סגור
שים לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חווית הגלישה הטובה ביותר | קרא עוד

    אחרי ההטעיה מגיעה מתנה - טויוטה מיישרת קו

    יבואנית טויוטה הטעתה 2,700 רוכשי מכוניות מדגם C-HR בהבטחה למערכת בטיחות שלא הייתה, ושדרגה את המכוניות חודשים ספורים לאחר רכישתן. כעת היא מציידת 1,200 מכוניות נוספות במערכת, למרות שלא התחייבה לה

    אודי עציון

    כ-1,200 בעלי מכוניות מדגם טויוטה C-HR שנרכשו בין החודשים יוני לנובמבר 2017, הוזמנו לאחרונה למוסך כדי להרחיב את מערכת הבטיחות בה מצוידת המכונית ביכולת זיהוי, התרעה על קרבה מסוכנת ובלימה בעת הצורך כדי למנוע פגיעה בהולכי רגל. פעולת השדרוג תתבצע ללא עלות ובמסכים המורשים של היבואנית. לדברי היבואנית, העדכון יירשם בהמשך במחשבי משרד הרישוי וציון הבטיחות המופיע ברישיון הרכב אמור להשתנות בהתאם מ־6 ל־7 מתוך 8 דרגות אפשריות.

     

    טויוטה ישראל הטעתה, תתקן ותפצה אלפי לקוחות

     


     

    יש להזכיר כי המהלך מגיע בהמשך לזימונם למוסך בשנה שעברה של 2,700 לקוחות שקיבלו את הרכב בין פברואר ליוני שעבר. באותה תקופה פרסמה היבואנית, יוניון מוטורס, כי יש לרכב יכולת לזהות הולכי רגל, למרות שבפועל לא היה כך. בסוף חודש יוני 2017 הודיעה היבואנית ללקוחות על הטעות. במקביל הוצע לקוחות פיצוי בדמות טיפול ראשון חינם שערכו 650 שקל. היבואנית אף מתמודדת מול תביעה ייצוגית שהוגשה לבית משפט המחוזי מרכז (לוד), בשל ההטעיה. בתביעה נכללים גם כ-600 דגמי ראב4 ופריוס שגם לגביהם טען היבואן טענה דומה, אך אותם לא ניתן לשדרג.