שתף קטע נבחר

אלכסיי ביצ'נקו סיים רביעי באליפות העולם בהחלקה אמנותית

הופעה מרשימה למחליק, שחתום על הישג השיא של ישראל בענף. ביצ'נקו קיבל 258.28 נקודות בסך הכל והיה רחוק 14.04 נקודות מהמקום השלישי, ששווה מדליה היסטורית. דניאל סמוכין הסתפק במקום ה-20 הכללי

 

אלכסיי ביצ'נקו בפעולה (צילום: EPA)
הופעה מרשימה. אלכסיי ביצ'נקו בפעולה(צילום: EPA)

 

הישג ענק למחליק האמנותי אלכסיי ביצ'נקו, שסיים היום (שבת) במקום הרביעי באליפות העולם, הנערכת במילאנו שבאיטליה - המקום הגבוה ביותר אי פעם אליו הגיע ספורטאי ישראלי בתחרות זו.

 


 

ביצ'נקו בן ה-30, שבאליפות העולם בשנה שעברה הסתפק במקום העשירי, הציג בגמר את התרגיל החופשי. הוא היה מרוצה בסיום, נגע במשטח הקרח והשתחווה לקהל מספר פעמים, ולכאורה נראה כאילו מודה להם בהופעה אחרונה שלו לפני פרישה (אבל לא כך הדברים).

 

אלכסיי ביצ'נקו בפעולה (צילום: AFP)
ביצ'נקו מודה לקהל(צילום: AFP)

 

בסופו של דבר, ביצ'נקו זכה לראות את הציון 167.29 נקודות ובצירוף הציון מהתרגיל הקצר ביום הפתיחה (90.99 נקודות - שיפור לשיאו האישי שעמד על 88.49 אותו קבע רק לפני כחודש באולימפיאדת החורף), מאזנו של הישראלי עמד על 258.28 נקודות בסה"כ.

 

למעשה, לגמר עלה ביצ'נקו מהמקום השביעי הכללי וקיווה למעידות של לפחות ארבעה מחליקים במטרה להיות חתום על מדליה היסטורית, אך כאמור ההופעה המרשימה הספיקה למקום הרביעי המכובד אחרי שעבר שלושה ממתחריו.

  

אלכסיי ביצ'נקו בפעולה (צילום: EPA)
מקום אחד בלבד ממדליה. ביצ'נקו מעופף למקום הרביעי(צילום: EPA)

 

עד כמה ביצ'נקו היה קרוב למדליה? הרוסי מיכאיל קוליאדה שסיים שלישי השיג 14.04 נקודות יותר ממנו בסה"כ. אלוף העולם החדש הוא נייתן צ'ן האמריקאי עם 321.40 נקודות, במדליית הכסף זכה שומה אונו היפני עם 273.77 נקודות.

 

מי שעוד השתתף בגמר הוא דניאל סמוכין הצעיר (20), אלוף העולם לנוער לשעבר, עבורו מדובר באליפות עולם ראשונה לבוגרים. סמוכין צבר ציון של 141.23 נקודות בתרגיל החופשי ובסך הכול במאזנו 214.01 נקודות, שהעניקו לו את המקום ה-20 מתוך 24 משתתפים.

 

דניאל סמוכין בפעולה (צילום: EPA)
תחרות לא רעה למחליק הצעיר. סמוכין(צילום: EPA)

 

אגב, לישראל יש מדליית ארד אחת בתחרות הריקוד הזוגות, אותה

השיגו גלית חייט וסרגיי סחנובסקי באליפות העולם בנאגנו 2002.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים