שתף קטע נבחר

סקר מצא: מה אחוז הישראלים שלא ישנים טוב בלילה?

על פי הממצאים, רבע מהישראלים דירגו את איכות השינה שלהם כלא טובה כל כך עד גרועה. 75% מהנשאלים ציינו כי הם מתעוררים באמצע הלילה: 25% ציינו כי סיבת ההתעוררות שלהם באמצע הלילה היא מסיבות כלכליות: 13% בגלל לחץ כלכלי, 12% בגלל לחץ בעבודה

 

איך שימוש בסמארטפון עלול לפגוע בשינה שלכם?

 

 

שינה טובה ונינוחה הוכחה כהכרחית לשמירה על הבריאות. מחסור בשעות שינה עלול לגרום לנזק בריאותי. סקר חדש שערך מכון הסקרים גיאו-קרטוגרפיה, בחן כיצד הישראלים מגדירים את איכות השינה שלהם, שיעור המתעוררים באמצע שנת הלילה ומהן הסיבות לכך.

 

הסקר אשר נערך בקרב מדגם מייצג של 410 גברים ונשים בגילאי 25-55, בחן את איכות השינה של הישראלים, שיעור המתעוררים באמצע שנת הלילה ומהן הסיבות ליקיצה באמצע הלילה.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

רבע מהישראלים ישנים גרוע

על פי הממצאים, רבע מהישראלים ישנים גרוע: 25% מהישראלים דירגו את איכות השינה שלהם כ"לא טובה כל כך עד גרועה". 34.6% דירגו את השינה שלהם כסבירה, 29.4% דירגו את השינה שלהם כדי טובה ו-11% דירגו את השינה כטובה ואיכותית. 23.3%, נשים דירגו את השינה שלהן כלא טובה כל כך עד גרועה, לעומת 21% בקרב הגברים פער של 2.3%.

 

עוד עולה מהסקר ש-75% מהנשאלים ציינו כי הם מתעוררים באמצע הלילה: 25% מהישראלים ציינו כי סיבת ההתעוררות שלהם באמצע הלילה היא מסיבות כלכליות: 13% בגלל לחץ כלכלי, 12% בגלל לחץ בעבודה.

 

על פי ממצאי הסקר עבור חברת "כצט", המשווקת את "טונייט" לטיפול בהפרעות שינה זמניות, נמצא כי השפעותיו של הנטל הכלכלי על איכות השינה וההתעוררות באמצע הלילה מורגשת יותר אצל הגברים לעומת הנשים. כ-30% מהגברים דירגו כי הסיבה להתעוררות בלילה הינה לחץ כלכלי ולחץ בעבודה, לעומת כ-20% מהנשים.

 

 ( ) ( )

 

תינוקות וילדים הם הגורם העיקרי לנדודי שינה בקרב נשים: 13% ציינו כי סיבת ההתעוררות שלהם באמצע הלילה הינה תינוקות וילדים. באופן צפוי נמצא פער בין נשים וגברים – יותר אימהות מתעוררות בלילה עבור ילדיהם. כ- 17.8% נשים קמות לטפל בילדים לעומת 7.4% בקרב הגברים. פער של למעלה מ-10% בין המינים.

 

נשים מתעוררות בלילה יותר מגברים

שמונה אחוזים מהנשאלים השיבו כי סיבת ההתעוררות שלהם באמצע הלילה הינה רפואית, כמו תופעות גיל המעבר, מחלות קיבה ולב. 10% מהנשים מתעוררות בלילה בשל בעיות רפואיות, לעומת 5.4% בקרב הגברים, פער של 4.7% בין המינים.

 

7.1% מהנשאלים בסקר ציינו כי סיבת ההתעוררות שלהם באמצע הלילה היא צורך במתן שתן. יותר גברים מתעוררים לשירותים מנשים: 7.9% מהגברים דיווחו על התעוררות לצורך כניסה לשירותים לעומת 6.3% מהנשים. פער של 1.6% בין המינים.

 

בנוסף, 4.1% מהנשאלים בסקר ציינו כי סיבת ההתעוררות שלהם באמצע הלילה היא בעקבות טרדות של זוגיות ואהבה. יותר נשים מתעוררות בלילה מטרדות של זוגיות ואהבה. 4.8% מהנשים דיווחו על יקיצה מהסיבה הזו לעומת 3.5% מגברים, פער של 1.3%בין המינים. 4.4% מהנשאלים בסקר ציינו כי סיבת ההתעוררות שלהם באמצע הלילה היא כתוצאה מכאבים, לדוגמא אחרי ניתוח, חולי, תאונה. 4.8% מהנשים מתעוררות באמצע הלילה מכאבי ניתוח ומחלה לעומת 4% מהגברים.

 

27.3% מהנשאלים ציינו כי בדרך כלל הם לא מתעוררים באמצע שנת לילה. יותר גברים לא מתעוררים באמצע שנת לילה בהשוואה לנשים. על פי ממצאי הסקר 33.2% מהגברים ישנים לילה שלם ברצף לעומת 21.6% מהנשים. פער משמעותי של למעלה מ- 11%.

 

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
איך אתם ישנים בלילה?
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים