שתף קטע נבחר

אישה טבעה למוות בחוף נהריה, ימאי טבע למוות בחיפה

האישה נמשתה ללא רוח חיים מחוף גלי גליל. עונת הרחצה טרם נפתחה ולכן אין מצילים בחוף. ימאי טורקי כבן 25 נפל מסיפון גוררת בנמל הקישון ומותו נקבע במקום

 

צוות מד
כוחות הצלה הגיעו לחוף נהריה ונאלצו לקבוע את מותה(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 

אישה כבת 70 טבעה למוות לפני הצהריים (יום א') בחוף גלי גליל בנהריה. עונת הרחצה עוד לא נפתחה ובחוף אין מצילים. האישה היא הקורבן השלישי בטביעה ביממה האחרונה. לפנות בוקר טבע למוות ימאי טורקי בנמל הקישון, ובנהריה נפטר פעוט בן שלוש שטבע ביום שישי בבריכה בצימר.

 

האישה טבעה סמוך לשעה 10:00 ונמשתה מהמים על ידי אזרחים שהבחינו בה. פרמדיק מד"א אדריאן אוקמפו, שהגיע רכוב על אופנוע, סיפר כי הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה: "האנשים שהיו במקום ביצעו בה פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את פעולות ההחייאה שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים, אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

 

מוקדם יותר הבוקר טבע בחיפה ימאי טורקי, כבן 25. ככל הידוע, הוא נפל למים באזור באזור נמל הקישון המזרחי מסיפון מהגוררת ג'ינגיס חאן, העוסקת בעבודות הקמת הנמל החדש. צוות יחידת האבטחה "צילצל" של נמל חיפה, משה אותו מהמים והעביר אותו לנמל, שם המתין צוות מד"א. במד"א אמרו כי נמשה מהמים מחוסר הכרה, ומותו נקבע במקום.

 

לפנות בוקר נקבע מותו של פעוט בן שלוש מביתר עילית שטבע ביום שישי בבריכה בצימר במושב יערה. מד"א פינו אותו תוך החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם המשיכו הרופאים להיאבק על חייו עד שנפטר.

 

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, משנת 2008 מתו 159 ילדים מטביעה (כולל המקרה הנוכחי). בשנת 2017 מתו 15 ילדים מטביעה. בשנת 2018 מתו 2 ילדים מטביעה (כולל המקרה הנוכחי).

 

מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, אמרה כי "חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים והקפדה על כללי הבטיחות. ילדים בגיל הרך וילדים שאינם יודעים לשחות חייבים בהשגחה צמודה של מבוגר ליד מקורות מים, כאשר הם בקשר עין, במרחק נגיעה ופנויים מכל עיסוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מקום הטביעה בנהריה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים