שתף קטע נבחר

המשפט המצמרר שכתב הלוחם שירה בשחר סטרוג ז"ל

החייל שפלט כדור לעבר לוחם דובדבן שנהרג יישאר במעצר עד יום שלישי הבא. סנגוריו טוענים שבאקדחו הותקן תותב שאמור היה למנוע את הירי. בפרופיל באפליקציית וואטסאפ הוא שם לפני האסון את תמונתו יחד עם חברו שנהרג ולוחם נוסף וכתב: "חיים רק פעם אחת, תנצל את זה"

 

שחר סטרוג ז
סטרוג לצד החייל והמשפט המצמרר

 

הלוחם שירה למוות בסמ"ר שחר סטרוג פרסם בפרופיל הווטסאפ שלו תמונה פומבית כשהוא ביחד עם שני לוחמים - אחד מהם הוא שחר ז"ל. התמונה, שפורסמה לפני התקרית הקטלנית, צולמה בעת בילוי משותף של השלושה באחת מחופשות סוף השבוע. מתחת לתמונה כתב הלוחם היורה משפט שכעת מקבל משמעות מצמררת: U got one life, live it well, ולצידו אייקון של הפרי שעל שמו קרואה יחידת העילית מחטיבת הקומנדו - דובדבן. מקורביו של החייל ציינו כי הפך לשבר כלי מאז התקרית, וכי המקרה הטראגי אירע במהלך פעילות שיגרתית.

 

במקביל, בית הדין הצבאי ביפו האריך אמש (יום ד') עד יום שלישי הבא את מעצרו של לוחם דובדבן שפלט כדור והרג בשוגג את חברו ליחידה סמ"ר שחר סטרוג בבסיס צה"ל במרכז הארץ. היום הוא נחקר במצ"ח במשך שמונה שעות. השופט סא"ל שחר גרינברג אסר על פרסם שמו ותמונתו של החייל. חוקרת מצ"ח אישרה בדיון שבמוצאי השבת הוקפץ החשוד לפעילות מבצעית: "סוגיית חוסר השינה לפני האירוע עלתה בחקירה".

 

 

הסנגורים של החייל, רס"ן מירב הרשקוביץ יצחקי ועו"ד אבי חימי, שניהם מהסנגוריה הצבאית, אמרו בדיון: "על רקע מצבו הנפשי הוא מבקש להיפגש עם קב"ן. שחר היה חברו הטוב ביותר במסלול והוא במצב נפשי מאוד מורכב. משפחתו עלתה ארצה מארה"ב מטעמי ציונות והוא ביקש לשרת ביחידה מאהבת הארץ. הוא אומר שאין שליפה של אקדח ללא תותב (שאמור למנוע ירי, ר"ר) וכל אימון שהם התאמנו הוא שם תותב באקדח שלו. גרסתו ברורה ואנחנו לא יודעים להסביר את התקלה. יש מקרים של כוח עליון. הוא אומר שהוא היה מעדיף למות ולא חברו הטוב".

החייל אשר בטעות ירה והרג את שחר סטרוג ז
החייל החשוד בבית הדין(צילום: עמית שעל)
 

הרוג פליטת כדור ()
סמ"ר שחר סטרוג ז"ל
 
חברים ובני משפחה בהלווית החייל שחר סרוג בבית העלמין הצבאי קריית שאול (צילום: יריב כץ)
הלוויתו של שחר סטרוג בקריית שאול(צילום: יריב כץ)
 

התובעת הצבאית אמרה בדיון: "החשדות מפורטים בדו"ח הסודי ובבקשה שהגשתי אתמול. המסוכנות הכללית והחשש לשיבוש קיימים. אנו בתחילת החקירה ובשלב זה יש עוד חמש פעולות חקירה לבצע: שלוש הפעולות הראשונות יהיו עד יום ראשון, הרביעית עד יום שני והחמישית לא ידוע מתי. אנחנו סבורים שלא נסיים את כל הפעולות עד המועד המבוקש עד לדיון בהארכת המעצר הבא".

החייל שנעצר על ידי מצ"ח אמר בחקירתו הראשונית: "זו הייתה תאונה ולא משחק בנשק. התאמנו יחד על שליפות אקדח בחדר בבסיס, דבר שמקובל ביחידה. הוא החבר הכי טוב שלי ולא ידעתי שאני בהכנס".

 

סטרוג נפגע מכדור אחד בחזהו. הוא פונה על ידי אמבולנס צבאי לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ושם קבעו הרופאים את מותו. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הנחה על הקמת ועדת חקירה להפקת לקחים מהאירוע, בראשות מפקד עוצבת השרון, אל"מ בצלאל שנייד.

 

סמ"ר סטרוג הובא למנוחות בבית העלמין בקריית שאול בליווי אלפי חברים ובני משפחה. אמו מיכל אמרה על קברו: "חיים של אימא, גאוות עולם שלי. היית כל כך מאושר ולכן לא דאגתי. כל מי שמכיר אותי יודע שכשאתה מתקשר כתוב לי על הצג 'שחר המלך'. שחר המלך לא יתקשר אליי יותר. אני בשוק ממה שאני כותבת. שחר שלי, חרב עלינו עולמנו. אני לא יודע מה אימא אמורה לומר כשהיא מספידה את הבן שלה. פאר היצירה שלי, בחיים לא ניפרד, בחיים לא".

פורסם לראשונה 21/03/2018 21:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים