שתף קטע נבחר

קיה סיד סטיישן - תגיע אלינו בסוף השנה

דור שלישי למשפחתית-סטיישן של קיה הוצג בז'נבה, עם יחידת הנעה מודרנית, תא נוסעים מרווח מבעבר ואזור מטען עצום. תגיע לישראל בסוף 2018

קיה חושפת את גרסת ספורט-ואגון (סטיישן) לסיד החדשה, המשפחתית הקוריאנית המיועדת לשוק האירופאי ומהווה שם - לדברי היצרנית כ-40% מסך מכירות הדגם. לדברי יבואנית המותג לישראל, חברת טלקאר הסיד SW תנחת כאן לקראת סוף השנה.

 

 

בדומה לגרסת ההאצ'בק, גם הסטיישן שומרת על בסיס גלגלים זהה (265 ס"מ) לסיד SW היוצאת. עם זאת היא ארוכה ממנה ב-9.5 ס"מ (460 ס"מ), רחבה ונמוכה ב-2 ס"מ (180 ס"מ ו-146.5 ס"מ בהתאמה), ולכן מציעה מרחב פנים משופר לטענת היצרנית, בעיקר לנוסעים במושב האחורי. תא המטען גדל (ב-72 ליטר) לנפח של 600 ליטר, במעט יותר משתי יוצאות הדופן לטובה מבחינה זו, סקודה אוקטביה ופיז'ו 308 בגרסאות סטיישן. היא עדיין צנועה במעט מאחותה הקוריאנית: יונדאי i30.


העיצוב החיצוני עודכן עם יחידות תאורה קדמיות צרות, פתחי אוורור מודגשים בפינות הפגוש הקדמי והאחורי ודלת תא מטען המשתפלת בחדות לאחור עם מסיט אוויר בקצה העליון. גם עיצוב הפנים עודכן עם לוח מחוונים והגה שונים, מושבים עם תמיכה משופרת וקונסולה מרכזית חדשה עם מסך מגע בחלקה העליון ("7 או "8 בהתאם לגרסה). מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התראה על רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית.

היצע המנועים הרלוונטי לשוק הישראלי הוא 1.4 ליטר טורבו-בנזין המפיק 140 כ"ס (5 כ"ס יותר מה-1.6 ליטר אטמוספרי היוצא) שמשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין (120 כ"ס) ומנוע 1.4 ליטר בנזין אטמוספרי (100 כ"ס) משודכים רק לתיבת שישה הילוכים ידנית ולכן ספק יעשו עליה.

עבור שוק המוניות יוצע כבעבר מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל (115 כ"ס או 136 כ"ס) עם תיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד ומערכת פליטה שונה המצמצמת את פליטת המזהמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים