שתף קטע נבחר

שארלוט קאלה זכתה בזהב הראשון במשחקי החורף

השוודית הדהימה כשגברה על מאריט ביורגן מנורווגיה בסקיאתלון ל-15 קילומטר. זמנה היה 40:44.9 דקות והיא הפכה לאלופה האולימפית הראשונה של פיונגצ'אנג 2018

 


זהב ראשון בפיונגצ'אנג. קאלה חוגגת (צילום: getty images) (צילום: getty images)
זהב ראשון בפיונגצ'אנג. קאלה חוגגת(צילום: getty images)

אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג נפתחה כבר אתמול (שישי) באופן רשמי, אבל רק הבוקר, נערך לו הגמר הראשון בענף הסקיאתלון למרחקים ארוכים (קרוס קאנטרי), כשבתום 15 הקילומטרים ולאחר דרמה גדולה הוכתרה השוודית שארלוט קאלה לאלופה האולימפית הראשונה של המשחקים.

 

קאלה שמרה לאורך כל הדרך על מקומה בצמרת ועד לקילומטר ה-11.25 היא הייתה במקום השני ונראה היה שכך גם תסיים את התחרות (בדיוק כפי שקרה לה לפני ארבע שנים בסוצ'י), אבל לשוודית היו תוכניות אחרות.

 

הפתעה גדולה. קאלה רגע לפני קו הסיום (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הפתעה גדולה. קאלה רגע לפני קו הסיום(צילום: EPA)

 

מי שהובילה עד לאותה נקודה היא האלופה האולימפית, הנורווגית מאריט ביורגן, אחת מספורטאיות החורף הגדולות בהיסטוריה, שקיוותה להשיג מדליית זהב אולימפית שביעית בקריירה, להגן על תוארה ולזכות בפעם השלישית ברציפות במרחק הזה.

 

בעלייה הראשונה קאלה היא הצליחה לעקוף את ביורגן וחצתה ראשונה את קו הסיום לאחר 40:44.9 דקות והקדימה ב-7.8 שניות, את ביורגן, שהסתפקה במדליית הכסף (מדליה אולימפית 11 בסך הכל – ספורטאית החורף המעוטרת בכל הזמנים). במקום השלישי, סיימה הפינית קריסטה פרמקוסקי עם 40:55.0 דקות.

 

הסתפקה בכסף הפעם. ביורגן מחבקת את קאלה (צילום: getty images) (צילום: getty images)
הסתפקה בכסף הפעם. ביורגן מחבקת את קאלה(צילום: getty images)

סקיאתלון היא תחרות מעורבת שמחציתה הראשונה מתקיימת בסגנון הקלאסי שבו מגלשי הסקי נמצאים בתוך מסילות שנחצבו מראש ותנועת הרגליים אופקית בלבד ולאחר החלפת מגלשיים גולשים בסגנון חופשי, בו אין מסילות בשלג ותנועת הרגליים אנכית. בסך הכול בכל סגנון נע הגולש מרחק של 7.5 קילומטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים