שתף קטע נבחר

אחרי פרסום ההמלצות: אלפיים מפגינים נגד שחיתות שלטונית

בהפגנה קראו המשתתפים ליועץ מנדלבליט לזרז את הטיפול המשפטי לאחר העברת מסקנות החקירה של המשטרה בתיקים 1000 ו-2000 נגד רה"מ נתניהו. בין הנוכחים היה המפכ"ל לשעבר אסף חפץ שהעניק גיבוי לאלשיך ותקף את נתניהו: "זה האקלים המאפשר את ביצת השחיתות"

 

הפגנה לאחר ההמלצות: אלפיים בני אדם משתתפים בצהריים (ו') בהפגנה ה-65 נגד השחיתות השלטונית בכיכר הבימה בתל אביב. ההפגנה, שנערכת הפעם ביום שישי במקום מוצאי שבת, מתקיימת לאחר פרסום המלצות המשטרה, שקבעו כי נמצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות שוחד בתיקים 1000 ו-2000.

 

בהפגנה הונפו שלטים הקוראים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לזרז את הטיפול המשפטי בענייניו של ראש הממשלה. בין היתר נכתב על השלטים "crime minister", "מושחתים הביתה", "לא ימין לא שמאל - ישר", "שלטון העם ולא שלטון ההון" ו"ביבי בחקירות סכנה לישראל".

הפגנת השחיתות בתל אביב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הפגנת השחיתות בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

הסופרת דורית רביניאן אמרה: "מי שמנהיגים את הישראלים לא יכולים לחבר לתקווה וכוח שיהווה נוגדנים להחלשות הערבות ההדדית. התכנים העיקריים שהנהגת ישראל מקדמת הם תכני חרדות והפחדות, קריצת הקומבינה, תגרנות. הם אינם מנהיגים של ממש ובוודאי לא של עם במצב תועה דרך וזקוק להם. זכרונם ההיסטורי, חזונם ומה שבאמת אכפת להם ממנו מתקיימים ברווח הזהיר שבין שתי חקירות של היועמ"ש".

 

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ הגיע לתמוך. "אני לא רואה איש ציבור אחד עדיין ממשיך לשאת בתפקידו בנסיבות אלה. זכותו לחפות נכונה, אבל לא בתפקידו", אמר חפץ. "אני סברתי כבר לפני חודשיים שהיה עליו להשעות את עצמו עם מתנות במאות אלפי שקלים. אנחנו כאן לשאת את הנורמה הנכונה ולא את הנורמות הקלוקלות שיש במשכן הכנסת. זה האקלים המאפשר את ביצת השחיתות".

 

חפץ התייחס בדבריו גם למתקפה מצד נתניהו נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וצוות החקירה. "נתניהו משתמש במיקרופונים כדי לתקוף המשטרה. פגיעה במערכות שלטון החוק היא מרכיב מרכזי בביצת השחיתות ואסור לאפשר אותה. לא הייתה תקופה בהיסטוריה שהמפכ"ל ומערכת שלטון החוק הותקפו כך על-ידי ראש ממשלה".

 

חפץ הוסיף כי "גם בשיחות שהיו לי עם אלשיך, אני יכול לומר שהוא איש ישר שעושה את עבודתו. אני כמפכ"ל לשעבר וכל המפכ"לים לשעבר תומכים ומחזקים אותו. תעשה מה שנכון לחוק, לציבור ולמדינה ולא לשום פוליטיקאי".

 

אתמול בהתייחסות ראשונה מאז פרסום ההמלצות העניק מנדלבליט גיבוי מוחלט למשטרה על החקירות. הוא הדף טענות על מתיחויות או עימותים בין גורמי אכיפת החוק והוסיף: "אני דוחה בכל תוקף טענות שנשמעו כאילו מי מהגורמים המעורבים בתיקים פעל מתוך שיקולים שאינם מקצועיים, או מתוך מטרה שאיננה חקר האמת ושמירה על שלטון החוק". הוא הבהיר כי לא יהיו עיכובים בתהליך. לגבי שאלת הנבצרות במקרה שבו יוחלט להגיש כתב אישום, השיב: "זו שאלה לא פשוטה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ההפגנה בתל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים