שתף קטע נבחר

ראשי ארגוני הספורט גיבשו דרך פעולה נגד האוצר

נציגי האיגודים החליטו לפעול בשלושה מישורים - משרדי הממשלה, חברי כנסת משפיעים מהקואליציה ולחץ ציבורי - כדי להיאבק בהצעת החוק שתעביר את כספי הטוטו לאחריות משרדי האוצר והספורט

ראשי ארגוני הספורט החלו לפעול בדרכים שונות נגד כוונת משרד האוצר ומשרד הספורט להעביר את כספי הטוטו לאחריות משרדיהם, כך שהם אלה שיחליטו לאן יועברו כספי ההקצבות השונות לאגודות ולארגוני הספורט השונים.

 

האיגודים רואים בהצעת החוק שתועלה בחודש הבא להצבעה בכנסת פגיעה בעצמאות הספורט ופוליטיזציה האסורה על ידי מוסדות הספורט הבינלאומיים. יושב ראש הוועד האולימפי, יגאל כרמי, ייפגש עם עמיתיו בכנס שייערך בקוריאה הדרומית ויחשוף בפניהם את ההתלבטויות כיצד לנהוג בהמשך.

 

שר האוצר משה כחלון. ארגוני הספורט חוששים מפוליטיזציה (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
שר האוצר משה כחלון. ארגוני הספורט חוששים מפוליטיזציה(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

החוק החדש מעביר למעשה את הכספים שהיו בידי מועצת ההימורים למשרדי הספורט והאוצר. בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ראשי הארגונים הם החליטו לצאת נגד חוק ההתייעלות הכלכלית. בסיכום הישיבה הוחלט על מספר צעדים כדי למנוע את שינוי המצב הנוכחי בספורט הישראלי.

 

לידי ynet הגיע סיכום הישיבה, בה הוחלט בין להתמקד בפעולה בשלוש זירות: משרדי הממשלה, חברי כנסת משפיעים מהקואליציה ולחץ ציבורי. בישיבה נטען כי הצעת החוק עלולה לפגוע בעצמאות הספורט ותגרום להחלשה משמעותית של המועצה הלאומית לספורט, הפיכתה למייעצת ובחלק מהתחומים לא רלוונטית. כמו כן נאמר שהעברת התקצוב מהטוטו למשרד התרבות והספורט יוצר חשש כבד שהחלוקה התזרימית תהיה באיחור, מה שעשוי למוטט את פעילות אלפי האגודות (במיוחד בפריפריה) והאיגודים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
מנכ"ל הטוטו, איציק לארי
צילום: עוז מועלם
מומלצים