שתף קטע נבחר

כך הפסידה מכבי ת"א את אלכסנדר פאנטיץ'

מיץ' גולדהאר נתן אישור רק אחרי שסושיץ' עזב, השחקן קיבל פנייה ברגע האחרון, שני סוכנים רבו על עמלה של 25 אלף אירו והבלם הסרבי החליט לברוח לצהובים. "מכבי מתנהלת כמו מועדון קטן", סיפרו מספר סוכנים. לשמחתה, טל בן חיים לא עזב לבית"ר

 

פאנטיץ' לא הגיע לישראל, אבל מי כן? זה כל מה שקרה ביום האחרון

 

קרב על עמלת סוכנים של 25 אלף אירו, זה מה שהוביל לאחת הפארסות המביכות של חלון ההעברות במכבי תל אביב, כשבסופו של דבר שחקן ההגנה הסרבי אלכסנדר פאנטיץ' ברח, זאת כפי שפורסם אמש לראשונה ב-ynet ספורט.

 

לטבלת ליגת העל

פארסה במכבי ת"א: פאנטיץ' סיכם, אבל ברח

חלון ההעברות בליגת העל נסגר - זה מה שקרה ביום האחרון

 

אז מה קרה מאחורי הקלעים, שגרם לכך שמכבי נותרה עם חמישה זרים בלבד? החיזוק היחיד שהגיע הוא זה של גידי קאניוק, זאת בניגוד להצהרת המנכ"ל בן מנספורד לחיזוק מאסיבי יותר - כשמכבי הפסידה בקרב מול הפועל ב"ש את מרואן קבהא.

 

פספוס שמכבי עלולה להצטער עליו. פאנטיץ' (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
פספוס שמכבי עלולה להצטער עליו. פאנטיץ'(צילום: גטי אימג'ס)

 

כבר לפני חודש הוצע הבלם הסרבי לג'ורדי קרויף, אולם על פי המדיניות החדשה של מיץ' גולדהאר, שחקנים יגיעו רק אם אחרים ישוחררו, ולכן כל עוד שטינו-סוון סושיץ' לא הסדיר את עזיבתו לאנטוורפן (שלשום), לא היה אור ירוק להבאת זר אחר.

 

פאנטיץ', שהגיע לדינמו קייב מאלאבס, משתכר במועדון האוקראיני 820 אלף אירו, אולם הוא שיחק העונה רק 134 דקות. בימים האחרונים הוא שהה בבלגרד עד שקיבל רק אתמול עדכון מסוכניו, ניר עמיר וסוכן מקומי, על ההצעה ממכבי.

 

מאחר שלא נמצאו טיסות ישירות, פאנטיץ', שכבר סיכם את תנאיו במכבי ושוחח עם קרויף, יצא בבוקר מבלגרד לווינה וממנה המשיך לת"א, בה נחת כשלוש שעות וחצי לפני תום מועד ההעברות.

 

איפה החיזוק המאסיבי עליו הוא הצהיר? מנספורד (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
איפה החיזוק המאסיבי עליו הוא הצהיר? מנספורד(צילום: אורן אהרוני)

 

פאנטיץ' סיכם על חוזה לפיו ירוויח מדי חודש 74 אלף אירו, כלומר 300 אלף אירו עד לתום העונה. כשהגיע הסרבי לנתב"ג יחד עם סוכנו הסרבי, עמיר התייצב באולם הנוסעים כדי לפגוש אותם, אולם גם סוכן שחקנים אחר, רפי אפשטיין - זה שהיה אחראי למעבר שלו מאלאבס לדינמו קייב וטען כי יש לו את זכות הייצוג שלו על ידי המועדון האוקראיני.

 

הסרבי עלה על רכבו של נציג מכבי על מנת למהר לבדיקות הרפואיות בשל הלו"ז הצפוף והספיק לעבור אותן לפני ההגעה למשרדי הצהובים.

 

בין לבין, הבלם טל בן חיים, שהובטח לו כי לא יגיע שחקן הגנה נוסף, הופתע מאוד מהמהלך ובסביבתו זעמו. סוכנו, אבי נימני, שוחח עם ראשי בית"ר ירושלים, שרצו לקלוט אותו. בן חיים נתן אור ירוק למהלך, אולם במכבי סירבו, אולי חזו את העתיד.

 

למזלה של מכבי הוא נשאר. בן חיים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
למזלה של מכבי הוא נשאר. בן חיים(צילום: ראובן שוורץ)

 

אז במשרדי מכבי החלה הפארסה הגדולה - עימות מילולי שגלש למקומות נמוכים בין שני הסוכנים. עמיר ביקש מאפשטיין לתת לעסקה לצאת לפועל לטובת מכבי ואז יסגרו ביניהם את חלוקת העמלה הנמוכה, אולם העניינים לא הסתדרו.

 

"אני לא רוצה לחתום במכבי ת"א", הבהיר פאנטיץ' למנספורד ההמום. גם רבע שעה לסיום מועד ההעברות עוד היו ניסיונות שכנוע, כשגם קרויף שוחח עם הבלם, אולם האווירה והקרב בין הסוכנים, יחד עם סיכוי טוב כי הובטח לו שיסגרו לו קבוצה אחרת, גרמו לו להבהיר: "הייתה לי תחושה טובה ורציתי לחתום כאן, אבל משהו פה לא נראה לי רציני".

 

גם ניסיונות השכנוע שלו לא עבדו. קרויף (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
גם ניסיונות השכנוע שלו לא עבדו. קרויף(צילום: עוז מועלם)

 

מכבי מצאה עצמה עם חמישה זרים בלבד בקרב האליפות, בין היתר בשל סחבת עד הרגע האחרון. גם בסיום חלון ההעברות בקיץ חתמו ז'אן סילבן באבן וחוסה רודריגס ברגע האחרון וניתן לומר שזו כבר מגמה של התנהלות לא נכונה בנוגע למדיניות ההעברות.

 

"גם קאניוק חיכה הרבה עד לאישור מקנדה", סיפרו סוכנים שונים. "מכבי הביאה מנכ"ל בריטי ומאמן הולנדי עם בעלים קנדי, אבל מתנהלת כמו מועדון קטן - מביאים שחקנים ברגע האחרון, זה לא רציני".

 

הבוקר כבר טס פאנטיץ' חזרה לבלגרד ומכבי תצטרך לנסות להסיק מסקנות מחלון ההעברות בעקבות התנהלות לא רצינית מבחינתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
אלכסנדר פאנטיץ'
צילום: getty images
מומלצים