שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    כוכב מכבי שספאחיה כיבה לו את האש

    מאמן מכבי פשוט מבזבז את קול בתפקיד לא-לו ומגמד אותו כמחליף נצחי, ובסופו של דבר דווקא באחד המשחקים הקריטיים העונה הגארד לא התייצב

    המפגש הקודם בין מכבי למלאגה הותיר את מכבי במקום ה-7 ואת מלאגה ב-10. מאז, המאזן של מכבי חיובי (3-4) ואילו זה של מלאגה שלילי (5-2) וראו זה פלא: במקום שהפער בטבלה יגדל הן התייצבו למשחק אתמול כשמכבי במקום השמיני ומלאגה עדיין ב-10. הסיבה העיקרית היא שבצמרת הקבוצות נלחמות לשפר עמדות לקראת ההצלבה ואילו בתחתית יש קבוצות שפשוט ויתרו כבר על העונה. לכן, במצב בו חוץ ממלאגה המתחרות האחרות שנותרו מול מכבי הן בסקוניה (0-1 ביניהן) והכוכב האדום (1-1), מכבי הייתה חייבת לנצח. ניצחון היה ממסמר אותה למקום השמיני ואולי דוחף את מלאגה לקבוצת המוותרות.

     

    אבל הראש, הראש. מכבי הגיעה אחרי הפסד צורב בגמר הגביע וניצחון לא משכנע על אשדוד, לעומת מלאגה שבאה לאחר רצף של 4 ניצחונות והפסד בליגה והצטיידה בנשק יום הדין היישר ממעבדת יד-אליהו: הגב לקיר. הסטטיסטיקה מאד מבלבלת: שוויון בקליעות עונשין (9), בריבאונד התקפה (11), בחטיפות (7) ובאיבודי כדור (13), יתרון קל באסיסטים (20-21 למכבי), חיסרון בריבאונד הגנה (30-25) ופער של סל אחד בלבד ל-2 (24/47 מול 25/48 לספרדים). אבל זה מטעה. בעוד שמכבי עמדה בדיוק בממוצע שלה בזריקות (47) ובאחוזים (51.5%), היריבה זרקה 8 פעמים יותר מהממוצע שלה. זה אומר 4 סלים יותר ועוד 8 נקודות. מכבי לא יכולה להרשות לעצמה להיות בגירעון ל-2 נקודות, כי בקליעות ל-3 היא תמיד בגירעון: הספרדים קלעו 8 מ-20 מול 4 מ-20 בלבד למכבי. הרבה זריקות נלקחו במצבים קשים של שניות לבאזר (קול 0 מ-2), או תחת שמירה צמודה (תומאס 1 מ-5), או פשוט מהתקפה תקועה (ג'קסון 5-0).

     

    קול ודיברתולומאו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    קול ודיברתולומאו(צילום: עוז מועלם)

     

    וכאן המקום להרחיב על ג'קסון. בניגוד לדעה המקובלת אני לא חושב שהיה לו משחק רע. על אף שהורחק הוא עדיין הוביל את מכבי באסיסטים, בריבאונדים ובסחיטת עבירות. הוא עשה מעל ומעבר. הוא היחיד שהצליח לייצר משחק התקפה מאורגן והניע את מכבי. הוא ידע להשאיר את פרחוסקי מול הסל במשחק העומד, הטיס את קיין למתפרצות וידע מתי למסור לתומאס כשהוא מבודד באחד על אחד. כשהיו לו הזדמנויות באחד על אחד הוא חדר, ואם זה לא נגמר תמיד בסל זה נגמר בעבירה. וכשלא היה לו למי למסור או לחדור הוא זרק לשלוש. נכון, היה לו יום רע לשלוש, אבל כשהוא המוח של מכבי וההתקפה תקועה אין ברירה. כשקול החליף אותו המצב היה יותר גרוע ולמעשה השתפר מעט כשדיברתולומאו או רול ריכזו.

     

    למה סאפחיה מעלה את קול כרכז מחליף? הוא לא רכז. ליתר דיוק רכז רע. הוא מוסר כדורים בלתי אפשריים או מכדרר את עצמו לאין מוצא, והשאלה לספאחיה היא למה שלא ינסה לשחק איתם ביחד? דרוזן ולאורי לא משחקים ביחד? קרי ותומפסון? יש למכבי עודף כישרון? כשמקאלום עלה הוא היה גיים-צ'יינג'ר. 14 נקודות, 3 ריבאונדים, 3 אסיסטים וחסימה להיילייטס על פרחוסקי, וכל זה ב-17 דקות. הוא הציג רגליים זריזות וטריות מול קיין העייף (28 דקות) או מול נוריס-אין-הגנה-קול, והכי חשוב: מקאלום לא ריכז אלא שיחק ליד נדוביץ' או ואצ'ינסקי. קול אמור היה לעשות את זה עבור מכבי, אבל ספאחיה פשוט מבזבז אותו בתפקיד לא-לו ומגמד אותו כמחליף נצחי, ובסופו של דבר דווקא באחד המשחקים הקריטיים העונה קול לא התייצב.

     

    במשחק כזה אתה מצפה מכל השחקנים לתת אקסטרות. כשבולדן וטיוס חיוורים ומפסידים במיס-מאצ'ים לברוקס ולאוגוסטין בהתאמה, פרחוסקי בינוני והישראלים...נו, אתה צריך את הכוכב שלך. זה המאני-טיים. זה היה אמור להיות קול, אבל הוא מזמן לא זורח. ספאחיה כיבה לו את האש.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אינטיים ספורטס
    נבן ספאחיה
    צילום: אינטיים ספורטס
    מומלצים