שתף קטע נבחר

כדוריד: הפועל ראשל"צ מחזיקת גביע המדינה

האדומים גברו על מכבי ראשל"צ 25:28 בדרבי לוהט בהיכל קבוצת שלמה וחגגו גביע מספר 16 בהיסטוריה של המועדון. עידן מימון: "אנחנו לא נעצור פה, נלך עד הסוף". סער פרנקל: "זה הוכרע על זריקה לפה, זריקה לשם"

שחקני הפועל ראשל"צ עם הגביע (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שחקני הפועל ראשל"צ עם הגביע(צילום: אורן אהרוני)

 

בפעם ה-16 בתולדותיה - הפועל ראשון לציון היא מחזיקת גביע המדינה בכדוריד. האדומים גברו הערב (שלישי) בהיכל קבוצת שלמה 25:28 בדרבי על מכבי במשחק איכותי ואמוציונאלי.

 

 

מכבי בנתה אמנם העונה קבוצת גלאקטיקוס אמיתית, אבל הפועל, שנמצאת פשוט בכושר אדיר, הייתה טובה יותר והוליכה מהפתיחה ועד השריקה האחרונה. עבור עידן מימון מדובר בזכייה שנייה בגביע המדינה כמאמן, והוא עשה זאת על חשבון חברו הטוב סער פרנקל, שהדריך בעבר את האדומים.

 

נתן משגיח מקרוב על קראצ'יץ' (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
נתן משגיח מקרוב על קראצ'יץ'(צילום: אורן אהרוני)

 

ולדי קופמן בפעולה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ולדי קופמן בפעולה(צילום: אורן אהרוני)

  

מימון: "ראשון לציון אדומה"

מאמן המנצחת, עידן מימון, לא ידע את נפשו מאושר בסיום: "אנחנו עובדים קשה, נותנים עונה יוצאת מן הכלל וזה היה הגושפנקא שלנו. אנחנו לא נעצור פה, נלך עד הסוף. השחקנים שלי התעלו, נתנו הכל, וראשל"צ אדומה, ראשל"צ אדומה".

 

סער פרנקל ניסה להסביר מה לא עבד לחבורה שלו: "בסוף זה הוכרע על זריקה לפה, זריקה לשם. היו לנו כוחות מיוחדים לחזור מפיגור, אבל זאת מכבי ראשון לציון. לא שיחקנו נגד קבוצה חלשה אלא מצוינת. בהתקפה לא נכנסו מספיק טוב ברבע שעה הראשונה. היו חסרים לנו כמה דברים קטנים, כמה גרושים ללירה, החטאות ועצירות שוער שלהם".

 

אוהדי הפועל ראשל"צ בטירוף ביציעים (צילום: אורן אהרוני)
אוהדי הפועל ראשל"צ בטירוף ביציעים(צילום: אורן אהרוני)

הצהובים מנסים לעכל את ההפסד (צילום: אורן אהרוני)
הצהובים מנסים לעכל את ההפסד(צילום: אורן אהרוני)

 

לגבי המשך העונה הוסיף מאמן מכבי ראשל"צ: "המשחק הזה מחזק אותנו. איבן לא שיחק ב-20 הדקות האחרונות, עומר גרא פצוע ולא שיחק. כולם ראו כמה אנחנו חזקים גם בלעדיהם. נקווה לנצח בשישי באשדוד ולנסות להרים אותנו לקראת סדרות הפלייאוף".

 

מהלך המשחק

הגמר נפתח עם המון אגרסיביות כמצופה. ערן צרפתי העלה את האדומים ל-1:2 אחרי חמש דקות. רם טורקניץ ואיבן קראצ'יץ' לא נתנו להפועל לברוח - 3:4 (8). פדז'ה דייאנוביץ' עצר עד שלב זה שישה כדורים, והקשה מאוד על מכבי לכבוש. שער של אבישי סמולר סידר למימון וקבוצתו יתרון - 4:7 (14).

 

דומינו ראלי בהיכל קבוצת שלמה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דומינו ראלי בהיכל קבוצת שלמה(צילום: אורן אהרוני)

 

נובאק בוסקוביץ' היה בלתי ניתן לעצירה, כשגם יובל גררה תורם עם שערים חכמים - 7:10 להפועל ראשל"צ ופסק זמן של סער פרנקל (18). הצהובים ניסו לרוץ בכל הזדמנות, גם אחרי שערים לחובתם, כדי למנוע מההגנה העומדת החזקה של היריבה לעצור אותה. זה השתלם לשחקנים של פרנקל - ולדי קופמן ויוני רוזנטל צימקו ל-12:11, פסק זמן של מימון (21).

 

התדרוך עבד, כשיוסיפ שאנדרק קבע 11:14 להפועל (24). אקורד הסיום של המחצית כלל שערים של יותם טל ואת דייאנוביץ' שעצר פעמיים ברצף את יואב נאמן ושי הרשקוביץ' - 13:15 לאדומים.

 

יותם טל חוגג (צילום: אורן אהרוני)
יותם טל חוגג(צילום: אורן אהרוני)

בוסקוביץ' מודה לדייאנוביץ' ולבורא עולם (צילום: אורן אהרוני)
בוסקוביץ' מודה לדייאנוביץ' ולבורא עולם(צילום: אורן אהרוני)

 

הפועל המשיכה לשלוט בתחילת המחצית השנייה. שער שלישי במשחק של גררה קבע - 14:17 (33). קראצ'יץ' וקופמן לא נתנו ליריבה העירונית לברוח - 17:19 (37).

 

מכבי ספגה מכה כשקראצ'יץ' נפצע לאחר שסמולר ניסה לעצור אותו. המקשר הקרואטי ירד לקבלת טיפול. שער טיפוסי של עוז חממי מהפינה השמאלית עשה את זה - 19:22 להפועל (44). הכל הלך לאדומים. מושיקו אלימלך, השוער המחליף, נכנס לשער ועצר פנדל של עמית סטלמן - 21:25 (50).

 

הפנים של סער פרנקל אומרות הכל (צילום: אורן אהרוני)
הפנים של סער פרנקל אומרות הכל(צילום: אורן אהרוני)

 

שחקניו של מימון ניסו לבזבז זמן עד לסיום, אבל מכבי עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. שער של מסורי בפנדל צימק ל-23:25 (54). מסורי המשיך להיות האיש של הצהובים עם שער נוסף בפנדל - 25:26 בלבד ופסק זמן של מימון (58). חממי ושנדררק

 דאגו לסגור עניין - 25:28 להפועל בסיום.

 

נובאק בוסקוביץ' הוביל את רשימת הכובשים של הפועל ראשל"צ עם 7 שערים, יוסיפ שאנדרק תרם 5, יובל גררה ועוז חממי 4 כ"א, דניאל שקלים ואבישי סמולר 3 כ"א, ערן צרפתי ויותם טל 1 כ"א.

 

איבן קראצ'יץ' כבש 6 שערים למפסידה, ולדי קופמן 5, רם טורקניץ 4, לואיספה ובר מסורי 3 כ"א, עמית סטלמן 2, דניאל פרידמן ויוני רוזנטל 1 כ"א.


פורסם לראשונה 13/03/2018 19:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים
צילום: אורן אהרוני
מומלצים