שתף קטע נבחר

השופטת פוזננסקי-כץ הציעה להאריך חופשתה, חיות סירבה והשעתה אותה

השופטת שהייתה מעורבת בפרשת המסרונים עם נציג רשות ניירות ערך בתיק בזק הגיעה למשרדה של השופטת אסתר חיות. פוזננסקי-כץ הציעה להאריך את חופשת השבתון שלה, אך נשיאת העליון סירבה והחליטה כי היא תושעה עד להחלטת בית הדין המשמעתי

 

אסתר חיות ורונית פוזננסקי כץ (צילום: אתר בתי המשפט)
נשיאת העליון חיות והשופטת פוזננסקי-כץ(צילום: אתר בתי המשפט)

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות החליטה הבוקר (ה') כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ תושעה עד לקבלת ההחלטה בקובלנה המשמעתית שהגישה שרת המשפטים איילת שקד נגד השופטת, שעומדת בלב פרשת המסרונים בתיק 4000, בבית הדין המשמעתי בראשות נשיא העליון לשעבר אשר גרוניס.

 

פוזננסקי-כץ הגיעה הבוקר לשימוע במשרדה של חיות בירושלים. היא הציעה לחיות שהיא תאריך את חופשת השבתון, שהייתה אמורה להסתיים אחרי חג הפסח. עם זאת, חיות סירבה והחליטה כי השופטת תושעה עד להחלטת בית הדין. פוזננסקי-כץ הסכימה וקיבלה את החלטתה של נשיאת העליון.

 

אתמול דן בית הדין המשמעתי המיוחד, בראשות גרוניס, בקובלנה שהגישה השרה שקד. פוזננסקי-כץ מואשמת בתהנהגות באופן שאינו הולם מעמד שופט. מדובר בעבירה על חוק בתי המשפט שקובעת כי "השופט התנהג באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל". כמו כן השופטת מואשמת בעבירה לכאורה על כללי האתיקה של השופטים.

 

"מחובתו של שופט לפעול ביושר ובהגינות, לשוויון הכל לפני החוק ותוך הקפדה על התנהגות שיש בה כדי לקיים ואף להגביר את האמון בשיטת המשפט בכלל ובמעשה השפיטה בפרט", נקבע בכללי האתיקה. "שופט ינהל את הדיון שלפניו באופן מקצועי ועניני, תוך שהוא מקפיד לנהוג שוויון בבעלי הדין ובעורכי הדין המופיעים לפניו ונמנע מכל אמירה או מעשה שיש בהם כדי לפגום בחזותו האובייקטיבית והמקצועית".

 

בסעיף נוסף שעומד בפני בית הדין בפרשה הנוכחית נכתב: "שופט יימנע ממעשים שאינם הולמים מעמדו של שופט או העלולים לפגוע בדימויה של מערכת השיפוט". פוזננסקי-כץ תועדה מחליפה מסרונים עם עו"ד ערן שחם-שביט, חוקר רשות ניירות ערך בתיק 4000-פרשת בזק, שבהם תיאמו השניים את הארכות המעצר של החשודים בפרשה.

 

חוקר רשות ני"ע ערן שחם-שביט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חוקר רשות ני"ע ערן שחם-שביט(צילום: מוטי קמחי)

פניית שקד וחיות לנציב התלונות על השופטים ()
פניית שקד וחיות לנציב התלונות על השופטים

בכתב הקובלנה נאמר כי השופטת קיימה "קשר בלתי אמצעי" עם חוקר הרשות לניירות ערך (שייצג את הרשות לניירות ערך בפני בית המשפט) שכלל "התכתבויות בעלות אופי ידידותי קרוב". כמו כן נכתב שהקשר בין השניים כלל "התכתבויות שמכילות עדכונים בעניינים הקשורים בהליך המשפטי".

 

הקובלנה נגד השופטת התקבלה בעקבות המלצה של נציב התלונות על השופטים אליעזר ריבלין. בהחלטתו, שהיתה מלווה בביטויים חריפים, קבע הנציב כי במעשיה הפרה השופטת פוזננסקי-כץ את התנאי המוקדם ליכולתו של שופט לשמש בכהונתו - אמון הציבור וגם את כללי האתיקה לשופטים.

 

השופטת פוזננסקי-כץ מיוצגת על-ידי עורכי הדין ציון אמיר, אופיר סטרשנוב, ואייל רוזובסקי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר בתי המשפט
חיות ופוזננסקי-כץ
צילום: אתר בתי המשפט
מומלצים