שתף קטע נבחר

מכתש רמון: אישה במצב קשה בגלל מכת חום

פרמדיקים של מד"א טיפלו באישה בת 56 שנכחה במכתש רמון וסבלה ממכת חום. היא פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא מורדמת ומונשמת. מזג אוויר שרבי שורר בכל הארץ

אישה בת 56 נפגעה באורח קשה בעקבות מכת חום שממנה היא סובלת. פרמדיקים של מד"א הגיעו היום (ו') לאחר שהתקבל דיווח על אישה שנמצאת במכתש רמון וסובלת ממכת חום והעניקו לה טיפול רפואי. מסוק של מד"א פינה אותה מהמקום לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא מורדמת ומונשמת. במקביל, פונו במסוק שני גברים נוספים מאזור מצפה רמון בשל מכת חום. ממד"א נמסר כי מצבם קל- בינוני והם מטופלים בחדר המיון.

 

פרמדיק מד"א, נתנאל דחבש, אמר: "במדרון סמוך לחניון חברנו לזוג מטיילים כבני 50. האישה הייתה בהכרה מעורפלת עם סימני מכת חום קשים, חילצנו אותה עם אלונקה לניידת טיפול נמרץ המקוררת והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה, קירור עם שקיות קרח ונוזלים והיא פונתה לבית החולים במסוק מד"א שנחת בסמוך במצב קשה ויציב".

 

ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל המיון הפנימי וסגן מנהל בית החולים סורוקה, הסביר כי "מכת חום באה לידי ביטוי בטמפרטורת גוף הגבוהה מ 40 מעלות, שנגרמת בדרך כלל עקב טמפרטורה חיצונית גבוהה או מאמץ גופני". הוא הוסיף כי "מכת חום קשה עשויה להוביל לחוסר הכרה, אי ספיקת כליות, הרס חלבונים ואף למוות. הטיפול הניתן הוא קירור מהיר של הגוף, מתן נוזלים ותיקון אלקטרוליטים".

 

גל החום הגיע היום לשיאו עם תנאי שרב בינוני עד כבד בכל אזורי הארץ. במהלך היום ייעשה אביך ובלילה יתחזקו הרוחות. כמו כן, בדרום יתחוללו סופות חול. מחברת "מטאו-טק" נמסר כי השרב יישבר כבר היום בהדרגה.

 

מחר, יום שבת, יחדור אוויר קריר יותר וייעשה לח בשעות הבוקר המוקדמות. רוחות ערות במהירות של עד 60 קמ"ש ינשבו ובדרום עדיין ייתכנו סופות חול ואף טפטוף מקומי. הטמפרטורות יירדו במידה ניכרת.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים