שתף קטע נבחר

טקס האוסקר: "צורת המים" הוא המנצח הגדול

"צורת המים" של גיירמו דל-טורו הוא המנצח הגדול של טקס האוסקר ה-90 במספרו עם ארבע זכיות, בהן פרס הסרט הטוב ביותר. פרננס מקדורמנד זכתה בפרס השחקנית ונתנה את אחד מרגעי השיא בטקס, גארי אולדמן זכה בפרס השחקן וגל גדות כיכבה. כל הזוכים והעדכונים בטקס האוסקר

על רקע תנועת MeToo ובסופה של עונת פרסים מותחת במיוחד, נפתח לפנות בוקר (ב') טקס האוסקר ה-90 במספרו בתיאטרון דולבי שבלוס אנג'לס. באופן מפתיע, שלא כמו טקס גלובוס הזהב, שחרט על דגלו את המאבק לשיוויון בין המינים והפסקת ההטרדות המיניות בתעשייה, טקס האוסקר כמעט ולא התייחס לעניין מלבד כמה נאומי זכייה ועקיצות מתונות של מנחה הערב, ג'ימי קימל.

 

אחרי שבשנה שעברה הכריזו בטעות על הזוכה הלא נכון, וורן בייטי ופיי דאנאוויי קיבלו הזדמנות שנייה להציג את הזוכה בסוף הערב. הפעם לא היה בלבול במעטפות ו"צורת המים" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. זוהי הפתעה קלה, משום שמרבית ההימורים התייחסו דווקא ל"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" כמועמד מוביל לזכייה. גיירמו דל-טורו, במאי "צורת המים", זכה גם בפרס הבימוי. בנוסף הסרט זכה בשני פרסים נוספים: הפסקול המקורי ועיצוב התפאורה. ארבעה סך הכול.

 

 

"צורת המים" זכה בפרס הסרט הטוב  (צילום: AP) (צילום: AP)
"צורת המים" זכה בפרס הסרט הטוב (צילום: AP)

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

בקטגוריית המשחק לא היו הפתעות מיוחדות. כצפוי, פרנסס מקדורמנד זכתה באוסקר השני שלה על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי". בנאום הזכייה שלה - שהיה רגע שיא באירוע - לאחר שהודתה למשפחתה ולבמאי הסרט מרטין מקדונה, היא ביקשה מכל המועמדות בקטגוריות השונות לעמוד. "לכל אחת מהן יש סיפור. תזמינו אותן למשרד שלכם או שתבואו אלינו לשמוע", אמרה לנוכחים באולם. להבדיל, גארי אולדמן שזכה בקטגורייה המקבילה על תפקידו כצ'רצ'יל ב"שעה אפלה" - לא רק שנשא את אחד הנאומים הארוכים בטקס, אלא גם את אחד המשעממים בהם. 

 

בתחרות על התסריט המקורי, שנחשבה השנה לאחת הצמודות והמסקרנות, זכה ג'ורדן פיל על סרטו "תברח", והפך לשחור הראשון שקיבל אוסקר בקטגורייה הזו. מי שיצאו מאוכזבים מהטקס הן חברות הצוות של "ליידי בירד", שעל אף מועמדותן בקטגוריות המשחק, הבימוי והתסריט, יצאו בידיים ריקות.

מקדורמנד מבקשת מהמועמדות לקום  (צילום: AP) (צילום: AP)
מקדורמנד מבקשת מהמועמדות לקום (צילום: AP)

בנאום הפתיחה המסורתי, מנחה הערב ג'ימי קימל דיבר על טעות המעטפות משנה שעברה והבטיח שזה לא יקרה שנית, אם כי המליץ לזוכים לחכות כמה רגעים לפני שהם קמים לקבל את הפרס. כמו כן, התייחס לפרשת הארווי ויינשטיין ("האדם הנוסף היחיד שנזרק מהאקדמיה מלבדו הוא מישהו שהדליף סקרינרים") ולהצלחת "וונדר וומן" ו"הפנתר השחור" כעידן חדש של ייצוגיות בהוליווד. כמו כן הבטיח אופנוע ים במתנה לנואם הכי קצר בערב - ועמד בהבטחתו כשהעניק אותו בסוף הטקס למעצב התלבושות של "חוטים נסתרים", מארק ברידיג', שנאום הזכייה שלו ארך 36 שניות בלבד.

 

 

ג'ימי קימל בנאום הפתיחה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ג'ימי קימל בנאום הפתיחה(צילום: AFP)
 

הזוכה הראשון בערב היה סם רוקוול על תפקיד המשנה ב"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי". בפרס המקביל זכתה אליסון ג'ני על "אני, טוניה", לשניהם זהו אוסקר ראשון. שחקן הכדורסל קובי בראיינט זכה בפסלון על סרט האנימציה הקצר שלו Dear Basketball. בפרס התסריט המועבד זכה ג'יימס אייבורי בן ה-89 על "קרא לי בשמך", זוהי הזכייה הראשונה של אייבורי שהיה מועמד לפרס שלוש פעמים. אחד הרגעים המשמחים בטקס היה כשהצלם הוותיק רוג'ר דיקנס זכה לראשונה באוסקר אחרי 14 מועמדויות על צילום הסרט "בלייד ראנר 2049". דיקנס צילם סרטים מוערכים כמו "יהודי טוב", "ברטון פינק", "חלון פנורמי", "ארץ קשוחה" ועוד.

 

הסרט התיעודי Icarus מבית נטפליקס זכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר ובכך הפך לסרט הראשון של נטפליקס שזוכה בפסלון המיוחל. "אישה פנטסטית" הצ'יליאני זכה בפרס הסרט הזר הטוב. את הפרס הגישה ריטה מורנו שבאה לטקס באותה השמלה שלבשה באוסקר 1962 כשקיבלה את הפסלון על תפקיד המשנה ב"סיפור הפרברים".

אליסון ג'ני (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אליסון ג'ני(צילום: AFP)

קובי ברייאנט זוכה באוסקר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קובי ברייאנט זוכה באוסקר(צילום: רויטרס)

בטקס מנומנם יחסית, אחד הרגעים המשעשים היה כשביקש קימל מכמה שחקנים ואנשי תעשייה להתלוות אליו לבית קולנוע בסביבה כדי להפתיע את הצופים ולהודות להם. גל גדות, מארק האמיל, גיירמו דל-טורו, מרגו רובי ועוד הצטרפו אליו למשלחת שהתפרצה להקרנת "קמט בזמן". באמצע הסרט האורות נדלקו וגדות וקימל, ולאחר מכן כל חברי המשלחת, עלו לבמה, דיברו עם הצופים וחילקו להם אוכל. זו לא הייתה הפעם היחידה שגדות הופיעה בטקס - בתחילת האירוע היא הגישה פרס לצד ארמי האמר בקטגוריית איפור ועיצוב השיער.    

משלוחי מנות? המשלחת של ג'ימי קימל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
משלוחי מנות? המשלחת של ג'ימי קימל(צילום: רויטרס)

 

גל גדות וארמי האמר (צילום: AP) (צילום: AP)
גל גדות וארמי האמר(צילום: AP)

 

 

סם רוקוול. פרס שחקן המשנה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
סם רוקוול. פרס שחקן המשנה(צילום: EPA)

 

רשימת הזוכים המעודכנת:

הסרט: "צורת המים"

שחקנית: פרננס מקדורמנד, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

השחקן: גארי אולדמן, "שעה אפלה"

הבימוי: גיירמו דל טורו, "צורת המים"

שחקן משנה: סם רוקוול, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

שחקנית המשנה: אליסון ג'ני, "אני, טוניה"

תסריט מועבד: ג'יימס אייבורי, "קרא לי בשמך"

תסריט מקורי: ג'ורדן פיל, "תברח"

סרט אנימציה: "קוקו"

סרט תיעודי: Icarus 

הסרט הזר: "אישה פנטסטית" 

עריכת סאונד: "דנקרק"

מיקס סאונד: "דנקרק"

עיצוב תפאורה: "צורת המים"

סרט אנימציה קצר: Dear Basketball

אפקטים מיוחדים: "בלייד ראנר 2049" 

עריכה: "דנקרק"

סרט תיעודי קצר: Heaven is a Traffic Jam on the 405

סרט קצר: The Silent Child

פרס הצילום: רוג'ר דיקנס, "בלייד ראנר 2049" 

מוזיקה מקורית: "צורת המים"

שיר מקורי: Remember Me, "קוקו"

איפור ועיצוב שיער: "שעה אפלה"

עיצוב תלבושות: "חוטים נסתרים"

 

הטקס יהיה זמן לצפייה בחינם היום ב-yesVOD.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
גיירמו דל-טורו זוכה בפרס הבימוי
צילום: AP
לאתר ההטבות
מומלצים