שתף קטע נבחר

"מורים, שימו מיקרופונים לטובת ילדים שלא שומעים"

שירי גלברט סונסינו, אימא לילד כבד שמיעה, נחשפה לסרטון הממחיש איך ילד עם שתל שומע את המורה כשהוא מתרחק ממנו. לאחר שהבינה שהתחושה היא כמו דיבור מתחת למים, היא יוצאת בקריאה לגננות ולמורים שיענדו מיקרופון ויעזרו לילדים להשתלב בחברה

 

 

"במילה אחת: נחרדתי. בן הזקונים שלי נולד חירש. שתל קוכליארי שהושתל באוזנו, מסייע לו לשמוע. מפני שאני נמנית על קהילת הוריים לילדים כבדי שמיעה, נשלח אליי סרטון שמתאר איך ילד עם שתל כזה שומע את המורה או הגננת, כאשר היא מתרחקת ממנו. הוא שומע אותה כמו דיבור מתחת לפני המים", כך החל הפוסט שכתבה שירי גלברט סונסינו.

 

עוד היא כתבה: "רק אחרי שצפיתי בסרטון הבנתי את זה. בני לומד עכשיו בגן מיח"א, שמיועד לילדים כמוהו. אבל מה יהיה כשיילך לגן רגיל? וכשילמד בכיתה עם ילדים שומעים? אני מודאגת מהרגע שבו הוא ישתדל לעקוב אחרי דברי המורה, אבל בשלב מסויים הדיבור שלה יהפוך לבלתי ברור ולא מובן לו.

 

"אם המורה, המדריך או הגננת יענדו מיקרופון אפ.אם, הילד לקוי השמיעה ימשיך לשמוע אותם באיכות טובה גם כשהם לא ממש מולו. משאלת הלב שלי היא שהסרטון, יחד עם המודעות לנושא, יגיעו לכמה שיותר מורים וגננות, ושהם יבינו עד כמה זה חשוב שהם ירכיבו את המיקרופון ולא יחששו מקרינה (כי אין!), ויעזרו בדרך זו לילדים כבדי השמיעה להשתלב בחברה הרגילה". 

 

 (צילום: אלבום פרטי) (צילום: אלבום פרטי)
(צילום: אלבום פרטי)

"זו פעם ראשונה שגם אני ראיתי והבנתי", אומרת גלברט סונסינו בראיון לאולפן ynet. "אני מניחה שאף מורה או גננת לא ראו סרטון כזה אף פעם. בעקבות פרסום הפוסט קיבלתי מאות פניות מהורים שמורה אמרה לילדיהם: 'אם אני אצעק אז תבינו אותי'. 

 

"אני רוצה להעלות את המודעות של המורים לכמה זה חשוב לענוד את המיקרופונים עליהם. אם מורה רואה סרטון כזה, אני לא מאמינה שהוא לא יענוד את המיקרופון הזה. זה הכרח. גם אני כבר מזמינה עכשיו מיקרופון כזה כי אני חושבת על כך שאם אני במטבח והילד בסלון, תחשבו איך הוא שומע, איך אפשר לתפקד ככה".

 

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר במערכת שמיעה שממומנת מזה שנים רבות על ידי משרד הבריאות במסגרת סל הבריאות. יודגש שמשרד החינוך מספק מערכות שמע כיתתיות, כאשר הוא מנגיש כיתות אקוסטיות.

 

"במערכת החינוך יש לא מעט ילדים שנעזרים במערכת האישית, וברוב מוחלט של המקרים המורים והגננות נענים בשמחה להרכיב את המיקרופון. המשרד מעודד זאת בהחלט ומבצע בנושא זה הסברה, הן להורים ולהן לצוותים החינוכיים. יתרה מזו, אנו נוהגים להשאיל לתלמידים מערכות אישיות, כדי לאפשר למעוניינים להתנסות בסוג זה של מערכת".

 

הפוסט המלא:

 

 ( )

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
לעזור לילדים כבדי שמיעה להשתלב בחברה
צילום: אלבום פרטי
מומלצים