שתף קטע נבחר

עושים קניות? בתי העסק יחויבו ליידע אתכם מראש אם יש משלוח

תקנות חדשות שאישרה ועדת הכלכלה קובעות כי בתי עסק לרבות מרכולים יהיו חייבים להציב סמוך לקופות שלטים המפרטים בין היתר האם המקום מבצע משלוחים והובלות לבתי הלקוחות - גם אם הם גרים מעבר לקו הירוק. חובת היידוע תחול גם על עסקאות שבוצעו בטלפון או באינטרנט

שילמתם על קנייה גדולה בסופרמרקט ורק אז גיליתם שאין ממנו משלוח למקום בו אתם גרים? בקרוב כנראה זה הולך להשתנות. ועדת הכלכלה בכנסת אישרה הבוקר (ד') תקנות שמסדירות את חובת העסקים לרבות מרכולים למזון ליידע מראש את הלקוחות לגבי מדיניות המשלוחים או שירותי ההובלה לבתיהם של מוצרים שנרכשו. התקנות של שר הכלכלה, אלי כהן, אושרו בהמשך לתיקון חוק הגנת הצרכן שהתקבל לפי הצעת ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי).

 

קנס של 45 אלף ש' לחברות שלא יציינו לאלו יישובים הן לא עורכות משלוחים

 לעוד כתבות צרכנות לחצו כאן

 

התקנות מחייבות את העסקים לפרסם במקומות בולטים בבית העסק את עיקרי מדיניות המשלוחים, בעיקר את גבולות השירות בדגש על מקומות או אזורים שאין להם משלוחים (כגון מעבר לקו הירוק). את פרטי המדיניות, בעיקר לגבי מקומות ספציפיים שנמצאים במפה הכללית, יוכלו הלקוחות לברר בעל פה במקום המיועד בחנות כגון הקופה הראשית.

יש משלוח? בקרוב תדעו לפני שתשלמו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
יש משלוח? בקרוב תדעו לפני שתשלמו(צילום: shutterstock)
 

השלטים ייקבעו ליד הקופות. בעלי העסק יוכלו אם ירצו לקבוע אותם בנוסף גם בכניסה לבית העסק. חובת הדיווח מראש על המדיניות תחול גם על עסקות שבוצעו מחוץ לבית העסק (בטלפון או באינטרנט). חובה זו כוללת את המידע הכרוך לגבי מתן השירותים הנלווים לרכישת המוצר (כגון רהיטים ומכשירי אלקטרוניקה). התקנות ייכנסו לתוקף בעוד 90 יום.

 

ח"כ מועלם-רפאלי שגם ניהלה את הדיון אמרה כי התקנות נותנות מענה לתלונות הרבות שקבלה מאנשים שסגרו עסקאות, ביצעו הזמנות ואז גילו שזמן המשלוח ממושך ממה שנאמר בתחילה, או שעלותו כפולה, או שבעל העסק מבצע את המשלוח רק עד המחסום הקרוב, כשמדובר בצרכנים שגרים מעבר לקו הירוק. היא הדגישה, ש"כל החוק הזה נולד לאחר שקמו עסקים שחילקו את הארץ".

 

היא דחתה את בקשת היועץ המשפטי של חברת שופרסל, עו"ד ערן מאירי, להסתפק בשלט שימוקם בכניסה לחנות, אחרת עלול להיפגע הלקוח המתוסכל שגילה רק בקופה כי אין משלוחים לסביבתו רק אחרי שמילא עגלה, בזבז את זמנו, ונאלץ לנטוש בכעס את העגלה עמוסת המצרכים. נציגת הרשות להגנת הצרכן, עו"ד אילנה מזרחי, הוסיפה שגם היא לא בטוחה מי ישים לב לשלט קטן בכניסה לרשת ריהוט גדולה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים