שתף קטע נבחר

שותים את התואר

המחסור במים אינו רק בעיה ישראלית. מכללת כנרת מציעה תוכנית אקדמית מתקדמת שעונה על הצרכים הנוכחיים והעתידיים של תעשיית המים הישראלית, השולחת זרועות גם לחו"ל. תואר בהנדסת תעשיות המים הוא תחום נדרש כיום בכל העולם, ומבטיח אופק מקצועי מלהיב ומבוקש

משבר האקלים כובש שטחים נרחבים יותר ויותר בכל חלקי תבל ומוגדר כבעיה עולמית, בהתייחס לכך שכיום כ-80%(!) מאוכלוסיית תבל מתגוררים באזורים שבהם המים אינם דבר זמין או בטוח. מכאן, שניהול נכון של משאבי המים, וכן ייצור ופתוח מקורות מים אלטרנטיביים נדרשים היום יותר מתמיד ומצריכים ידע מדעי והנדסי ברמה הגבוהה ביותר, תחום התמחות ייחודי המהווה את אחד משטחי המחקר והיישום הטכנולוגי המתקדמים והחדשניים ביותר.

 

ישראל, כמו תמיד, חלוצה גם בתחום זה, כשאנשי המקצוע שלה מנסים להפיק את המיטב כדי להתמודד עם הבעיה וכדי לא לסמוך מדי שנה על חסדי השמים, כפי שבאים לידי ביטוי ברמת המילוי של הכנרת או האקויפרים השונים. מחקר ופיתוח מתקדמים הינם דבר מתבקש, ואם הראש היהודי ממציא לנו פטנטים, הרי שהאקדמיה הישראלית שוב מציבה עצמה בקדמת המחקר והפיתוח גם בנושא זה.

 

סטודנטים במכללת כנרת (צילום: ארזביט צילום) (צילום: ארזביט צילום)
סטודנטים במכללת כנרת(צילום: ארזביט צילום)

 

מכללת כנרת היא הראשונה שיישמה את הצורך הדחוף בדמות תוכנית לימוד לתואר B.Sc בהנדסת תעשיות המים. התוכנית מותאמת לצרכים העכשוויים והעתידיים של תעשיית המים הישראלית, במטרה לייצא את הידע גם לחו"ל, מתוך הבנת הצרכים השונים במדינות המפותחות והמתפתחות גם יחד.

 

תוכנית הלימוד של המחלקה, השייכת לביה"ס להנדסה מאפשרת לבוגריה להשתלב בתעשיית המים המקומית והעולמית. בין התפקידים המחכים להם: מהנדסי מים בתאגידי המים, מהנדסי תפעול של מתקני טיפול במים ובשפכים ובמתקני התפלה, וכן בתחומי הייזום, התכנון והתפעול של פרויקטים בתחום הנדסת המים, כגון הנדסת השקיה וניקוז, תהליכי שיפור מי קולחין, מכשור ובקרה של מערכות מים ושפכים, ייזום ופיתוח מוצרים חדשים הקשורים בהנדסת מים ועוד.

 

הוסיפו לכך את הנוף המרהיב שמציעה המכללה השוכנת על שפת הכנרת, את הרמה האקדמית הגבוהה של סגל המרצים וניסיונם העשיר מהתעשייה, יחס חם ותומך לסטודנטים הלומדים במכללה, הסיוע שמעניקה המחלקה לסטודנטים ולבוגרים להשתלב בתעשייה, האפשרות לקבלת מלגות, המכינות הייעודיות להנדסאים (גם לבני 30+ חסרי תעודת בגרות) – ותקבלו את השילוב המנצח של ידע אקדמי מהמעלה הראשונה, חיים סטודנטיאליים תוססים ועתיד מקצועי מבטיח.

 

לאור המתואר לעיל לא מפתיעה היא העובדה כי בוגרי ארבעת המחזורים של המחלקה כבר נקלטו במיטב החברות והארגונים במשק המים הישראלי, התנופה והתרומה של בוגרי כנרת למשק המים הישראלי היא כבר עובדה מוכחת ומוגמרת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארזביט צילום
סטודנטים במכללת כנרת
צילום: ארזביט צילום
מומלצים