירי המשק הישראלי. במקום הראשון זכה הפיתוח של נערים מג'וליס שבגליל המערבי - ששדרגו את הטפטפות - המצאה ישראלית מלפני עשרות שנים.

 

במהלך "ועדות ההשקעה", בני הנוער חוו תהליך המדמה גיוס הון מול משקיעים, בדומה לחברת סטארט אפ אמיתית. הם התנסו בהעברת פרזנטציה באנגלית עסקית בפני בכירים, במסגרתה הציגו את התוכנית העסקית שלהם, וכן התמודדו עם שאלות המצריכות בקיאות במיזם העסקי. שופטי הוועדות דירגו את כל הסטארט אפים, כך שאלה שקיבלו דירוג גבוהה יותר - קיבלו מענק גבוה יותר.

 

בני הנוער מג'וליס. מקום ראשון! (צילום: קובי קונאקס) (צילום: קובי קונאקס)
בני הנוער מג'וליס. מקום ראשון!(צילום: קובי קונאקס)

 

במקום הראשון זכו קבוצה של 11 בני נוער ממרכז היזמות של העמותה בג'וליס, אשר קיבלה את הדירוג הגבוהה ביותר. הקבוצה המשיכה למעשה את ההמצאה הישראלית משנות ה-50- הטפטפות. בני הנוער פיתחו מיזם בשם Treefo- מערכת השקיה תת קרקעית.

 

"המערכת בודקת את הלחות שבתוך האדמה ובכך נותנת מידע לכמה מים הצמח זקוק, באיזו שעה יש להשקות אותו וכמה הצללה דרושה לו. המערכת חוסכת 75% מתצרוכת המים ומדווחת לחקלאי ישירות את הנתונים. בנוסף, להבדיל מהטפטפות, המערכת מורכבת גם מבמבוק (אקולוגי) ובמקום להשקות לרוחב (כמו בטפטפות), המערכת משקה לעומק - כדי להבטיח עץ גדול וחזק יותר", סיפרו במהלך וועדת ההשקעה, אלין נבואני, אדם נבואני, האיה שנאן ומריאנה שנאן בני ה-17.

 

מקום שני. הקבוצה מנתניה (צילום: קובי קונאקס) (צילום: קובי קונאקס)
מקום שני. הקבוצה מנתניה(צילום: קובי קונאקס)

 

קבוצת בני הנוער ממרכז היזמות של העמותה בנתניה, בתמיכת ה-USAID וסיטי הפועלים באקדמית נתניה, דורגה במקום השני. היא אחראית לפיתוח מיזם ה-S.O.S. היזמים הצעירים הגיעו לרעיון, לאחר שמצאו את עצמם מתאפקים שעות רבות עקב מצב תנאי השירותים הציבוריים. וכך נולד ה-S.O.S, שהינו כיסוי חד פעמי למושב אסלה לשימוש בשירותים ציבוריים.

 

"המיזם עשוי מנייר עבה יחסית המקופל באופן אטרקטיבי וחדשני, כאשר נפרש על מושב האסלה הוא נותן 100% פתרון לבטיחות ונוחות המשתמש. בשונה ממתחריו בשוק, ה-S.O.S מעוצב בדיוק רב בעזרת טכנולוגיית חיתוך מתקדמת של הדפסה בלייזר והוא הינו יציב ועבה כך שיוצר שכבה סטרילית משמעותית. כמו כן הוא מאוד נוח ואינטואיטיבי לשימוש. ה-S.O.S נמכר בחבילות, כך שהצרכן יכול לקנות ולשאת איתו מספר יחידות בתוך התיק. המוצר יוכל לתת פתרון להורים לילדים צעירים, חיילים, נוסעי תחבורה ציבורית ומטוסים, מטיילים ועוד", סיפרו איתן כראדי ואביטל ישי בני ה-16, נציגי בני הנוער שהשתתפו בוועדות ההשקעה.

 

הקבוצה מעכו. מקום שלישי (צילום: קובי קונאקס) (צילום: קובי קונאקס)
הקבוצה מעכו. מקום שלישי(צילום: קובי קונאקס)

 

הקבוצה של אסף כהן, יוחאי מיארה ומריה עוביד וכן חברי קבוצתם בני ה-16 ממרכז היזמות בעכו דורגה במקום השלישי. בני הנוער אלרגיים למזונות שונים דוגמת גלוטן, לקטוז ועוד. כיוון שאלרגיה למזון פוגעת באורח החיים ומשפיעה מאוד על הסובלים ממנה, החליטו בני הנוער לפתח סטיק ייחודי, בשם Safe – Allergy המזהה רכיבים אלרגניים במזון. הסטיק יסייע לאנשים הסובלים מאלרגיות למזונות שונים, לזהות רכיבים אלו במזון ובכך להימנע מסכנת חיים ומתגובות אלרגניות, בעיקר כאשר במסעדות מחוץ לבית.

 

"את הסטיק אפשר לטבול בפרטי מאכל שונים ובתוך 50 שניות לקבל תשובה – האם המזון מכיל רכיב אלרגני העשוי לסכן את הטועם. הסטיק נמצא בשלבי פיתוח עליהם אנו עובדים ביחד עם מעבדות מחקר, הנדסה ביולוגית והנדסת מזון, עם חוקרים מומחים בתחום. נכון לעכשיו, פיתחנו אבטיפוס המדמה את פעילות הסטיק בפועל ועמו אנו פונים לחברות גדולות במטרה למצוא משקיע ולהביא לפיתוח הסטארט אפ שלנו", סיפר מנכ"ל החברה אסף כהן בן ה-16.

 

כמה מחברי הקבוצה שהגיעה מאילת (צילום: קובי קונאקס) (צילום: קובי קונאקס)
כמה מחברי הקבוצה שהגיעה מאילת(צילום: קובי קונאקס)

 

בתחרות השתתפו גם בני נוער מאור יהודה, נתיבות, חדרה, נצרת עילית, צפת, עפולה, רהט וגם אילת - שפיתחו אפליקציית דואר המקשרת בין משתמשי האפליקציה במקומות מרוחקים להעברת חבילות ומכתבים.

 

מנכ"לית העמותה, בת שבע משה, אמרה לאחר התחרות: "מרגש לראות כי אנשי עסקים בכירים ביותר, מנכ"לים של חברות, בעלים של קרנות ובכירים בבנקים מעריכים את הרמה המקצועית של בני הנוער ושל הסטארט אפים שהם מפתחים ורואים בהם פוטנציאל עצום".

 

בין השופטים בתחרות היו: שחר בר-אור - מנכ"ל Western Digital (לשעבר סנדיסק ישראל), מירי אשכנזי - מנהלת פועלים הייטק, ארנית שנער מנהלת סיטי ונצ'רס בישראל, יפעת אורון מנכ"לית לאומיטק, רולי אליעזרוב – נשיא ושותף מייסד Gigya, אוהד פלוטניק – יזם אאורטו, מפקד 8200 לשעבר ושותף מנהל בחברת state of mind ventures פנחס בוכריס, מנכ"ל האקסלרטור של סיטי צפריר עטר, נעמי קריגר – רשות החדשנות ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קובי קונאקס
במקום ה-1. הקבוצה מג'וליס
צילום: קובי קונאקס
מומלצים