שתף קטע נבחר

לך לכלא, רק אם תיתפס. מונופול לרמאים

החברה שמייצרת את משחק הקופסה הוותיק תפרסם גרסה מיוחדת, אחרי מחקר שגילה שחצי מהשחקנים מנסים לרמות: "מי שייתפס יישא בתוצאות"

מהדורת המונופול לרמאים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מהדורת המונופול לרמאים(צילום: AFP)
 

גרסה חדשה של משחק הקופסה הוותיק מונופול הולכת לקראת השחקנים שיעשו הכול כדי לנצח - גם במחיר הפרת חוקי המשחק. השחקנים הרמאים ילכו לכלא רק אם ייתפסו.

 

מטרת המשחק נותרה זהה מאז 1935: להפוך לשחקן העשיר ביותר ולרכוש כמה שיותר נכסים. אך לפי חברת הצעצועים "הסברו" מחקר חדש "חשף שכמעט מחצית מהשחקנים מנסים לרמות. לכן, ב-2018, 'הסברו' החליטה שזה הזמן לתת למעריצים את מה שהם רצו כל השנים".

 

"מהדורת הרמאים" תהיה זמינה מהסתיו. בגרסה הזו יהיו עוד 15 קלפים עם שלל מהלכים בלתי ספורטיביים: התקדמות בלוח בלי קשר לסכום הקוביות, הימנעות מתשלום בשטח של שחקן אחר או גניבת כסף מהבנק. אם השחקן שמרמה לא ייתפס לפני שיגיע תורו של השחקן הבא הוא יזכה בבית מלון או ב-200 דולר מהבנק.

 

"אבל מי שייתפס יישא בתוצאות", הזהיר החברה. שינוי נוסף: כל שחקן שולט בסכום שהוא מוציא מהבנק בתורו – מה שיקל על הרמאים. ב"הסברו" מרוצים מהגרסה החדשה, אך יש לה גם מתנגדים.

 

"מונופול זה משחק נורא, ו'מונופול לרמאים' יהיה אפילו יותר נורא", אומר אדוארד קסטרונובה, מומחה לתקשורת ומשחקים מאוניברסיטת אינדיאנה. לדבריו המשחק הוא "סימולציה לא מדויקת לחלוטין של הכלכלה האמיתית. אם המודל של מונופול היה מדויק הייתה רק חברה אחת בעולם – במקום מיליארדי חברות".

 

יותר מ-275 מיליון לוחות מונופול, בשלל גרסאות, נמכרו ב-114 מדינות ברחבי העולם.


פורסם לראשונה 03/02/2018 22:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מהדורת הרמאים של מונופול
צילום: AFP
מומלצים