שתף קטע נבחר

שחייה צורנית בבוץ / מרוץ פתיחת העונה במוטוקרוס. צפו

גם גשם שוטף, שהפך את המסלול בווינגייט לאמבטיית בוץ שלא עשתה חיים קלים לרוכבים, לא עצר את הפתיחה החגיגית של העונה בשבת האחרונה. התמונות מדברות בעד עצמן

 

בשיתוף התאחדות הספורט המוטורי בישראל  

 

הרוכבים התמודדו עם תנאים לא רגילים (צילום: אסף רחמים) (צילום: אסף רחמים)
הרוכבים התמודדו עם תנאים לא רגילים(צילום: אסף רחמים)

 

לא, אין דברים כאלה. זה היה מסוג אותם המחזות שרואים בחו"ל באיזה סבב של אליפות עולם ב-MX בצפון אירופה. ובכל עשרים פלוס השנים שבהן אני מעורב בספורט המוטורי לא ראיתי בישראל מרוץ כמו שהיה מרוץ פתיחת העונה של המוטוקרוס (תחת הפדרציה הישראלית לספורט מוטורי ה-IMSF) בווינגייט בשבת האחרונה. ואפילו שהמסלול הוא חולי, ואפיל שחול בעיקרון מחלחל, שבר ענן הפך את המסלול למשהו יוצא דופן ובלתי נשכח.

 

החול הפך מהר מאוד לבוץ, הגשם הסוחף, ואפילו גזיבו אחד או שניים שעפו ברוח לא הצליחו לצנן את הלהט והאש של המתחרים בלא פחות מתשע קטגוריות שונות. מעל שלוש שעות של תחרויות ומקצים במזג האוויר חורפי אילצו את הרוכבים להתמודד עם תנאים בלתי רגילים לישראל - לראות רוכב מוטוקרוס מכוסה בוץ מכף רגל ועד ראש זה לא משהו שרואים אצלנו אפילו במרוצי האנדורו הקשוחים ביותר.

 

אירופה בישראל. כך נראה המסלול בווינגייט (צילום: אסף רחמים) (צילום: אסף רחמים)
אירופה בישראל. כך נראה המסלול בווינגייט(צילום: אסף רחמים)

 

החול הפך מהר מאוד לבוץ (צילום: אסף רחמים) (צילום: אסף רחמים)
החול הפך מהר מאוד לבוץ(צילום: אסף רחמים)

 

אבל כל התיאורים לא משתווים לחוויות של הרוכבים עצמם. אחד מהם, שי אשכנזי. רק בן 9 אבל רוכב מוטוקרוס כבר מעל שנה עם KTM 65 סמ"ק. "לא ממש התכוננו לכזה מזג אוויר וההכנות היחידות היו שלבשתי ניילונית מעל לחליפת המוטוקרוס", סיפר אשכנזי.

  

בדרך כלל צריך להתאים את האופנוע למזג האוויר ולתנאים המשתנים של הקרקע - למשל צמיגי בוץ, שהם מרכיב מרכזי בתנאים כאלה - והכנה של האופנוע לפעולה בסביבה מאד רטובה. אשכנזי המשיך ואמר: "לפני התחרות חששתי מהמרוץ ולא הייתי בטוח שאצליח לרכוב. התייעצתי עם אבא שלי (נאור) ועם מתן ניר המאמן והם תמכו בי ואמרו שכל החלטה שאקבל הם יתמכו בה. לבסוף החלטתי להתחרות והלך לי ממש טוב".

  

רשימת הזוכים המלאה ()
רשימת הזוכים המלאה

 

הזינוק של שי לא היה הכי מוצלח, אבל במקצה הקצר, שארך רק ארבע דקות, הוא הצליח לעקוף את רוב הרוכבים האחרים וסיים במקום השני בקטגוריית הסופר ג'וניורס של הרוכבים הצעירים ביותר. "זינקתי לא טוב, לא בין הראשונים ומיד בהקפה הראשונה התחיל לרדת גשם ממש חזק. ניסיתי לכוון לאיפה שראיתי שהמסלול היה הכי יבש יחסית. הבנתי שכדאי לי לרכוב יותר לאט מאשר במרוץ יבש ולא לנסוע בתוך המים".

 

ולא רק מים וקפיצות היו המכשולים באמבט הבוץ של וינגייט - הקרקע הרכה קיבלה חריצים עמוקים, "קוליסים", שאיימו לבלוע את הגלגלים הקטנים יחסית של אופנועי הג'וניורס. גם כאן לאשכנזי הצעיר היו תובנות. "כיוונתי לרכוב בתוך הקוליסים הכי קטנים שיש", אמר בבגרות של רוכב מוטוקרוס שבע קרבות - כי מרגע שנכנסים לקוליס קשה עד בלתי אפשרי להיחלץ ממנו מבלי ליפול. כאמור, שי אשכנזי סיים שני בקבוצה שלו אחרי בן אלמגור ולפני איתי וינברג.

 

מגיל 9 עד 99 - לכל אחד יש קטגוריה משלו (צילום: אסף רחמים) (צילום: אסף רחמים)
מגיל 9 עד 99 - לכל אחד יש קטגוריה משלו(צילום: אסף רחמים)

שי אשכנזי (צילום: נאור אשכנזי) (צילום: נאור אשכנזי)
שי אשכנזי(צילום: נאור אשכנזי)

 

 

ובראש הפודיום אצל הנשים: רן יוחאי (צילום: אסף רחמים) (צילום: אסף רחמים)
ובראש הפודיום אצל הנשים: רן יוחאי(צילום: אסף רחמים)

 

שירלי, אמא של שי, הייתה כמובן מאוד גאה: "הוא אלוף. הוא באמת ילד שלא מוותר

ונלחם בכל מצב. ואנחנו בטוחים שהוא יגיע רחוק. לא רק מזג האוויר הדאיג אותי, אני מודאגת בכל פעם שהוא עולה על האופנוע, ומזג האוויר הזה היה עוד יותר מלחיץ. בבית הספר שי תלמיד מעולה. הציונים שלו השתפרו פלאים ואנו בטוחים שזה גם בזכות הספורט הזה - הוא נתן קפיצה מדהימה ואין לנו ספק שיש לזה קשר לרכיבה. אני רוצה להודות למתן ניר שעושה עם שי הרבה עבודה ובהמון סבלנות".

 

בשיתוף התאחדות הספורט המוטורי בישראל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף רחמים
אופנוע בבוץ
צילום: אסף רחמים
מומלצים