שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    פ.ס.ז' - ענקית בארץ של גמדים

    הם חכמים גדולים על ליגה חלשה, אסופת חלקי רכב שמרכיבים מכונית יוקרתית - שלא מניעה כשצריך אותה באמת

    כשניימאר עבר לפריז בשנה שעברה תמרות הסכום הגבוה בהיסטוריה, עולם הכדורגל התחלק לשניים: אלה שהאמינו בתהליך שקורה בעיר האורות, ואלה שפיקפקו בו. כשאמבאפה הצטרף לסוללת הכוכבים, כמות המפקפקים ירדה עוד יותר. הרי על הנייר, מה שקורה אצל הצרפתים הוא פרויקט גלקטיקוס קלאסי - כוכבים ברמה עולמית שמתקבצים ביחד לקבוצה אחת על מנת ליצור אימפריית כדורגל. כל אחד עם המשכורת האסטרונומית שלו, כל אחד עם כישורים ויכולת מכאן ועד הירח, כל אחד עם פוטנציאל להיות כובש מצטיין בצרפת ומחוצה לה.

     

    ניימאר, השחקן היקר בהיסטוריה (בפער) הגיע חם מברצלונה, אמבאפה הגיע ממונאקו תחת הסטטוס "השחקן הצעיר הכי טוב באירופה" (אם לא בעולם) וקבאני הוותיק הוא אחד הסקוררים הכי חזקים בצרפת. השלישייה ההתקפית הזו הצטרפה לסגל שחקנים הגם ככה יוקרתי שכולל את תיאגו סילבה, דני אלבס, קורזאווה, די מאריה, פאסטורה, וראטי, דרקסלר... במילים אחרות, גם הספסל של הקבוצה אמור להתעלל בלא מעט קבוצות.

     

    רונאלדו מול פ.ס.ז' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    רונאלדו מול פ.ס.ז'(צילום: רויטרס)

     

    וכאשר לוח המשחקים הכיל רק קבוצות צרפתיות והגרלה נוחה בליגת האלופות כך גם היה נראה המצב. עד עכשיו פריז נמצאת במקום הראשון בפער של 14 נקודות, עם שני הפסדים בלבד . ניימאר עם 19 שערי ליגה, קבאני עם 24 וגם אמבאפה עם עשרה משל עצמו. אך גם כל זה לא הספיק למפקפקים. הם עדיין טענו שהכל בלוף, שמה שקורה שם הוא "שופוני" ולא יותר ושהמבחן האמיתי של הקבוצה יהיה בשלבים המכריעים של ליגת האלופות. אוי כמה שהם צדקו.

     

    מערכת היחסים המפוקפקת שנוצרה בין הכנופיה הברזילאית לשאר הקבוצה הייתה מקור לביקורת. אותה תקרית זכורה בין ניימאר לקבאני על זהותו של בועט הפנדל במשחק נגד ליון, תקרית שכמעט הובילה לעזיבתו של הראשון, החלה להראות לעולם את הסדקים במארג החברתי של חדר ההלבשה הנוצץ, שעד אז כוסו במעטה בדמותה של הליגה הצרפתית החלשה, המלאה בקבוצות שהתפרקן פעם אחר פעם נגד המפלצת מפריז. קולות שפקיפקו ביכולת הקבוצה ב"מאני טיים" החלו לבצבץ ולעלות. אך היחסים השתפרו, והתוצאות לא גרמו לדאגה רבה, גם בליגת האלופות. פרט להפסד חוץ מול באיירן מינכן (שקוזז עם ניצחון בית מוחץ) הכל היה מצוין ופריז אף סיימה בראש הבית. אם ככה, על איזה סדקים מדובר?

     

    חודשיים עברו ביעף, במהלכם הקבוצה המשיכה לשחוט כל דבר שזז ולובש מדי כדורגל, ורצה הגורל ופריז הוגרלה מול ריאל מדריד חבולה וכואבת. רונאלדו אז היה בתקופה קצת מקרטעת, הליגה ברחה לה מזמן וזידאן היה על קרח דק. כלומר, לפריז הייתה הזדמנות מדהימה להוכיח לעולם שמשאיות הכסף ששפכו את תוכנן על הקבוצה הזאת לא היו משאיות זבל. הזדמנות פז לניימאר ולקבאני להראות לעולם שהסדקים שהעולם ראה באותו משחק מול ליון לא תוקנו בעזרת כמה סיכות שדכן ופלסטר, אלא אוחו וטופלו כראוי. פאסט פורוורד ל-6 במרץ 2018, קצת לפני חצות, הם הראו בדיוק מי הם.

     

    הם חכמים גדולים על ליגה חלשה. אסופת חלקי רכב שמרכיבים מכונית יוקרתית - שלא מניעה כשצריך אותה באמת. הם קבוצת שחקנים נוצצת שברגעי האמת לא מצליחה לפרוע את כמות השטרות העצומה שהוצאה עליה. במאי 2012, כאשר רכשה קבוצת הרכישה הקטארית את הקבוצה, אמר נאסר אל-חלאיפי, הבעלים הטרי, שבחמש השנים הקרובות פ.ס.ז' תזכה בליגת האלופות לפחות פעם אחת. עד עכשיו הכי רחוק שהקבוצה הגיעה היה שלב רבע הגמר, כשכבר שנתיים ברציפות הודחה עוד בשמינית.

     

    בינתיים מתגברים הדיווחים על עזיבה אפשרית של המאמן אונאי אמרי, המאמן וגם עתידו של ניימאר לא ברור, עם שמועות כבר תקופה ארוכה על מעבר לריאל. האם המאמן לא עושה את עבודתו כמו שצריך? האם אסופת הכוכבים הזאת פשוט באמת לא מצליחה לעמוד בלחץ של ליגת האלופות? לא ברור. מה שבטוח, יש לפריז עוד כברת דרך ארוכה לעבור עד שתוכל להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות. בינתיים שימשיכו להרגיש ענקים בארץ של גמדים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים