שתף קטע נבחר

הניצב שבתו ונכדיו נרצחו הלך לעולמו

יהודה בכר שירת במשטרה במשך 25 שנה ושימש כמפקד מחוז מרכז. לפני עשור חווה טרגדיה קשה כשבתו, שגם שירתה במשטרה, נרצחה יחד עם שני ילדיה על ידי בעלה מייקל פישר שהתאבד לאחר מכן

 

ניצב בדימוס יהודה בכר. שירת במשך 25 שנים במשטרה (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
ניצב בדימוס יהודה בכר. שירת במשך 25 שנים במשטרה(צילום: רועי עידן)

ניצב בדימוס יהודה בכר נפטר הלילה (ג') בגיל 69, לאחר מאבק במחלת הסרטן. בכר שירת במשך 25 שנים במשטרה וכיהן במספר רב של תפקידים בכירים ובהם מפקד משטרת מחוז מרכז. הוא ידע טרגדיה קשה לאחר שבתו הילה ונכדיו יובל וירדן נרצחו לפני עשור, על פי החשד, על ידי חתנו, מייקל פישר, ששם קץ לחייו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין נווה הדר בהוד השרון.

 

בכר נולד בפתח תקווה בשנת 1948 במהלך מלחמת העצמאות. הוא השתחרר משירות צבאי והמשיך בשירות מילואים והגיע עד לדרגת סגן אלוף. הוא החל את שירותו במשטרה ב-1978 במסגרת המשמר האזרחי. בין תפקידיו במשטרה לאורך השנים: מפקד תחנת כפר סבא, מפקד מרחב שפלה, מפקד נפת יהודה, סגן ראש אגף המבצעים וסגן מפקד מחוז המרכז. בשנת 1997 קודם לדרגת ניצב ומונה לראש אגף המבצעים, ובהמשך מונה לפקד על מחוז מרכז.

 

בשנת 2003 הודיע בכר על פרישתו מהמשטרה, כדי להתמודד על ראשות עיריית הוד השרון. בסופו של דבר בכר לא נבחר, אך כיהן כחבר מועצת העיר. בשנת 2008 נבחר לעמוד בראש מנהלת תיאום פעולות הממשלה במגזר הבדואי, תפקיד שאותו מילא במשך כשמונה שנים.

 

בעת שפרש, היה בכר אחד הקצינים הוותיקים במשטרה, ונחשב למי שקידם את מחוז המרכז בצורה משמעותית. בין היתר הוא חתום על מבצע הבאתו לארץ ומעצרו של רובין אבו-זיד, החשוד ברצח השוטר אביב קרודו, וכן עסק במאבק מתמשך בנגע הסמים בלוד. כמו גם, עסק המחוז תחת כהונתו בביטחון השוטף בקו התפר בזמן האינתיפאדה השנייה.

 

הטרגדיה הקשה של חייו

באוקטובר 2008 חווה בכר טרגדיה קשה ביותר כשבתו הילה, שהייתה גם כן קצינת משטרה, ושני נכדיו - יובל בן השלוש וירדן בת החודשיים - נרצחו בביתם שבהוד השרון. לפי החשד, בעלה של הילה ואבי הילדים, מייקל פישר שהיה קצין משטרה בעצמו, רצח אותם ביריות ואז שם קץ לחייו.

מייקל והילה פישר ובנם יובל ()
מייקל והילה פישר ובנם יובל

שוטרים ליד זירת הרצח בהוד השרון בשנת 2008 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
שוטרים ליד זירת הרצח בהוד השרון בשנת 2008(צילום: ירון ברנר)

בכר סיפר אז על על הטרגדיה הקשה: "אני לא מבין למה הוא עשה את זה. לא היה שום סימן להתנהגות משונה אצלו. מייקל היה בעל טוב ושקט, איש מצחיק ושוטר ששירת כמונו בימ"ר מרכז. בתי הכירה אותו במשטרה. להילה יש תואר שני במשפטים, וגם הוא משפטן. שניהם נחשבו לזוג מושלם, וכל מי שראה אותם תמיד ציין את אהבתם הגדולה".

 

"אני לא יכול לקלוט את מה שקרה לנו‭,"‬ אמר בכר. "זה אסון איום. אף אחד לא יודע מה עבר לו בראש כשהחליט לרצוח את משפחתו במו ידיו. אני מאמין שזה טירוף רגעי, לא בר כיבוש, שהשתלט עליו. אחרת איך אפשר לצפות ולקלוט את מה שהוא עשה. אני עדיין לא מאמין ולא קולט", סיפר אז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
יהודה בכר. הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים