שתף קטע נבחר

עד המדינה פילבר: "תמרנו אותי, לא קיבלתי טובות הנאה"

לפי ההסכם שנחתם עמו בתיק 4000, איש סודו של נתניהו שהסכים להפלילו לא יישלח למאסר, יועמד לדין משמעתי בלבד ויורחק משירות המדינה. "לא קיבלתי שום טובת הנאה אישית", אמר פעם אחר פעם לחוקרים. לאחר המעצר האחרון החליט לחתום על ההסכם: "מישהו שיחק לי מעל הראש"

 

פילבר בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
פילבר בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

"לא קיבלתי שום טובת הנאה אישית, תמרנו אותי לשם": כך אמר לחוקרים פעם אחר פעם שלמה פילבר, איש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000 וייאלץ להפליל את האיש שאותו שירת במשך שנים ארוכות. לפי ההסכם, הוא לא יישלח למאסר, יועמד לדין משמעתי בלבד ולא לדין פלילי ויורחק משירות המדינה. בית משפט השלום בתל אביב הוציא צו איסור פרסום על פרטי עדותו של פילבר.  

 

פילבר היה מוכן לשמור על גרסתו שנתן ברשות לניירות ערך ולהגן על נתניהו, אך המעצר האחרון בתחילת השבוע והעובדה שהבין כי עשה את מה שעשה עבור סיקור מפרגן לבני הזוג הוביל אותו להחלטה הדרמטית. 

 

מנכ"ל משרד התקשורת המושעה לא חשב שימצא את עצמו בעמדה שאליה הגיע אמש בחצות. גם בחקירתו ברשות לניירות ערך שמר על עמדתו. אלא שכאשר נעצר בבוקר על ידי בלשי היחידה הכלכלית בלהב 433 והוטחו בו החשדות החדשים, פילבר הבין שמדובר בסיפור שונה. הוא סיפר כי הוא "חשב שנמצא בסרט אחד, אבל התברר שזה סרט אחר, ומישהו שיחק לי מעל הראש".

 

אמש כבר נפגש פילבר עם עורכי דינו דרור ארד אילון ויובל נחמני וביקש מהם לקדם את עסקת עד המדינה. "לא ידעתי שזה מה שקורה מאחורי גבי בכל הקשור לפרגון באתר וואלה", הסביר מאוחר יותר. "אפשר להתווכח עם העדות שמסרתי ברשות לניירות ערך אם מדובר במהלך מקצועי טוב או לא, אבל כאן זה כבר סיפור אחר". הוא הוסיף כי לא קיבל שום טובת הנאה. "תמרנו אותי", טען.

 

במשטרה אמרו כי במקרה של פילבר לא מדובר באדם שביצע עבירה ביודעין אלא באדם טוב מיסודו שנקלע לסיטואציה בעייתית ונאלץ לבצע עבירות. זאת גם הסיבה שבמשטרה הסכימו לחתום עימו על אותו הסכם עד מדינה, שמבטיח כי לא יישלח לכלא.

 

הבוקר: העדות הראשונה 

פילבר, שנמצא לפחות עד מחר במעצר במסגרת חקירת פרשת בזק, הובא הבוקר למשרדי להב 433 בלוד למסור עדות ראשונה לאחר שחתם על הסכם עד המדינה.

 

מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, סנגוריו והקצונה הבכירה של המשטרה - ראש אגף החקירות, ניצב גדי סיסו, ומפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, אלי אסייג, התכנסו אמש במשך שעות ארוכות במשרדי להב 433 כדי לסכם את פרטי ההסכם. פילבר העביר לחוקרים ראשי פרקים וחשף בפניהם את החומרים שעליהם הוא יכול להעיד בקשר למעורבים. פילבר דרש במשא ומתן עמו כי לא יוטל עליו עונש מאסר בפועל.

עורכדי הדין ארד-אילון ונחמני (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
עורכדי הדין ארד-אילון ונחמני(צילום: יובל חן)

חוקרי רשות לניירות ערך ()
חוקרי רשות לניירות ערך

 

פרשת בזק החלה כחקירה של רשות ניירות ערך - וזו הסתיימה בהמלצה להעמיד לדין את בכירי החברה, בהם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', המנכ"לית סטלה הנדלר, ובכירים בחברה הבת yes. לפי הסיכום שהועבר לפרקליטות, אלוביץ' נהנה כספית מעסקאות שאושרו באופן שמעלה חשד למרמה, ומנכ"ל משרד התקשורת פילבר פעל לטובת בזק תוך הסתרה מגורמי מקצוע, ואף הדליף לחברה מסמכים מסווגים כדי שייתנו הערות ויתאימו אותם לצורכיהם.

 

תמיהות בנושא מעורבות פילבר לטובת בזק עלו גם בדו"ח מבקר המדינה מחודש יולי. פילבר מושעה מתפקידו מאז שנחקר באזהרה בתחילת חקירת רשות לניירות ערך.

 

השבוע פורסם ב-ynet כי במשך חודשים ביקשה המשטרה לקבל לידי את ממצאי החקירה של רשות ניירות ערך, אלא ששם סירבו בתוקף להעביר עד אשר יסיימו את ענייניהם הכלכליים עם החשודים. רק לאחר עזיבתו של ראש הרשות הקודמת חלה התקדמות בעניין ובאחרונה הועברו החומרים. אבל עוד קודם לכן, כך מתברר, המשיכה המשטרה לעבוד בשקט מהצד על הדמויות הבולטות בפרשה כמו אלוביץ', פילבר, הנדלר ויועץ התקשורת של נתניהו לשעבר, ניר חפץ.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים