שתף קטע נבחר

איך דנה גרוצקי שומרת על הגזרה בלי לעלות על המשקל

המגישה דנה גרוצקי אוכלת הכל מהכל, אבל במידה, ומשלבת חדר כושר עם תרגול יוגה. המומחים מבקשים שתנסה להתאמן יותר מפעמיים בשבוע, שלא תפריז בשימוש במסירי איפור, שתיצור סדרי עדיפויות חדשים והכי דחוף – תוסיף שעות שינה

מי אני:

"קודם כל אני אמא של אלכס, בת 32, אשת תקשורת ותוכן, מגישה וכתבת שטח ב'ערב טוב עם גיא פינס' ומגישה פינה בחדשות הבוקר עם ניב רסקין בקשת 12. כמו כן פרזנטורית של חברת הקוסמטיקה sr.cosmetics, של חברת האיפור bourjois ושל חברת ההלבשה ג'אמפ לצידה של אנה ארונוב. גובה – 1.66 מטרים, לא נשקלת! לא במעקב אחר המשקל שלי, העיסוק במספר לא נכון עבורי".

  

יום העבודה שלי:

"יום העבודה שלי ושגרת היום שלי משתנים בהתאם לפרויקט שבו אני לוקחת חלק. לפני שלושה חודשים פוצלו הערוצים ועברתי יחד עם המשפחה שלי בעשור האחרון, 'ערב טוב עם גיא פינס', לערוץ קשת 12. הכניסה לבית החדש נתנה לי אפשרויות רבות והזדמנויות לפרויקטים מעניינים וכמו כן פרויקט חדש שמדיר שינה מעיניי, תרתי משמע. הכוונה היא לתוכנית 'חדשות הבוקר עם ניב רסקין' – תוכנית בוקר יומית שבה אני אחראית לדווח על העניינים התרבותיים שעל סדר היום. החיים שלי השתנו ועברו טלטלה רצינית מאז, ונכון לכתיבת שורות אלה אני עדיין מנסה למצוא את האיזון הנכון עבורי, לנהל את הזמן שלי נכון ולשלוט בסדר היום ובאורח החיים שלי.

  

"כל יום אני צריכה להתייצב באולפני הרצליה בשעה 5:30 בבוקר, וכדי להגיע מוכנה לשידור ההשכמה שלי היא בשעה 3 לפנות בוקר – חוצפה להגיד על השעה הזו בוקר! מדובר בקימה באמצע הלילה באופן חד־משמעי. אני ממש משתדלת ללכת לישון בשעה 21:00 כדי להרוויח 6 שעות שינה ולהיות ברמת תפקוד ראויה לאורך היום, אבל בפועל אני לא נרדמת לפני חצות. במהלך היום, בין פגישת עבודה, ישיבת ליין־אפ, כתבה או אימון ספורט, אני מנסה להשלים איזו שעת שינה".

   

התזונה שלי:

"התשובה שלי תעצבן אבל אני באמת אוכלת הכל מהכל. אוכל הוא אחת מהנאות החיים הגדולות ביותר, אבל כמובן שהכל במידה ובמודעות למה שאני מכניסה לפה. מילת המפתח היא השתדלות – אני כל הזמן משתדלת, חורגת ו'חוטאת' לעיתים, אבל חיה עם זה ועם עצמי בשלום. גם פה הכל השתנה ועבר תהפוכה רצינית עם כניסתה של תוכנית הבוקר לחיי. סביב השעה 7 בבוקר אני אוכלת לראשונה, לרוב זה יהיה כריך שההפקה מספקת לנו. עם סיום התוכנית אני אוכלת פרי או יוגורט ואז לארוחת הצהריים אני אוכלת על פי בית הקפה שנמצא באזור שבו אני עובדת – סלט עם מנת חלבון/ תבשיל חם, אורז ועוף כזה. בין ארוחת הצהריים לערב מנשנשת משהו מתוק – פריכיות עם שוקולד/חטיף אנרגיה/מיקס של אגוזים ופירות יבשים.

  

"בחודשים האחרונים, מאז מעבר הדירה וההתחלה החדשה בחיי, התחלתי לבשל. אני מבשלת פעם בשבוע במרוכז בישולים כמו מאמא אמיתית, מעמידה כמה סירים במקביל. לרוב מדובר במתכונים מבית אמא, אבל לפעמים מכניסה גם מתכון חדש ואז מסדרת את הכל בקופסאות ומכניסה למקפיא. כך כאשר אני בבית עם אלכס שלי ורוצה ארוחה חמה, אני פשוט מפשירה מנה. ארוחות הערב הן קלילות – חביתה, לחם, ירקות וגבינה או לחלופין קורנפלקס עם חלב – מתה על קורנפלקס!"

 

אוכלת את הכל, אבל משתדלת לשמור. דנה גרוצקי (צילום: רמי זרנגר) (צילום: רמי זרנגר)
אוכלת את הכל, אבל משתדלת לשמור. דנה גרוצקי(צילום: רמי זרנגר)
 

 

כושר:

"כושר הוא חלק מאוד חשוב משגרת החיים שלי – גיליתי על עצמי שיש לאימונים תפקיד מאוד חשוב אצלי. מעבר לתרומה של אימוני הכושר לגוף שלי ולחוזק שלו, גיליתי על עצמי איך זה תורם גם לבריאות הנפש. אני מרגישה יותר שלווה, מפוקסת ושמחה אחרי אימון, זה הופך אותי לבן אדם יותר חיובי, חיוני וטוב לסביבה ולעצמי. אני מתאמנת בממוצע פעמיים בשבוע, למרות שהייתי רוצה להתאמן יותר. אבל לצערי אין לי הרבה זמן.

  

"האני מאמין שלי זה לא סוג הספורט שאותו אני עושה, אלא לעשות פעילות שאני מתחברת אליה, נהנית ממנה ותגרום לי להתמיד בה. במקרה שלי, התמדה זו מילת המפתח. דבר נוסף שגיליתי על עצמי זה שאני נהנית לגוון בסוגי הספורט וכל כמה חודשים אני מתנסה בשיטת אימון חדשה, שמפלפלת לי ומגוונת לי את שגרת האימונים. נכון לעכשיו אני משלבת בין אימוני חדר כושר לבין יוגה".

  

טיפוח:

"התמזל מזלי ונבחרתי לשמש פרזנטורית של sr.cosmetics. מאז אני כל הזמן נחשפת לסוגים שונים של קרמים, מסכות וטיפולי פנים. ההרגשה היא כמו ילד קטן שמגיע לחנות ממתקים. אני נמצאת על המסך על בסיס יומי וכמו שאני משקיעה בגוף שלי בתזונה ובפעילות ספורטיבית, אני דואגת להשקיע גם בטיפוח עור הפנים שלי. זה מאוד חשוב לתחזק את עור הפנים, לשמור עליו נקי ומלא בלחות, להגן עליו מפני נזקי השמש ולעשות טיפולי מנע ספציפיים כדי לעכב את הזדקנות העור כמה שאפשר.

  

"אחד התכשירים שאימצתי אל ליבי נקרא ריפיינר מסדרת DMAE של החברה: זה מדהים איך מהפעם הראשונה שהתנסיתי בו הרגשתי את ההבדל. מדובר בקרם קטיפתי וממכר בהחלט, אני משתמשת בו כל בוקר לפני שאני מורחת קרם לחות ושנייה אחרי הסרום שמותח לי את עור הפנים. מאחר שאני עובדת מול המצלמות (ב־HD להזכירכם) במהלך היום כל הזמן מאפרים אותי ויוצא שמרבית שעות היממה אני עם איפור על פניי, דבר שלא מומלץ לעור הפנים. זו הסיבה שפעולות ניקוי העור לפני ואחרי מאוד חשובות. אם זו מסכת פנים או מריחה של סרום וקרם שיגנו על העור. כשאני רוצה לתת מנוחה לעור הפנים ובכל זאת צריכה לצאת ולהרגיש ליידי, הליפסטיק של bourjois הוא הטריק".

  

לנפש:

"זמן איכות עם הילדה שלי, אלכס, הוא ללא ספק המתנה הגדולה ביותר שקיבלתי בחיים האלו. היא אהבת חיי ולמרות שהלו"ז שלי עמוס, ברגע שאני בזמן איכות איתה המשפחה, החברים והקולגות יודעים שאני מתנתקת מהעולם ואני שלה ורק שלה. אנחנו משחקות המון ביחד, אנחנו מפליגות לעולם של דמיון, משחקי תפקידים, מתלבשות, מתאפרות ומשחקות בבית כמו שתי ילדות, החברות הכי טובות. הזמן איתה ממלא אותי כל כך, אני נותנת לעצמי לשכוח מעבודה, דדליין, מיילים, מטלות וטלפונים. להרשות לעצמי להתנתק, להיות ילדה בעצמי ולתת את כל כולי לבת שלי, זה פשוט הגשמת חלום".

  

שורה תחתונה:

"התקופה האחרונה הייתה מלאה בשינויים ובתהפוכות, אני מברכת על כל שינוי, מתנה ושיעור בחיי. יצאתי לדרך חדשה ואף אחד לא הבטיח שזה יהיה קל, וזה באמת לא. יש ימים קשים יותר שגרמו לי לגלות על עצמי נקודות של חוזק, להיות אופטימית, שמחה בחלקי ומלאת הודיה על הכל".

   

מה אומרים המומחים?

 

רקפת אריאלי, דיאטנית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט שערי צדק:

 

"תפיסת העולם של דנה בהקשר של תזונה ומשקל היא מצוינת. היא בעלת מודעות גבוהה לבריאות ויודעת שחריגות מתונות משגרה בריאה לא יהיו בעלות השלכות בריאותיות. התפריט שלה מכיל מזון איכותי ומגוון. היא מקפידה על צריכת ארוחת בוקר, צהריים וערב וארוחות ביניים איכותיות. היא לא צורכת מאכלים 'דיאטטיים' ותחליפי אוכל, אלא אוכל אמיתי. אוכלת בחוץ, אך בוחרת את האופציות המזינות ונראה שמספקת לגופה את כל רכיבי המזון.

 

"הכנה מראש של מזון לכל השבוע היא פתרון מצוין למזון נגיש ובריא לעת הצורך. היא לא נשקלת מתוך הבנה שמספר הקילוגרמים שרשום על הסקאלה אינו משנה כל עוד היא בריאה, אוכלת טוב ומרגישה טוב".

  

יואב אבידר, מנהל בית הספר הג'ימנסיה בהולמס פלייס:

 

"אין לי ספק שדנה מכירה היטב את התיאוריה שמאחורי האימונים, היות שהיא בעצמה מאמנת כושר מוסמכת, שלמדה אצלנו בג'ימנסיה.

  

"דנה מתאמנת בממוצע פעמיים בשבוע, שזה טוב, מדובר במינון שמתאים במיוחד למי שרק מתחיל להיכנס לשגרת אימון וכושר. השאיפה צריכה להיות להעלות קצת את נפחי האימון מעבר לפעמיים בשבוע למשך שעה. השילוב של דנה בין אימון בחדר כושר ויוגה הוא נפלא, כי יחד ניתן לקבל כיסוי רחב של מרכיבי כושר גופני (יכולת אירובית, כוח, גמישות ועוד).

  

"במקרים שבהם קשה להתחייב ליותר משני אימונים מסודרים בשבוע, אני ממליץ פשוט להעלות את המינון של תנועה בתוך שגרת החיים – שימוש במדרגות במקום מעלית, פחות רכב ויותר הליכה או אופניים, פעילות אקטיבית עם הילדים ועוד".

   

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור:

 

"דנה מבינה היטב את החשיבות העצומה שיש לטיפול בעור ועושה בדיוק את מה שצריך מבחינת שגרת טיפוח, החל מניקיון קבוע של העור, שימוש בתכשירי לחות והזנה ומעת לעת טיפולים קוסמטיים שיעזרו בהאטת הזדקנות העור. דנה מקפידה להשתמש בחומרים קוסמטיים טובים המכילים חומרים פעילים, וזה בדיוק הגיל הנכון להתחיל בטיפול מונע, שייתן את אותותיו בעתיד.

  

"דנה מציינת שהיא מנקה את הפנים לפני ואחרי איפור: שטיפה של העור חיונית, אבל חשוב מאוד לא להפריז בתדירות השימוש בתכשירי ניקוי ולהשתמש בסבון פנים עדין ללא גרגירים על בסיס קבוע. מיד לאחר מכן יש למרוח קרם לחות".

  

צביה חי־אל, מנחה, מאמנת ומנהלת מרכז מעגלים:

  

"דנה נמצאת עכשיו בתקופת הסתגלות לחיים חדשים. כאשר סדר היום שלנו משתנה מבחינת שעות הפעילות והערות, הכל משתנה בהתאם. זה לא פשוט לקום כל יום בשלוש לפנות בוקר, ובטח ובטח זה פחות פשוט אם ישנים רק שלוש שעות בלילה. דנה חייבת לשנות את מספר שעות השינה, כי גם אם זה עובד לה לזמן הנוכחי, לטווח הארוך שעות שינה כה מעטות גורמות לנזקים בריאותיים של ממש.

 

"בתקופת שינוי שכזה כדאי להקפיד על סביבה תומכת שתיתן יד בעת הצורך, על זוגיות חזקה ויציבה שתכיל את התהליך, ובנוסף כדאי להתמקד במקורות המזינים אותנו כמו כושר, תזונה בריאה, חברים ולמצוא זמן פנאי כדי להתאוורר מדי פעם. כדאי לייצר פתיחות ושיחה גלויה עם הסובבים ולהיעזר. לבקש עזרה זה לא דבר שקל לנו לעשות בדרך כלל, אבל זה דבר הכרחי בתקופות כאלה.

  

"דנה רוצה לנהל את הזמן ולשלוט בסדר החיים שלה, רק שלצערי זמן לא ניתן לנהל, יותר מדויק לומר שהוא והחיים מנהלים אותנו. מה שכן ניתן לנהל זה את סדרי העדיפויות שלנו ביחס למסגרת הזמן הנתונה. אז כן חשוב לייצר סדרי עדיפויות מחודשים ולשים לב מה משרת אותה בתוך הבחירות האלה ומה פחות. בגלל שזו תקופת שינוי, אז הכל משתנה. כדאי לשמור על גמישות מחשבתית ושמחה, זה תמיד עובד. נראה שהיא בסך הכל מאוד פתוחה לשינוי הזה ויש לה בדיוק את מה שצריך כדי לעבור אותו בהצלחה.

  

"מקסים לראות שזמן האיכות עם אלכס הוא הדבר החשוב ביותר לדנה. אמהות יכולה להיות מאוד מאתגרת ולא פשוטה לפעמים בעומסים שלה, ואצל דנה היא הדבר הממלא והזמין ביותר. אמהות כמו זו שדנה מתארת היא בריאה ומפתחת את שני הצדדים, והיא אחד הדברים המשמעותיים ביותר שיש בחיים שלנו. נראה שהן זכו בקשר מיוחד במינו".

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רמי זרנגר
דנה גרוצקי. לא נשקלת
צילום: רמי זרנגר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים