שתף קטע נבחר

משפט עהאד תמימי יתקיים בדלתיים סגורות: "כדי להגן עליה"

בניגוד לבקשת משפחתה, ההליך המשפטי נגד הנערה הפלסטינית (17) מנבי סאלח שתועדה מכה קצין חיילים ייערך בדלתיים סגורות. בינתיים, היא תישאר במעצרה למשך חודש נוסף - עד לדיון הבא בעניינה ב-11 במרס. פרקליטתה: "החלטת בית הדין באה להיטיב עמו ולא עמה"

 

בבית המשפט הצבאי בעופר נפתח היום (ג') משפטה של עהאד תמימי (17), הנערה הפלסטינית שתועדה מכה חיילים בכפר נבי סאלח. בפתח הדיון פנתה משפחת תמימי לשופט, סגן-אלוף מנחם ליברמן, בבקשה לקיים את המשפט בדלתיים פתוחות, אך האחרון החליט לנהל את הדיונים בדלתיים סגורות. את החלטתו נימק השופט ליברמן כצעד שמטרתו "להגן" על תמימי וקבע עוד כי הדיון הבא בעניינה ייערך בעוד חודש - ב-11 במרס.

 

כזכור, עהאד תמימי נעצרה לפני כחודשיים בכפר מגוריה, נבי סאלח, לאחר שתועדה תוקפת קצין וחייל יחד עם בת דודתה נור בת ה-21. לובשי המדים הפגינו איפוק ולא הגיבו, אך תמימי הואשמה בתקיפת השניים יחד עם עוד חמישה מקרים נוספים הכוללים זריקת אבנים, השתתפות בהפרות סדר, איומים והסתה שהתרחשו לאורך השנים.

 

כתב האישום נגד תמימי כולל 12 סעיפים, בהם גם הסרטון שהוביל למעצרה. הסרטון תיעד את תמימי ובת דודתה מכות קצין וחייל צה"ל ליד ביתה, ואילו הם לא מגיבים. תמימי מואשמת בעקבות הסרטון בתקיפת חייל בנסיבות מחמירות ובהפרעה לחייל. לפי כתב האישום היא איימה על החייל שהיה במקום: "צא או שאתן לך אגרוף" ו"אל תיגע בי, אני אשבור לך את הפנים".

 

בעקבות הסרטון, תמימי נאשמת בהסתה בשל דבריה למצלמה לאחר שהחיילים התרחקו מהמקום: "אני מקווה שכולם ישתתפו בהפגנות כי זה הפתרון היחיד להגיע לתוצאה. הכוח שלנו באבן שלנו... הם צריכים לשאת באחריות לכל תגובה שתבוא מאיתנו - אם זה פיגועי דקירה או פיגועי התאבדות או זריקת אבנים כולם צריכים לעשות משהו ולהתאחד על מנת שהמסר שלנו יגיע - שרוצים לשחרר את פלסטין".

 

עהאד תמימי בבית המשפט (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
עהאד תמימי בבית המשפט(צילום: עמית שאבי)

מלבד אותו מקרה, תמימי מואשמת גם במקרים שאירעו לפני האירוע. לפי כתב האישום, ב-8 בדצמבר 2017 תמימי השתתפה יחד עם נערות פלסטיניות נוספות בהפרת סדר סמוך לנבי סלאח. במהלך שידור חי שנורימאן הפעילה, תועדה תמימי מקבלת הנחיות מאמה להפריע לפעילות החיילים במקום וכן היא תועדה יורקת ומשליכה אבנים לעבר החיילים. על מקרה זה היא מואשמת בזריקת אבנים, הפרעה לחייל ותקיפת חייל.

 

ב-26 במאי 2017 השתתפה תמימי בהפרת סדר שהחלה במרכז נבי סלאח והתקדמה לעבר עמדה צבאית. במהלך אותה הפרת סדר נפצעו שני שוטרים. במהלך אותה הפרת סדר תמימי מנעה מהחיילים להגיע אל מי שהוביל את הפרת הסדר ולעצור אותו.

 

כתב האישום מתייחס גם לאירוע מ-12 במאי 2017, אז השתתפה תמימי בהפרת סדר שהייתה בכפר, חסמה את נתיב הירי של לוחם שהיה ערוך לירי במקום, תקפה לוחם אחר, ירקה עליו וקראה לו: "רוצ חנאצי טרוריסט" ו"כלב, חיה, חרא, גנב, רוצח ילדים". המקרה האחרון בכתב האישום מתייחס לאחד באפריל 2016, אז היא יידתה אבנים לעבר כוחות הביטחון וכן שידלה אחרים לעשות כן.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

בית המשפט: "מסוכנותה של תמימי ברורה"

זמן קצר אחרי מעצרה, לפני כחודש, קבע בית המשפט כי מסוכנותה של תמימי ברורה והורה על מעצרה עד תום ההליכים. בהחלטה צוין כי "היוזמה למעשים, היקפם, עוצמת האלימות שננקטה בהם והתווך שבו בוצעו מקיימים עילת מסוכנות ברורה".

 

עוד צוין בהחלטה כי "הנאשמת העידה על עצמה בהתנהגותה ובדבריה כי מעשיה נובעים מקידום מטרה אידיאולוגית. הדבר מקשה עד מאוד לשחרורה ממעצר. במאמר מוסגר נעיר גם כי שתיקתה של הנאשמת עומדת לחובתה".

 

פרקליטתה של תמימי, עו"ד גבי לסקי, הגיבה על החלטת בית המשפט ואמרה כי "החלטת בית המשפט לקיים את ההליך בדלתיים סגורות באה להיטיב עמו ולא עם עהאד, כי בית הדין לא מעוניין שהמשפט הזה יהיה פומבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
המשפט נפתח. תמימי
צילום: EPA
מומלצים