שתף קטע נבחר

"טבעי שאחרי העליות החדות יהיו מימושים"

בעקבות הנפילות בבורסות העולם אומר רונן קפלוטו, מנהל ההשקעות הראשי של קסם קרנות נאמנות, כי "העליות שחוו השווקים בשנה האחרונה לא היו יכולות להימשך לאורך זמן"

 

 

המסחר בבורסת תל אביב נפתח היום (ג') בירידות חדות - מדד תל אביב 35 נפל ב-3%, מדד תל אביב 125 מחק 3.2%. זאת, על רקע המגמה השלילית החזקה שהחלה ביום שישי האחרון בניו יורק. בהמשך התמתנו מעט הירידות.  

 

גם שוק המטבעות הווירטואלים חוטף: הביטקוין נופל ל־6,200 דולר

 

"ב-2017 השווקים עלו בשיעורים מאוד גבוהים, כמעט 20%. בחודש וחצי האחרונים ראינו עליות של 7%. חד משמעית זה לא משהו שהוא אפשרי לאורך זמן, וכששווקים עולים בקצב כזה זה טבעי שיתממשו", אומר רונן קפלוטו, מנהל ההשקעות הראשי של קסם קרנות נאמנות, בריאיון ל-ynet.

 

הוא מוסיף, כי "סביבת המאקרו, הכלכלה בעולם נמצאת במומנטום, שיעורי אבטלה יורדים בהרבה שווקים, המשק האמריקני מתחיל להראות סימנים של עלייה ברמות השכר של העובד האמריקני. בהפוך על הפוך זה מה שכרגע מאוד מדאיג את השווקים, שהתחילו לתמחר מחדש סביבת ריביות, אולי גבוהה יותר ממה שחשבו קודם, וזה מכניס טלטלה לשווקים".

 

לדבריו, "אנחנו בעיצומו של אירוע שנמשך כמה ימים. הטריגר המשמעותי היה נתוני התעסוקה שהתפרסמו בארה"ב. אחרי הרבה זמן שהשוק ציפה לראות את השכר עולה ובעקבותיו אולי האינפלציה תעלה, פתאום זה קרה וזה תופס את השווקים קצת לא מוכנים".

 

אתה אומר שהנתונים עולים, יש מקומות עבודה חדשים, מאז שטראמפ נכנס הכלכלה פורחת, והבורסה קורסת, אין בזה היגיון.

"יש בזה היגיון ואסביר אותו. ריביות עולות בקצב מהיר יחסית, זה לא דבר טוב לשווקים, שווקים מפחדים מזה. מכיוון שחברות רואות מולן עלויות מימון גבוהות יותר, עלויות שכר לעובד גבוהות יותר ואם זה קורה בקצב שמפתיע את השוק אז אנחנו רואים מימושים".

 

קפלוטו מדגיש, כי "תמונת המצב הכללית היא טובה, לנסות להרגיע או לא, זה המצב, מה שקובע את הכיוון של השווקים לטווחים יותר ארוכים מעבר למימוש, זה תמונת מאקרו כלכלית טובה. אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת דו"חות בארה"ב, עונת הדו"חות טובה, חברות ממשיכות להראות רווחיות ועלייה בהכנסות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים