שתף קטע נבחר

טייוואן: מלון התמוטט עקב רעידת אדמה

רעידת אדמה בעוצמה 6.4 שהורגשה במחוז חואה-ליאן שבמזרח המדינה גרמה לקריסת מבנים, ובהם גם בית מלון. צוותי חירום הוזעקו לחלץ לכודים. לפחות שני בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו. ישראלי בטיול אחרי צבא בטייוואן: "התעוררתי כשהמיטה שלי זזה, המלון קרס במרחק 200 מטר ממני"

 

 

נזק נגרם הערב (ג') לבניינים במחוז חואה-ליאן שבמזרח טייוואן, לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 6.4 הורגשה באזור. על פי הדיווחים הראשוניים, בניינים במחוז התמוטטו, ובהם גם בית מלון. גורמי ממשל מסרו כי צוותי חירום הוזעקו כדי לחלץ לכודים. לפחות שני בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו.

מלון התמוטט. נזקי רעידת האדמה בטייוואן (צילום: ברק גבע) (צילום: ברק גבע)
מלון התמוטט. נזקי רעידת האדמה בטייוואן(צילום: ברק גבע)

מכון הסקר הגאולוגי של ארצות הברית (USGS) דיווח כי הרעידה התרחשה במרחק של 22 ק"מ מחופי המחוז הגדול ביותר במדינת האיים, ובעומק של 1 ק"מ בים. בעקבות הרעידה, נאלצו הרשויות לסגור כבישים שניזוקו.

על פי הדיווחים, הרעידה הורגשה גם באזורים אחרים של טייוואן, מחוץ למחוז חואה-ליאן. אתר החדשות המקומי "אפל דיילי" דיווח כי כמה בניינים קרסו בתוך העיר חואה-ליאן, ובהם גם המלון "Marshal". על פי האתר, יש לכודים בבית המלון. עוד דווח כי מלון אחר בשם "Beautiful Life" נטה על צידו.

 

תמונות באתרים וברשתות החברתיות מראות סדקים שנפערו בכבישים והפסקות חשמל באזורים נרחבים. רעידות משנה עדיין מורגשות באזור. הממשלה הודיעה כי אין להתקרב לאחד הגשרים בעיר.

 

ברק גבע, ישראלי בן 22 ממודיעין שנמצא בטייוואן בטיול אחרי צבא, סיפר בשיחה עם ynet כי רעידת האדמה העירה אותו. "בזמן הרעידה ישנתי, והתעוררתי כשהמיטה שלי זזה והיה רעש ממש חזק. ישר קמתי מהמיטה והבנתי שזו רעידת אדמה, ירדנו מהר למטה מהקומה שלישית ויצאנו החוצה, תוך כדי שאנחנו דורכים על תמונות ואגרטלים שנפלו. בחוץ ראינו שכל האופנועים היו על הרצפה".

 

גבע המשיך: "רק לאחר 20 דקות הבנתי שהמלון שקרס נמצא 200 מטר ממני והלכתי לשם. ראיתי המון כוחות ביטחון מקיפים את האזור ומתחילים בפעולות חילוץ וטיפול בפצועים".

 (צילום: ברק גבע) (צילום: ברק גבע)
(צילום: ברק גבע)

 (צילום: ברק גבע) (צילום: ברק גבע)
(צילום: ברק גבע)

 (צילום: ברק גבע) (צילום: ברק גבע)
(צילום: ברק גבע)

נזק נגרם לבניינים. מוקד הרעידה בטייוואן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
נזק נגרם לבניינים. מוקד הרעידה בטייוואן(צילום: EPA)
 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

נשיאת טייוואן, צאי אינג-ון, ביקשה משרי הממשלה ומהרשויות לעבור באופן מיידי ל"נוהל אסון" ולהתחיל במהירות בפעולות לתיקון הנזקים. כך הודיעה לשכתה של צאי.

 

ביום ראשון הורגשה באזור רעידת אדמה פחות חזקה, בעוצמה 6.1, אשר לא גרמה לנזק או לנפגעים.

 

מור לוי השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מבנה שניזוק ברעידה בטייוואן
מומלצים