שתף קטע נבחר

במסלול הירוק: הכישלון של עירוני קריית שמונה

חמישה אקסים של מכבי חיפה יש לחיים סילבס בסגל (שון וייסמן, איסמעיל ריאן, שובל גוזלן, איאד אבו-עביד וסאן מנחם), והם מסמלים את האכזבה הגדולה שקיימת במועדון מיכולת הקבוצה. מדוע זה קורה? ארמלי: "מדובר בכדורגלנים בינוניים"

במשחק ליגת העל, אי-שם באוקטובר, ניסו שלושה שחקני התקפה להכניע את מחמוד קנדיל, שוער בני סכנין. השלושה התמסרו ביניהם. איסמעיל ריאן ניסה להכניס כדור לשון וייסמן, שהרים לראש של שובל גוזלן. הם עבדו יחד, או לפחות ניסו, אבל לא הצליחו להבקיע והמשחק הסתיים ללא שערים. הסיטואציה הזו הייתה יכולה להיות בקלות במכבי חיפה, המקום בו עד לא מזמן כל השלושה שיחקו, אבל היא התרחשה צפונית יותר, בקריית שמונה.

 

לטבלת ליגת העל בכדורגל

 

מכבי חיפה שוב נכשלת העונה, אבל גם בקריית שמונה מדברים על כישלון, וחלקו קשור לשחקנים הצעירים שהגיעו ממכבי חיפה, חמישה במספר. מלבד ריאן, וייסמן וגוזלן, גם איאד אבו-עביד וסאן מנחם לבשו ירוק לא מזמן. כל החמישה, גיל ממוצע של 23, עזבו את חיפה במהלך שנת 2017. ולומר שקריית שמונה נראית כמו מכבי חיפה של השנים קודמות זו לא ממש מחמאה.

 

גוזלן. מה עובר עליו? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
גוזלן. מה עובר עליו?(צילום: עוז מועלם)

 

איזי שרצקי ציפה ליותר, אבל קריית שמונה, בעונתו הראשונה של חיים סילבס כמאמן הקבוצה, לא תהיה בפלייאוף העליון. שרצקי השקיע כלכלית, אבל ההימור על המעבר להיות מכבי חיפה ב' לא צלח, בלשון המעטה.

 

עוד כשהיו בחיפה נשמעו דיבורים על כך שהצעירים המוכשרים האלה, שיכולים להיות שחקנים מובילים במועדון גדול בישראל, לא מסוגלים להתקדם בגלל הלחץ העצום שיש על השחקנים בכפר גלים. אז אמרו. קריית שמונה היא אחת הקבוצות הפחות לחוצות בליגת העל והמצב לא טוב יותר.

 

ריאן. לא עומד בציפיות (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
ריאן. לא עומד בציפיות(צילום: אפי שריר)

 

"כן, יש לחץ גדול בחיפה, מאמנים התחלפו על ימין ועל שמאל וזה לא עוזר לשחקן צעיר", אומר זאהי ארמלי, מלך שערי מכבי חיפה בכל הזמנים. "קריית שמונה היא קבוצה אחרת לגמרי ומה שקורה מסמן עניין חריג לדעתי. ציפו מהם ליותר ומסתבר שלא מדובר בשחקנים גדולים, אלא בינוניים מאוד. עובדה שמכבי חיפה לא הצליחה להוציא אף שחקן גדול בשנים האחרונות. יש משהו לא מוסבר בכך ששחקנים שמככבים שם בנוער לא מצליחים אחר כך בבוגרים. הם נעלמים".

 

סילבס אמר לא פעם שאחת הסיבות המרכזיות לחוסר ההצלחה של קבוצתו היא היכולת החלשה של החוליה ההתקפית, זו שלפחות בתחילת העונה הורכבה מהאקסים החיפאים. גוזלן התחיל טוב, אבל אחרי ארבעה שערים בחודש הראשון של העונה הוא הוסיף מאז רק עוד אחד. ריאן פתח 13 פעמים בהרכב, הוחלף ב-12, והבקיע פעמיים. גם וייסמן כבש רק פעמיים, והוא עולה בדרך כלל מהספסל. שחקני ההגנה, אבו-עביד ומנחם, איבדו לא פעם את מקומם בהרכב בעקבות יכולת רעה.

 

סילבס. מה האחריות שלו? (צילום: זוהר שחר) (צילום: זוהר שחר)
סילבס. מה האחריות שלו?(צילום: זוהר שחר)

 

"כמו בחיפה, גם בקריית שמונה המצב הכללי של הקבוצה פוגע בשחקנים הצעירים", קובע ציון מרילי, עוד כוכב עבר של הירוקים. "זה קורה בהרבה מקומות בזמן שהקבוצה לא עומדת בציפיות. גוזלן היה נהדר בתחילת העונה, אבל מצב הקבוצה פוגע בו כמו בכולם. אי אפשר לומר שטוב שמכבי חיפה שחררה אותם, את זה היה אפשר לומר רק אם היו מקבלים שבעה-שמונה משחקים בהרכב ברצף. קשה להוכיח בדקות שקיבלו בחיפה".

 

בקריית שמונה, בכל מקרה, הם קיבלו דקות, והלחץ המדובר לא קיים, אבל גם לא הצלחה מסחררת. זה יכול להיות שיעור לקבוצות אחרות, שלא כל שחקן שגדל במחלקת נוער מובילה יהפוך אוטומטית לשחקן ליגה לגיטימי, או שאולי בעצם שיעור למכבי חיפה עצמה, זו שבכל עונה מנסה לעשות איזו "מהפכת צעירים". לא כל מי שטוב בנוער מתאים להיות מוביל גם בבוגרים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילומים: עוז מועלם וראובן שוורץ
סאן מנחם (מימין) ושובל גוזלן
צילומים: עוז מועלם וראובן שוורץ
מומלצים