שתף קטע נבחר

גוגל תאתר מחלות דרך רשתית העין

טכנולוגיה שמפתחת חברת גוגל תאפשר באמצעות אלגוריתמים מתקדמים לאבחן מחלות קטלניות כמו סכרת ולחץ דם גבוה ובאחוז דיוק גבוה. כל זאת באמצעות תמונה של רשתית העין

כל רופא יגיד לכם – בדיקת עיניים שיגרתית יכולה לחשוף סימנים של מספר מחלות קטלניות, בהן סוכרת ולחץ דם גבוה. גוגל, שחוקרת את שילוב הרפואה בטכנולוגיה הנוכחית והעתידית, לקחה את הנושא שלב אחד קדימה, ובאמצעות אלגוריתמים מתקדמים הגיעה לרמת אבחון חדשה לגמרי, זאת באמצעות תמונה של רשתית העין (Retina) בלבד.

 

עוד בג'ירפה:

 

אפליקציית גוגל מתחדשת

האקרים ניצלו פרצת אבטחה בטלגרם כדי להפיץ קוד זדוני

זהו הצלצול החדש בגלקסי S9

 

צילום הרשתית יעזור לאבחן מחלות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
צילום הרשתית יעזור לאבחן מחלות(צילום: shutterstock)

 

נתונים על מערכת הבינה המלאכותית החדשה פורסמו אמש בבלוג Google Research, כולל מחקר חדש ומעמיק של חיזוי גורמי סיכון מתצלומי רשתית העין. במסגרת אותו מחקר, החוקרים אימנו אלגוריתמים של 'למידה עמוקה' תוך שימוש בנתונים של 284,335 מטופלים. עם נתונים אלה, הצליחה המערכת החדשה לזהות בעיות בריאותיות וגורמי סיכון כדוגמת לחץ דם גבוה, או אם החולה מעשן או לא. האבחנה האחרונה הגיעה לרמת דיוק יוצאת דופן של 71 אחוזים, גבוהה מיכולות רופאים אנושיים.

 

בנוסף לזיהוי גורמי הסיכון, יכולות הלמידה של המערכת החדשה כל כך מתקדמות, עד למצב של חיזוי סבירות להתקף לב או שבץ מוחי קרוב, עם דיוק "גבוה למדי". גוגל לא מציינת מתי נוכל לצלם את העין ולקבל מידע מדוייק על בריאותינו, אבל אין ספק כי כבר בעתיד הלא רחוק נוכל לאבחן מחלות מבלי לצאת מהבית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אבחון מחלות לפי רשתית העין
צילום: shutterstock
מומלצים