שתף קטע נבחר

הרב עובדיה יוסף על ברק: "אין לו שכל"

בעוד ישראל אחת מנסה להחזיר את ש"ס לקואליציה, תקף הרב יוסף את רה"מ ואת הפלסטינים בלשון קשה

בעוד אנשי ש"ס וישראל אחת מנהלים מגעים בניסיון לקבוע פגישה בין אהוד ברק ויו"ר ש"ס אלי ישי, פגישה שעדיין ייתכן ותתקיים היום, נשא אמש הרב עובדיה נאום ניצי תקיף נגד הפלסטינים והערבים באשר הם, נגד הויתורים בירושלים, ונגד אופי ניהול המו"מ של ברק.
הרב עובדיה אמר כי "הערבים והישמעאלים האלה, כולם רשעים ארורים, כולם שונאי ישראל", ועל ברק (בלי לנקוב בשמו) "אין לו שכל, לבנאדם הזה, הוא רץ אחריהם כמו אמוק תפס אותו".
הרב עובדיה יוסף אמר את הדברים במסגרת דרשתו השבועית בבית הכנסת היאזדים בשכונת הבוכרים, אותה ייחד לעניין תשעה באב וחורבן ירושלים. הרב עובדיה הזכיר את השואה, ואמר "בכל דור ודור הקדוש ברוך הוא מגן על עמו ישראל. בשואה השיגונו עוונותינו, לא יכולנו, כמה שבכינו, כמה שצעקנו. מסכנים אלה שישה מליון שהיו באירופה. הקדוש ברוך הוא ריחם עלינו שהיינו בא"י".
בהקשר זה הזכיר הרב עובדיה את הערבים ואמר "בא"י היינו בוכים בדמעות שליש. היו הערבים ימח שמם אומרים 'עוד מעט יבוא היטלר, ישחט את כולכם ויקח את כל ממונכם'. ככה היו מאיימים עלינו, אלה הערבים והישמעאלים האלה, כולם רשעים ארורים, כולם שונאי ישראל".
הרב עובדיה הרחיק עד לימי בית ראשון בהתחשבנותו ההיסטורית עם הערבים ואמר "שמונים אלף פרחי כהונה ברחו בתקופת בית ראשון מפני שהיה טובח בהם נבוכנאצר מלך בבל. אמרו 'אלך אצל בני דודנו, אלה הישמעאלים'. היו צמאים למים, ביקשו מהם טיפת מים, אמרו להם 'קודם כל תאכלו, זה לא כבוד שלנו לתת לכם מים'. נתנו להם דגים מלוחים שהגבירו את הצמא שלהם, ככה נהרגו שמונים אלף בשביל טיפת מים שלא נתנו להם, הישמעאלים הרשעים האלה. הכהנים לא הלכו לטיול, ברחו על נפשם, וחשבו אלה יתנהגו בנו כמו בני אדם. אבל כולם נהרגו בידם, הרשעים האלה, הערבים. כתוב בגמרא שהקדוש ברוך הוא מתחרט שברא את הישמעאלים האלה. 'הלוואי שלא בראתי אותם', כך אומר הקדוש ברוך הוא בכל יום. יש בהם אמונה אלה? אפשר להאמין בהם? אומרים שלום שלום, איזה שלום? איך עושים שלום עם האנשים האלה? באים מוסרים להם חלק מהעיר העתיקה, כדי שיהיו שכנים של יהודים ואז יצליחו להרוג בהם".
בלי לנקוב בשמו אמר הרב עובדיה על רה"מ אהוד ברק "אין לו שכל לבנאדם הזה, הוא רץ אחריהם כמו אמוק תפס אותו. אנחנו רוצים לעשות שלום, מה זה שלום, זה שלום? בטחון צריך להיות לעם ישראל, מה אתה שם אותם על ידינו? אתה מביא נחשים על ידינו. שלום נעשה עם נחש?".
יו"ר ש"ס אלי ישי, אמר בתגובה לדברים "לרב יש עקרונות על קוים אדומים והוא עומד עליהם. כל מה שהוא אמר זה אמיתי, בתשעה באב הרב עובדיה מזיל דמעות, בוכה ומתאבל כמי שמתו מוטל לפניו, ומעביר לפניו את כל הגלויות והאסונות של עם ישראל. הדברים מעידים על כאב אמיתי של הרב, בשל העובדה שהוא לא רואה רצון אמיתי לשלום אצל הפלסטינים".
ישי הבהיר כי אם אכן תתקיים היום פגישה עם ברק, הוא יבוא לשמוע אותו, אך הדגיש כי אינו רוצה לחזור לקואליציה.

תגובות

תנועת שינוי גינתה הבוקר בחריפות את "דברי הבלע", כהגדרתה, של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. "אם יש נשמה חוטאת הרי היא זו של הרב עובדיה יוסף, שפוגע בזכר מיליונים של יהודים שנספו על לא עוול בכפם ומגיש לניאו נאצים ברחבי העולם נשק תעמולה להצדקת השואה".
"דבריו של הרב עובדיה יוסף הם דברי מינות וכפירה ליקר ולקדוש מכל לעם ישראל", כך הגיב הבוקר יו"ר מרצ, יוסי שריד על התייחסותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס לנספי השואה.
שריד הוסיף: "לא רק עובדיה יוסף אשם בדבריו האיומים אלא כל מי שעולה אליו לרגל - מפלגת העבודה והליכוד גם יחד, כל מי שרוקד לפי חלילו ומוכן להיכנע לכל תכתיביו. בשל הכרכורים והפיזוזים הפוליטיים האלו התחיל עובדיה יוסף להאמין שהוא באמת גדול. אבל התבטאויותיו החוזרות ונשנות הם של אדם קטן שעולמו צר והוא מחלק כל חלקה טובה ביהדות ובציונות כדי להאדיר את כוחה של מפלגתו ושל רשת החינך שלה".
לדברי יו"ר מרצ, "רק כאשר יפסיקו הפולטיקאים לעלות לרגל לעובדיה יוסף יתחיל לפשוט את רגלו הפוליטית".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"כל הערבים רשעים". הרב עובדיה יוסף
מומלצים