שתף קטע נבחר

קח אותנו, אדן

אדן הזאר מקבל העונה עזרה מינימלית בצ'לסי, אבל משחק את הכדורגל הכי טוב בקריירה שלו. כשברקע דיווחים על עסקת ענק שתיקח אותו לריאל, הוא ינסה הערב (שלישי, 21:45) להשאיר לבלוז המאכזבים סיכוי לעלות לרבע הגמר מול ברצלונה

 

יעופף גם לרבע הגמר? הזאר באוויר (צילום: getty images) (צילום: getty images)
יעופף גם לרבע הגמר? הזאר באוויר(צילום: getty images)

 

ככה זה בכדורגל. יום אחד אתה השחקן היקר בעולם, וכמה פציעות הופכות אותך לקלף מיקוח בעסקה על כוכב אחר. כשגארת' בייל הגיע מטוטנהאם לריאל מדריד הוא עלה 100 מיליון אירו. אתמול פירסם ה"אקספרס" האנגלי שריאל מוכנה להציע לצ'לסי את בייל ועוד 120 מיליון אירו תמורת אדן הזאר.

 

קונטה: "נצטרך משחק מושלם כדי לנצח"

 

השנים האחרונות בצ'לסי עבדו בצורה ברורה. כשהזאר בן ה-27 בשיאו, יש אליפויות. כשהזאר נעלם, הקבוצה הולכת לאיבוד. אנטוניו קונטה חווה העונה משוואה שונה. הזאר משחק את הכדורגל הטוב ביותר בקריירה שלו, אפילו יותר מאשר בשנות התארים הגדולות של הבלוז, אבל הקבוצה לא תגן על האליפות ועדיין לא ברור אם תתברג ברביעייה הראשונה שתיקח אותה בחזרה לליגת האלופות.

 

ריאל בעקבותיו. הזאר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ריאל בעקבותיו. הזאר(צילום: רויטרס)
 

 

זה רק מחזק את מעמדו של הגאון הבלגי, וב"איבנינג סטנדרד" הגדירו זאת כך: "המסגרת שנבנתה סביבו בצ'לסי לא טובה מספיק כדי לתמוך בסופרסטאר צומח". השנה באמת שהעזרה שהוא מקבל מינימלית, עם ירידה חדה בכושר של שחקנים רבים. ועדיין, הוא נוצץ כמו יהלום במרכז המגרש. לא פלא שריאל רוצה להתחיל איתו את המהפכה שלה.

 

אבל הקיץ הוא הקיץ, ואנחנו בטח נשמע עוד הרבה בנוגע לעסקה הזו. בינתיים יש להזאר מטרות אחרות: למשל, לדאוג שהביקור הערב של ברצלונה בסטמפורד ברידג' יעבור חלק וישאיר לאנגלים, אנדרדוג מובהק נגד ברצלונה, סיכוי לעלות לרבע הגמר.

 

הזאר הפך לפטריוט אמיתי של צ'לסי השנה, בשני רבדים. קודם כל, לפני המשחק מול בארסה הוא דאג להתייצב מול התקשורת ולתת גב למנג'ר אנטוניו קונטה, שכל הסימנים מעידים על עזיבתו בחודשים הקרובים: "אנחנו מנצחים יחד, אנחנו מפסידים יחד", אמר הזאר. "כולנו מאחוריו".

 

הזאר נתן לו גב. אנטוניו קונטה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הזאר נתן לו גב. אנטוניו קונטה(צילום: EPA)

 

הרובד השני הוא הרובד המעשי, כי כאמור, בניגוד לשחקנים אחרים שמדברים הוא דואג גם ליישם. הקבוצה מתקשה להבקיע בכמויות רגילות אחרי עזיבת דייגו קוסטה ולאור הפציעות של אלבארו מוראטה? אז הזאר מתגייס, ואחרי קצת יותר מחצי עונה כבר קרוב לשיא השערים שלו במועדון (19) – יש לו 15 כיבושים בכל המסגרות. מישהו חסר או לא בכושר? אז הזאר יכול לתת כל מה שקונטה יבקש, וכבר שיחק העונה באגפים וכחלוץ מרכזי.

 

זו הטכניקה, השיפור מול השער, היכולת למלא את הוואקום בזמן שחבריו בקישור ההתקפי מנומנמים כדי לייצר מצבים. אנגליה, טוניסיה ופנמה כבר משקשקות מהמחשבה על כך שיפגשו מרכז שדה בלגי אותו מתפעלים הזאר וקווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי (עוד בלגי בעונת שיא) בשלב הבתים במונדיאל.

 

את השיפור בכיבוש הוא מייחס לעצות שקיבל מכוכב העבר הצרפתי תיירי הנרי, שעובד בצוות האימון של נבחרת בלגיה. הנרי בטוח: "הוא יכול להיות האיש שעושה את ההבדל בכל מקום על המגרש".

 

מסי מחכה (צילום: getty images) (צילום: getty images)
מסי מחכה(צילום: getty images)

 

אם חוזרים ל"איבנינג סטנדרד", אפשר להתעכב גם על נקודה אחרת ומעניינת שמעלה הכתב טוני אוואנס, שמתייחסת גם היא לאישיות שלו. הסוגיה פשוטה: האם גם האופי הנכון נמצא בכל החבילה הזו? וכך כותב אוואנס: "ישנם שחקנים שהתשוקה לנצח נשפכת מהם. קוסטה מראה זאת בדרך המכוערת ביותר. האישיות של הזאר שונה. הוא אינטליגנטי ושקול, אבל לא המנהיג הרועש בחדר ההלבשה. המנהיגות שלו מגיעה דרך הופעות שנותנות השראה על המגרש".

 

הזאר הוא באמת לא האיש שיתנפל על חבריו אחרי הפסדים, או שייקח על עצמו תפקיד פיקודי. הוא אחד חולמני, כוכב שנהנה מהעשייה ומהיצירה, ומעדיף בתקופות קשות של צ'לסי להמשיך לשחק במקום להיות פעיל בתקשורת ובין חבריו. זה לא בהכרח דבר רע, אבל יכול להיות שזה דבר נוסף שמרחיק אותו ממסי ומרונאלדו.

 

ואולי זו בכלל לא האישיות, אלא שאלה של גיאוגרפיה. הזכייה בליגה האירופית הייתה ההצלחה היבשתית היחידה של הזאר עם צ'לסי. ליגת האלופות היא פספוס מתמיד. אין אוהד שלא חושב שהזאר הוא סופרסטאר, אבל נראה שכדי לעשות את הצעד הבא הוא צריך לעשות בשיאו את הקפיצה לאחד ממועדוני הצ'מפיונס הגדולים. בינתיים, האתגר שלו עם צ'לסי מתחיל הערב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים