שתף קטע נבחר

לראשונה: ספורטאים שיצאו מהארון במשלחת האמריקנית

גולש הסקי גאס קנוורת'י והמחליק האמנותי אדם ריפון הפכו לשני ההומואים המוצהרים הראשונים בהיסטוריה שמייצגים את ארה"ב באולימפיאדת החורף. "אנחנו כאן, אנחנו קווירים, תתרגלו", צייץ קנוורת'י

 

טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג 2018 אתמול (שישי) נכנס לספרי ההיסטוריה של המשלחת האמריקאית, כשבין 242 הספורטאים שצעדו, היו לראשונה גם ספורטאים שיצאו מהארון באופן מוצהר - גולש הסקי בסגנון חופשי גאס קנוורת'י, המחליק האמנותי אדם ריפון והמחליקה המהירה בריטני בואה.

 

עבור קנוורת'י וריפון זו הייתה סיבה מספיק טובה לחגיגה, כשהשניים פרסמו גם תמונות משותפות ברשתות החברתיות ואפילו חלקו נשיקה. "אנחנו כאן, אנחנו קווירים, תתרגלו לזה", צייץ קנוורת'י. 

 

עשו היסטוריה. קנוורת'י וריפון רגע לפני טקס הפתיחה (צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י) (צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י)
עשו היסטוריה. קנוורת'י וריפון רגע לפני טקס הפתיחה(צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י)

אחת משלושה במשלחת האמריקנית. בואה (צילום: AP) (צילום: AP)
אחת משלושה במשלחת האמריקנית. בואה(צילום: AP)

"הלילה הלכתי לטקס הפתיחה כדי לראות את ידידתי הוותיקה יו-נה קים מדליקה את הלהבה האולימפית", כתב ריפון. "לייצג את ארצות הברית זה הכבוד הגדול ביותר בחיי והיכולת להיות מסוגל לעשות את זה שלם עם עצמי עושה את זה עוד יותר מתוק".

 

השלישיה לוקחת את כל העניין הזה גם בהומור כאשר בשבוע האחרון קנוורת'י הוסיף ציוץ משעשע ורשם שהוא ישמח להיות חבר של גולשי המזחלות של ארצות הברית לאחר ששמח לראות אותם מתחרים במדים צמודים.

 

"כמו להיות ספורטאי סטרייט, אבל עם גבות מסודרות". ריפון (מימין) לצד קנוורת'י (צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י) (צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י)
"כמו להיות ספורטאי סטרייט, אבל עם גבות מסודרות". ריפון (מימין) לצד קנוורת'י(צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י)

 

כשנשאל על ידי התקשורת השבוע ריפון על היותו ספורטאי אולימפי והומו מוצהר, אמר: "זה אותו דבר כמו להיות ספורטאי סטרייט, יש הרבה עבודה קשה, רק עם גבות יותר מסודרות".

 

דבר אחד שהשלישייה הודיעה מראש שלא תעשה הוא פגישה עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס לאחר ההערה השנויה במחלוקת שלו, כשרץ לקונגרס בשנת 2000 ואמר שלא צריך לתמוך מחדש באישור החוק שמעביר כספים לארגונים שמנסים למנוע את התפשטות האיידס.

 

קנוורת'י עם גולש הסנובורד שון ווייט בטקס הפתיחה (צילום: getty images) (צילום: getty images)
קנוורת'י עם גולש הסנובורד שון ווייט בטקס הפתיחה(צילום: getty images)

 

פנס הוסיף ואמר בזמנו: "יש להפנות משאבים לאותם מוסדות המספקים סיוע לכל

אלה שמבקשים לשנות את ההתנהגות המינית שלהם". כתוצאה מכך, ריפון השיב לשאלה של עיתונאי כי אין לו שום עניין לפגוש את האיש במשחקים האולימפיים.

 

אלא שפנס לא נותר חייב ופרסם ביממה האחרונה ציוץ מפויס, שהופנה גם לתגובות האחרונות של ריפון: "אני רוצה שתדעו שאנחנו בעדכם. אל תתנו לפייק ניוז להסיח את דעתכם. אני כל כך גאה בכם ובכל הספורטאים הנהדרים שלנו. התקווה היחידה שלי מכם ומכל שאר ספורטאי המשלחת היא שתביאו הביתה את מדליות הזהב. לכו תשיגו אותן!"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י
קנוורת'י וריפון
צילום: חשבון הטוויטר של גאס קנוורת'י
מומלצים