שתף קטע נבחר

האירופית מספר 1: שיא ישראלי מטורף בחצי מרתון

תוצאה מדהימה ללונה צ'מטאי: ניפצה בכמעט ארבע דקות את השיא הלאומי וסיימה במקום ה-12 באליפות העולם, רק אחרי רצות מקניה, בחריין ואתיופיה. גם בגברים שיא ישראלי: מארו טפרי שבר את שיאו של סטאין

אף אחד לא ציפה לזה, אבל בוולנסיה נרשמה הערב (שבת) אחת התוצאות המרשימות ביותר בתולדות האתלטיקה הישראלית: לונה צ'מטאי ניפצה באליפות

העולם את השיא הלאומי בחצי מרתון לנשים, כשרק רצות מאתיופיה, קניה ובחריין מקדימות אותה. מארו טפרי שבר בריצה המקבילה את השיא הישראלי לגברים, אבל על התוצאה הנפלאה של צ'מטאי אי אפשר היה להתעלות.

 

באליפות בספרד צ'מטאי עצרה את השעונים על 1:08:58 שעות, שיפור של כמעט ארבע דקות לשיא הישראלי שהיה שייך לה ושאותו קבעה בסוף השנה שעברה. בדרך היא שברה גם את שיאי ישראל ב-10 ק"מ (שיפור של 23 שניות לשיאה), ב-15 ק"מ (שיפור של 22 שניות לשיאה) וב-20 ק"מ (שיפור של 3:32 דקות לשיא של זהבה שמואלי שנקבע לפני 34 שנים). היא סיימה במקום ה-12 הכללי מבין 122 משתתפות, וראשונה מבין האירופאיות.

 

תוצאה מטורפת. צ'מטאי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תוצאה מטורפת. צ'מטאי(צילום: אורן אהרוני)

צ'מטאי נולדה בקניה והתחילה לעבוד לפני כעשור כאם בית בביתו של הקונסול הקנייתי בישראל. כאן היא ניצחה פעם אחר פעם בריצות ארוכות ובמהלך אימוניה הכירה את האתלט דן סלפטר, שהפך לבן זוגה ולמאמנה. היא קיבלה אזרחות ישראלית, אך את מירב תשומת הלב קיבלה לאחר האכזבה באולימפיאדת ריו, שם לא סיימה את המרתון. צ'מטאי הסבירה אז כי פרשה עקב פציעה שנגרמה מהניסיון שלה להפסיק הנקה.

 

מאור טיורי, שכמו צ'מטאי השתתפה בריו 2016 במרתון, סיימה במקום ה-66 בריצה בוולנסיה וקבעה 1:15:03 ש', שיא אישי חדש. האתיופית נצנט קבדה שברה בתחרות את שיא העולם עם 1:06:11 ש' והקדימה את הקנייתית הפייבוריטית, ג'ויסלין ג'פקוסגיי.

 

גם הוא אחראי לשיא ישראלי חדש. טפרי (צילום: מאיר ארזי) (צילום: מאיר ארזי)
גם הוא אחראי לשיא ישראלי חדש. טפרי(צילום: מאיר ארזי)

 

שיא ישראלי נוסף נקבע בריצה המקבילה לגברים. טפרי קבע 1:02:24 ש', שיפור של יותר מדקה לשיא של היילה סטאין שנקבע ב-1997. טפרי, ששיפר את שיאו האישי ביותר משלוש דקות, דורג במקום ה-33.

 

גם שלושת הישראלים הנוספים שיפרו משמעותית את השיאים האישיים שלהם וקבעו תוצאות הטובות יותר מהשיא הלאומי הקודם. איימרו עלמיה סיים במקום ה-45 (1:03:04 ש'), גירמה אמרה 52 (1:03:19 ש') וימר גטהון 55 (1:03:25 ש'). הקנייתי ג'פרי קמוורור ניצח בפעם השלישית באליפות העולם בחצי מרתון כשעצר את השעונים על שעה ושתי שניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום באדיבות איגוד האתלטיקה
לונה צ'מטאי
צילום באדיבות איגוד האתלטיקה
מומלצים