שתף קטע נבחר

ר"מ יפן התנצל על השחיתות: "פגענו באמון העם"

שינזו אבה, השולט ביפן מאז 2012, מתמודד עם הטלטלה הגדולה בקריירה שלו על רקע החשיפה שאדמות מדינה נמכרו למקורב לאשתו בהנחה ענקית. "אני חש אחריות עמוקה", הודה, כשברקע הקריאות שיתפטר

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, המתמודד עם המשבר הפוליטי הגדול ביותר בקריירה שלו ועם ירידה חדה בשיעור התמיכה בו בשל שערוריית שחיתות ופרוטקציות, התנצל היום (א') בפני העם היפני, והביע צער על הדאגה וחוסר האמון בממשלה שנגרמו לעם.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה התנצל על פרשת שחיתות (צילום: רויטרס)
ראש הממשלה אבה קד בראשית נאומו בוועידה(צילום: רויטרס)

מפגינים נגד אבה התאספו היום מול מטה מפלגת השלטון, שם נערכה הוועידה השנתית של המפלגה, וקראו לו להתפטר. בוועידה הדגיש אבה את הצורך לשנות את החוקה הפציפיסטית של יפן, שנוסחה אחרי מלחמת העולם השנייה - צעד שאף הוא מעורר ביקורת מצד מתנגדיו.

 

אבה התמנה לראש הממשלה בדצמבר 2012, וכעת הוא מתמודד עם החשד שאדמות מדינה נמכרו בהנחה גדולה למפעיל של בית ספר לאומני המקורב לאשתו. "הבעיה הזו פגעה באמון הציבור בממשל", הודה אבה בוועידה. "כראש הממשלה אני חש אחריות עמוקה ואני מבקש להתנצל מכל הלב בפני העם".

ראש ממשלת יפן שינזו אבה התנצל על פרשת שחיתות (צילום: רויטרס)
"שינזו לכלא!". מפגינים מחוץ למטה מפלגת השלטון(צילום: רויטרס)

אבה הבטיח בנאומו לערוך בדיקה יסודית של העובדות כדי למנוע הישנות של אירועים מסוג זה, אך לא אותת כי בכוונתו להתפטר. לאחרונה הכחיש אבה כי הוא ורעייתו התערבו במכירה או ניסו לשנות מסמכים הקשורים לעסקה. גם בעל הברית הקרוב שלו, שר האוצר טארו אסו, הכחיש שהיה מעורב בשנויים שעשו בניירות פקידי ממשל.

 

בסוף השבוע הראו סקרים כי התמיכה בממשלתו של אבה הידרדרה לשפל של 31%, וכי רוב היפנים סבורים שיש לו אחריות מסוימת בפרשה. הצניחה בפופולריות שלו פוגעת בסיכוייו לנצח בבחירות לראשות מפלגתו – המפלגה הליברל-דמוקרטית – שייערכו בספטמבר.

 

חלק מהמפגינים מחוץ למטה המפלגה היום הניפו כרזות שעליהן נכתב "לך לכלא, אבה!".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"אמון הציבור בממשל נפגע". אבה
צילום: רויטרס
מומלצים