שתף קטע נבחר

החליל חוזר: ג'תרו טאל יופיעו שוב בארץ

להקת הפרוג האגדית ג'תרו טאל תגיע לישראל לשלוש הופעות בחיפה, תל אביב וירושלים לרגל חגיגות 50 שנה להקמתה. ההרכב בהנהגתו של איאן אנדרסון הופיע בארץ כבר כמה פעמים. כרטיסים החל מ-199 שקלים

איאן אנדרסון, איש להקת הפרוג-רוק האגדית ג'תרו טאל, ישוב לישראל בסתיו במסגרת סיבוב הופעות לציון 50 שנה להרכב בהנהגתו. גת'רו טאל יופיעו ב-25 באוקטובר במרכז הקונגרסים בחיפה, ב-27 באוקטובר בהיכל התרבות בתל אביב, וב-28 באוקטובר בבנייני האומה בירושלים. מחיר כרטיס להופעה ינוע בין 199 ל-499 שקלים, בהתאם למקומות הישיבה באולם. על הבאתו לארץ אמונה חברת "הדרן".

 

 

ג'תרו טאל הוקמה בבריטניה בשנות השישים ובתחילה נחשבה ללהקת רוק ובלוז. בעשור השני לפעילותה גלשה הלהקה לתחום הרוק הפרוגרסיבי והפכה לאחד השמות המובילים והמוכרים בתחום (לא מעט בזכות הנגינה הייחודית של איאן אנדרסון על חליל הצד). עשור שנות השבעים, גם אם כלל שינויים מהותיים במבנה הלהקה, נחשב לפורה ביותר מבחינתה ובמהלכו פנה ההרכב גם למחוזות הפולק.

 

ג'תרו טאל המשיכה לפעול גם בשנות השמונים, אך הוא לא נחשב עשור מוצלח במיוחד בתולדותיה, אף שקנה לה קהל של רוק כבד וקלאסי יותר. משנות התשעים ועד היום הושפע אנדרסון וההרכב שהוא מוביל ממוזיקת עולם.

 

חוזר לישראל. איאן אנדרסון (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
חוזר לישראל. איאן אנדרסון(צילום: ירון ברנר)

ההרכב ביקר בישראל מספר רב יחסית של פעמים. הופעתם האחרונה במחוזותינו הייתה לפני שנתייים בדיוק, אז כתב עליהם מבקר המוזיקה שי להב ב-ynet חרף הופעה לא מושלמת: "אנדרסון הוא עדיין פרפורמר מצויין, גם בגילו המתקדם (69). הוא נע בחיוניות על הבמה, מנגן בחליל על רגל אחת כהרגלו ומפליא בנגינה גם במנדולינה. שום קרדיט לא ייגרע ממנו".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
איאן אנדרסון חוזר עם ג'תרו טאל
צילום: gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים