שתף קטע נבחר

לנהג המשאית 115 הרשעות: "רכבי החיילים עמדו באמצע הכביש"

בית המשפט האריך עד מחר את מעצרו של אנור אבו זינה, בן 44 ממזרח ירושלים, בחשד להריגת שני חיילי גולני בתאונה בכביש 6. הנהג טען בדיון כי הופתע מהרכבים משום שהיו באמצע הכביש: "מתייחסים אליי כמו למחבל". נציג המשטרה: "רכבי החיילים היו בנסיעה"

 

 

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ד') ביממה את מעצרו של אנור אבו זינה, בן 44 מא-טור שבמזרח ירושלים, בחשד להריגת שני חיילי גולני בתאונת הדרכים אמש בכביש 6 סמוך למחלף ניצני עוז. הנהג טען בדיון הארכת המעצר כי רכבי החיילים עמדו באמצע הכביש. נציג המשטרה טען כי "כלי הרכב היו בנסיעה ולא עמדו". יש לציין כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנהג בשמונה ימים.

 

"מתייחסים אליי כמו למחבל", אמר הנהג החשוד. "הופתעתי שראיתי את כלי הרכב". סנגורו של הנהג, עו"ד צפריר יגור, אמר: "פגשתי עם מרשי, הוא טען כי כלי הרכב של החיילים עמדו באמצע הכביש ולא היו בנסיעה. לצערי הם מתייחסים אליו רע מאוד".

אבו זינה בדיון הארכת המעצר (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
אבו זינה בדיון הארכת המעצר(צילום: דנה קופל)
 

 

נציג המשטרה ציין בדיון כי מדובר בתאונת דרכים בנסיבות חמורות ונבדק חשד להריגה. "נהג המשאית נסע במהירות 90 קמ"ש (בחלק שבו המהירות המותרת היא 120 קמ"ש) והחיילים היו בנסיעה ולא בעצירה", אמר נציג המשטרה. השופט ארז מלמד ציין בדיון כי "לאבו זינה יש 115 הרשעות קודמות בעבירות תעבורה, בהן נהיגה ללא חגורה ונהיגה מסוכנת".

 

עו"ד יגור הגיב: "נציג המשטרה הגיע לא מוכן. אני עוד לא ראיתי שחיילים עוזבים את הזירה ומשתחררים מבית החולים בלי לקחת מהם שום עדות". סנגורו של הנהג התייחס גם לטענה על עבירות תנועה קודמות: "מדובר בנהג מקצועי שנוהג יותר מ-25 שנה ומופיע בדרכים כל יום המון שעות. אם יש לו הרשעות קטנות זה לא רלוונטי לתאונה כזו, לא הייתה לו שום הרשעה בתאונה קטלנית".

הלוויתו של אשטו טספו (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
הלוויתו של אשטו טספו(צילום: יריב כץ)

הלוויתו של בר יעקוביאן בנתיב השיירה, היום (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
הלוויתו של בר יעקוביאן בנתיב השיירה, היום(צילום: זהר שחר)

ההרוגים אשטו טספו ובר יעקוביאן ()
ההרוגים אשטו טספו ובר יעקוביאן

איברהים, אחיו של נהג המשאית, אמר: "אנו משתתפים בצער המשפחות. אח שלי נהג זהיר. זאת הפעם הראשונה שהוא עובר תאונה כזו, פשוט הוא הופתע מכלי הרכב שהיו על הכביש. אחרי התאונה הוא התקשר אלינו ואמר לנו 'עשיתי תאונה' ואז השיחה התנתקה".

 

האח הדגיש כי לא מדובר במקרה על רקע לאומני. "אחי מכבד את כולם ולא מבדיל בין יהודים לערבים. הוא נשוי, אב לשישה ועובד כדי לפרנס אותם. אני מקווה שהוא ישתחרר ויחזור לחיק משפחתו".

 

עו"ד צפריר יגור, סניגורו של הנהג. "מתייחסים אליו רע מאוד" ()
עו"ד צפריר יגור, סניגורו של הנהג. "מתייחסים אליו רע מאוד"

סמ"ר אשטו טספו וסמ"ר בר יעקוביאן מחטיבת גולני, הם שני הלוחמים שנהרגו בתאונה הקטלנית. מוקדם יותר היום הם הובאו למנוחות. המשפחה של טספו עלתה לישראל לפני כ-17 שנה. האב חזר לאתיופיה והאם עם ששת ילדיה נשארו בארץ. גטנאט, אחיו הגדול של אשטו, מתקשה לדבר על האסון שנפל על המשפחה וסיפר בדמעות: "זה אסון גדול, אני מצטער על אחי שהיה עוזר לאימא. בכל הזדמנות הוא נתן לה כסף וסייע בעבודות הבית".

 

דודתו של בר יעקוביאן ז"ל, עמליה, סיפרה כי בר התגייס לפני שנה וחצי לאחר שסיים את לימודיו בתיכון האזורי גליל מערבי ."פייטר אמיתי, אהב את הצבא, מורעל, תמיד רץ קדימה, תמיד מתנדב להיות הראשון. זה היה חלק מהאופי שלו ולא פלא שהוא התגייס ליחידה קרבית. הוא היחיד שנשאר בבית לצד אימו והאובדן הוא גדול", אמרה בצער עמוק.

 

שני הלוחמים עשו את דרכם מאימון תקופתי בצפון לאימון שלפני תעסוקה מבצעית בבסיס האימונים של פיקוד מרכז, הסמוך לבית גוברין. הקו שהיו עתידים לתפוס החל מהשבוע הבא נמצא בגזרת השומרון. חקירה ראשונית העלתה כי נהגי הג'יפים הצבאיים היו ככל הנראה בנסיעה איטית, ונהג המשאית איבד שליטה ופגע בהם.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים