שתף קטע נבחר

"מאז שעזבתי את מכבי חיפה פרחתי מחדש"

בגיל 31, שמעון אבוחצירה מזכיר את הסקורר שהביא אליפות לקריית שמונה ולא את זה שהתייבש אצל הירוקים על הספסל. המרוויחה הגדולה: הפועל רעננה. אבוחצירה: "פתאום אני נהנה מכדורגל"

מצבה העגום של מכבי חיפה מתבטא קודם כל ביכולת הקבוצה על המגרש ובמיקומה בטבלה, אבל במקביל יש עוד משהו שצובט לאוהדים את הלב - העובדה ששחקנים רבים שנכשלים בצד הירוק של סמי עופר פתאום נראים אחרת, הרבה יותר טוב אחרי שעוזבים את סיר הלחץ החיפאי. יש גם שמות גדולים, כמו איתי שכטר, והם המדוברים ביותר, אבל זה קורה גם אצל כאלה שעוברים לקבוצות קטנות יותר, כמו שמעון אבוחצירה.

 

"מאז שעזבתי את חיפה פרחתי מחדש", אומר אבוחצירה, שעלה עם קבוצתו, הפועל רעננה, לחצי גמר הגביע, דבר שמכבי חיפה נכשלה בו, שהבקיע בינתיים 7 שערי ליגה, מספר שווה למלך השערים החיפאי ניקיטה רוקאביצה, ושנמצא צמוד לאקסית הירוקה בטבלה. כן, למכבי חיפה ולרעננה אותו מספר נקודות, 8 יותר מאשקלון שנמצאת מתחת לקו האדום.

 

 

רעננה ברחה מאותו קו מפחיד במחזור הלפני האחרון, אז ניצחה את אשדוד, יריבה ישירה במאבק הירידה, בזכות צמד של אבוחצירה. השער השני, בסיבוב במקום, הראה שהחלוץ חזר לחדות שאפיינה אותו בעבר, כשיצא לשחק ביוון ואף הצליח שם, או בעונת האליפות שלו עם קריית-שמונה.

 

אבוחצירה בן ה-31 היה מלך השערים (13) של אותה אלופה מפתיעה מהצפון, ובהמשך כבש לזכות הקבוצה של איזי שרצקי צמד מול ליון הגדולה, ואותה הצלחה הביאה אותו למכבי חיפה. שם, כמו רבים אחרים, החלה דווקא נסיגה. "מאוד רצינו את שמעון ובאותה תקופה הוא היה גם בנבחרת", אומר אריק בנאדו, שהביא את החלוץ לחיפה ואימן אותו עד שהוחלף באלכסנדר סטנוייביץ'. "היו לנו ציפיות מאוד גדולות, והוא התחיל טוב, אבל הקבוצה לא הייתה למעלה, הלחץ התגבר וזה התגלגל. צריך לזכור שהיה גם את סיפור הלב, שקטע את הרצף של אפשרות ההוכחה במכבי חיפה. הוא היה מנוטרל די הרבה זמן, עניין משמעותי שאף אחד לא ציפה לו".

 

אבוחצירה בימים המתסכלים במכבי חיפה (צילום: AP) (צילום: AP)
אבוחצירה בימים המתסכלים במכבי חיפה(צילום: AP)

 

למי ששכח - בדיקות רפואיות גילו תוצאה חריגה ברצב ליבו של אבוחצירה. הוא הושבת מפעילות ואף עלתה האפשרות שיפרוש ממשחק. כשחזר, אבוחצירה לא נראה אותו שחקן, לקח זמן לחזור ליכולת של ליגת העל. הוא הושאל לקרית-שמונה ואחרי ששוחרר מחוזהו עבר לקבוצה גדולה אחרת, לחוצה אחרת, בית"ר ירושלים, והבקיע 3 שערים ב-15 משחקים. חצי שנה מאוחר יותר מצא עצמו ברעננה, הפעם קבוצה שלחץ אוהדים הוא הניגוד הגמור שלה. השערים הגיעו.

 

"רעננה נחשבת קבוצה קטנה מאוד ואין ספק שזה שונה ממכבי חיפה או בית"ר שם יש הרבה יותר קהל, יותר לחץ והרבה יותר ביקורת, לטוב ולרע", אומר אבוחצירה. "נבנה פה משהו חמוד ברעננה, מנסים לגייס אוהדים בבתי ספר ודור צעיר. אני מאמין שלאורך השנים אם הקבוצה תבסס עצמה בליגת העל תגיע כמות גדולה יותר של קהל. זאת עבודה קשה".

 

המטרה כעת: להישאר בליגה. אבוחצירה חוגג באדום (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
המטרה כעת: להישאר בליגה. אבוחצירה חוגג באדום(צילום: ראובן שוורץ)

 

איך תסביר את זה שאתה ואחרים מצליחים עכשיו אחרי שנעלמתם במכבי חיפה?

"זה לא סוד שבשבע השנים האחרונות הרבה חלוצים גדולים הגיעו לחיפה ולא הצליחו דווקא במקום שהיה הכי פורה לחלוצים בעבר. כמו שמועדון נקלע לתקופות פחות טובות כך גם שחקנים שמגיעים

 למקום כזה בשיא נבלעים בתוך המערבולת. כשעזבתי את חיפה פשוט חזרתי לעצמי. עבדתי קשה כדי שזה יקרה, ידעתי מה אני שווה ולא נתתי לתקופה הזו להוריד אותי. מאז שעזבתי את חיפה אני נהנה מכדורגל".

 

המטרה הנוכחית של אבוחצירה היא להישאר בליגה עם רעננה, אבל החלוץ מסיים חוזה בתום העונה ולפי רוב ההערכות הוא לא ימשיך בקבוצה אלא יעבור ליעד אחר. הוא עצמו אומר "יש אופציות, ולכן לא בטוח שאשאר". השאלה אם אבוחצירה יכול להצליח גם במקום גדול יותר, לחוץ יותר. "האם הוא מתאים לקבוצות קטנות? זה הכל תלוי בו", אומר בנאדו. "הפוטנציאל שמעון מתאים לקבוצה גדולה". בקיץ הקרוב אבוחצירה אולי יקבל את ההזדמנות האחרונה שלו להצליח בקבוצה כזו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שמעון אבוחצירה
צילום: עוז מועלם
מומלצים