שתף קטע נבחר

הריבית תעלה? חברת הרכב האמריקאית תסבסד הלוואות

חברות הרכב בארה"ב ובראשן ג'נרל מוטורס, צפויות לסייע לרוכשים במימון הריבית על הלוואות הרכב, זאת במידה והבנק הפדראלי יעלה את שיעורי הריבית במדינה

בשיתוף מימון ישיר

 

אם הריבית על הלוואות לרכב בארצות הברית תעלה השנה, כצפוי, ג'נרל מוטורוס ויצרניות רכב אחרות צפויות להעניק יותר הלוואות מסובסדות, לרבות מימון באחוז-אפס, על מנת לשמור על קצב מכירות הרכב.

 

סמנכ"ל הכספים של החברה אמר כי זרוע המימון של ג'נרל מוטורוס תכסה על שיעורי הריבית הצומחים באמצעות סבסוד.

 

ג'נרל מוטורס צופה כי שיעורי הריבית יגדלו ב-0.75% השנה על רקע הפעולה של הבנק הפדרלי לריסון האינפלציה. שיעורי הריבית על הלוואות לרכבים עומדים כעת על בין 3% ל-4% עבור רוכשים עם היסטוריית אשראי טובה.

 

הלוואות מסובסדות מהוות אחוז נמוך יחסית מההוצאה על תמריצים לרכישה בענף הרכב, משום ששיעורי הריבית נותרו על רמה נמוכה מאוד. אך על רקע עליית הריביות, החברות צפויות להעביר כספים מתמריצים אחרים של מכירה על מנת לשמור על ריביות נמוכות.

 

"ליסינג ותמריצים מבוססי-מזומן הם האמצעים הבולטים נכון לעכשיו", אמר סמנכ"ל ג'נרל מוטורס סטיבנס. "עם עליית הריבית, יהיה יותר דגש על מימון. וזה יפחית את החלקים האחרים בארגז הכלים של החברות".

 

"עלייה של 0.25% בריבית מובילה לגידול של 3 דולר בלבד בתשלום החודשי על החזר ההלוואה", לדברי סטיבנס. ג'נרל מוטורס צופה כי 2018 תהיה שנה חזקה נוספת למכירות, בעקבות המשכורות הצומחות, מחירי הדלק הנמוכים וההכנסה הפנויה שתגדל בעקבות קיצוצי המיסים.

 

הירידה השנתית הראשונה במכירות הרכב בארצות הברית מאז 2009

מכירות הרכב השנתיות בארצות הברית ירדו ב-2017 לראשונה מאז 2009, והציפיות לעלייה בשיעור הריבית תומכות בדעה הנפוצה בענף, על כך שהביקוש לרכב יתכווץ שוב ב-2018.

 

הבנק הפדרלי צופה שלוש העלאות של ריבית השנה, מה שיפגע בזרם האשראי שעזר להוביל לצמיחת שיא בביקוש, שכעת הגיעה לסיומה.

 

"העליות בריבית יגדילו את העלויות של מימון בריבית-נמוכה, מה שינגוס במתחי הרווחים ויפגע ביצרניות הרכב", אומר צ'רלי צ'סברו, כלכלן ראשי בחברת Cox Automotive. "לדעתנו העליות האחרונות בריבית כבר הובילו לשינוי מסוים בשוק הרכב, לכיוון של רכבים משומשים במקום חדשים".

 

עם זאת, הריביות עדיין נמוכות בהרבה מאז שנת 2000 ו-2001, התקופה הנוספת היחידה בה מכירות הרכב עלו מעל 17 מיליון יחידות בשנה. באותה תקופה, הלוואות הרכב הטיפוסיות כללו ריבית של 6% - 7%, בהשוואה לכ-4% נכון לעכשיו.

על פי איוואן דרורי, אנליסט בכיר אתר רכישת הרכב Edmunds, "המספרים האלו לא מספיק גבוהים כדי למנוע ממישהו רכישה של רכב. אנחנו עדיין מדברים על נתוני שפל של ריבית, במיוחד בהלוואות על רכבים".

 

לקבלת הלוואה לכל מטרה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים