שתף קטע נבחר

9 שנות מאסר לצעיר שדקר למוות את אחיו

דוד דיגמי מפתח תקווה טען כי אחיו ניסים מירר את חייו לפני שדקר אותו שש פעמים ברחוב בעיר. למרות הדקירות הקטלניות, ביקשו בני משפחת השניים מבית המשפט להתחשב בדוקר שהורשע בהריגה: "הוא אהב את ניסים, אנו רוצים שהוא ירצה עונש מאסר קצר"

 

זירת הדקירה בפתח תקווה בנובמבר 2016 (צילום: מד''א) (צילום: מד''א)
זירת הדקירה בפתח תקווה בנובמבר 2016(צילום: מד''א)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (יום ג') תשע שנות מאסר על דוד דיגמי, בן 29 מפתח תקווה, שדקר למוות את אחיו ניסים בנובמבר 2016. גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שנחתם בין הפרקליטות לסנגורו של הדוקר, עו"ד קובי בן שעיה. לפי ההסדר, שמקובל על בני המשפחה, דוד הודה בהריגת אחיו.

 

כתב האישום המקורי נגד דוד הוגש בדצמבר 2016. אז נטען כי הנאשם סבר שאחיו, בן 43 במותו, מירר את חייו והרס אותם, ואף ניסה לגרום לחבלה בידו.

 

עוד צוין בכתב האישום כי ב-20 בנובמבר 2016 נסע המנוח על אופניו בנסיעה איטית ברחוב הבעל שם טוב בפתח תקווה. דוד נסע בעקבותיו ברכב והחליט לפגוע בו. הוא עצר את רכבו בצד הכביש, יצא עם סכין וללא דין ודברים ביניהם דקר את ניסים שש פעמים בירכיו.

 

הקורבן נפל למדרכה, ואחיו הדוקר נמלט לרכב חזרה ומשם נסע תוך כדי כך שהוא מותיר את ניסים מתבוסס בדמו. דוד נעצר תוך זמן קצר על ידי שוטרים שהוזעקו למקום. ניסים נדקר בחלק מגופו באופן שטחי אך חתך אחד בירך האחורי של רגל ימין פגע בעורק הראשי וגרם למותו.

 

הנאשם רץ בסמוך לדקירה ()
תיעוד של הדוקר נמלט מהזירה

לאחר הליך גישור חתמו הצדדים על הסדר הטיעון. דוד, שעבר בדיקה פסיכיאטרית ונמצא כשיר לעמוד לדין, אמר היום בדיון: "אני מצטער על מה שהיה ואני רוצה להשתקם. אני מתחרט, לא התכוונתי".

 

בני משפחת השניים ביקשו להתחשב בדוקר. בתצהיר שהגישו הקרובים לבית המשפט צוין כי "הבית קפא מאז האירוע. אנו בטוחים בכל לבנו שדודי לא רצה שהאירוע יוביל לתוצאה כה איומה, ברור לנו שהוא אהב את ניסים. אנו רוצים שדודי ירצה את עונש המאסר הקצר ביותר שאפשר, ברור לכולנו שכשהוא יחזור - הבית לא יהיה שמח ולא ייעלמו הקושי והעצב. עם זאת, יהיה קצת קל יותר בארוחות המשפחתיות ולפחות יהיה כיסא ריק ולא שניים".

קובי בן שעיה ()
עו"ד בן שעיה

 

אחותם של הדוקר והמנוח אמרה בשלב הטיעונים לעונש במשפט "לאימא שלנו כואב, היא רוצה את שניהם לידה. אנו מצפים לראות את דודי חזרה הביתה". האב הוסיף: "הפסדתי אחד, אבל את השני אני יכול להציל".

 

השופטת רות לורך קיבלה את ההסדר וציינה בהחלטתה כי "לצד החומרה הנובעת מקטילת חיי אדם צעיר על ידי אחיו, ניצבים שיקולים רבים שאינם שכיחים. הנאשם ללא עבר פלילי, הוא היה מנוטרל מעבודה, סבל מבעיות בריאות, מתוסכל וכאוב וסבל מדיכאון. העדים תיארו משפחה אוהבת, ההסדר מתחשב בעמדתם שציינו שהם מבקשים לקבל בחזרה את הנאשם לחיק המשפחה".

 

סנגורו של הנאשם, עו”ד בן שעיה, מסר בתגובה: "אני מברך על הסדר הטיעון המקל שאליו הגענו לאחר משא ומתן ארוך שבו הובאו בפני התביעה הנסיבות המורכבות של התיק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
זירת הדקירה ב-2016
צילום: יריב כץ
מומלצים