שתף קטע נבחר

המסרונים והפוליטיקה: קונספירציה שלא הייתה

ככל שהחקירות בתיק הצוללות ובתיק בזק יתקדמו - וככל שההכרעה תתקרב - נתניהו ואנשיו יגבירו את הלחץ בהתקפה. הם לא מתכוונים לוותר. בקרב הזה יהיה הכול, חוץ מממלכתיות

 

 

יותר מכל חושפת פרשת המסרונים של השופטת והחוקר את המתיחות האדירה בין מערכות השלטון בישראל. חקירות ראש הממשלה מביאות את עצבי המערכות לשיא. הקרב שמנהל ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן ישיר ובאמצעות חבריו בליכוד נגד מערכת שלטון החוק - גלוי לאור יום. כל טעות כזו מצד חוקר, שופט או פרקליט, כל ראיון מיותר של המפכ"ל, כל ציוץ של יועץ - מנוצלים מיד ליצירת דרמה ולהטחת בוץ במערכת. אנשי נתניהו זועקים שהחקירה זוהמה. ומי זיהם את חוקרי המשטרה, ראוי לשאול.

 

יאמר כבר עתה: החלפת המסרונים בין השופטת לחוקר לא הייתה צריכה להתקיים. הם לא אסתטיים, הם מייצרים תחושה לא נוחה. פוגעים באמון הציבור. ואמון הציבור במערכת - קריטי. עם זאת, ההתכתבות המלאה מציגה תמונה אחרת. לא כצעקתה. השופטת והחוקר לא ביקשו להציג מצג שווא לחשודים. הם ביקשו לעבוד על המשטרה. חוקרי להב 433 ביקשו לנקוט יד קשה יותר בעצורים. השופטת והחוקר (מרשות ניירות ערך) ביקשו להקל עם החשודים, מאחורי גבם.

 

זה לא הסיבוב האחרון בין נתניהו ואנשיו למערכת אכיפת החוק. ככל שהחקירות בתיק הצוללות ובתיק בזק יתקדמו - וככל שיגיעו מועדי קבלות ההחלטות - נתניהו ואנשיו יגבירו את הלחץ בהתקפה. הם לא מתכוונים לוותר. בקרב הזה יהיה הכול, חוץ מממלכתיות.

 

פרשת המסרונים העניקה דלק לליכוד ולנתניהו. הנה, הם אומרים לציבור, המשחק מכור. הנה הקונספירציה. זה כמובן לא נכון. מנכ"ל "וואלה" אילן ישועה ויד ימינו של נתניהו שלמה פילבר סיפקו ומספקים ראיות מכל טוב הארץ. עדויות, הקלטות, מה לא. שום פגם בהליך מעצר לא ימחק את הראיות שנראות כראיות ברזל בתיק בזק.

 

פרשת השופטת והמסרונים יכולה הייתה להיות ההזדמנות של נתניהו והליכוד ללכת לבחירות. עם זאת, נראה שראש הממשלה עדיין לא שלם עם זה. גם שותפיו לקואליציה אינם חפצים בכך.

שקד וארדן. מסובכים (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
שקד וארדן. מסובכים(צילום: אלכס קולומויסקי)

הסיטואציה מעמידה את השרים גלעד ארדן ואיילת שקד בפוזיציה מסובכת. הביקורת של ניר חפץ (מאנשי נתניהו) על תנאי מעצרו, יחסי הרשות החוקרת מול הרשות התובעת ועוד - קורעים אותם בין הצורך ללכת עם הבסיס הפוליטי שלהם מימין ובין הצורך להיות ממלכתיים ולהגן על המערכות שבראשן הם עומדים.

 

הביקורת של מירי רגב נגד ארדן ושקד על רקע מעצרו של חפץ (חברה הטוב) ודאי לא הסבה להם נחת. עכשיו כבר מתחילים לדבר בליכוד על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לאירוע המסרונים. בשלב הבא, הם לא רק יחקרו את החוקרים. הם יחליפו אותם.

 

ערב חגיגות עצמאות ה-70 נראה שהמדינה מקוטבת כפי שלא הייתה מעולם. בכל זאת 70 שנה, החלדנו, יגידו הציניים. אבל נראה שזוהי שעת תיקון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מורן אזולאי
צילום: ירון ברנר
מומלצים